Saturday, September 1, 2012

Changing Malaysia's name, a new Jalur Gemilang and new NegaraKu

Are we still celebrating Merdeka?

I just wanna make a short post. Its about Merdeka and the opposition.

Among the 150,000 people attending Merdeka Day celebration at the National Stadium last nite, I didn't see any Pakatan Rakyat's leaders. No Anwar Ibrahim, no Nik Aziz and Hadi Awang, and no Lim Kit Siang and Lim Guan Eng.

Mat Sabu was not anywhere near the stadium, and neither were Nurul Izzah, Azmin, Karpal (we must excuse him for being wheelchaired) and others.

None of them.

I guess Malaysia has never been their country, and they never recognise Jalur Gemilang as the National Flag while NegaraKu is not the national anthem.

Oopss... maybe we can understand why were they absent. They are planning for a new name to replace Malaysia and composing a new song for NegaraKu. As for Jalur Gemilang, they already got a replacement (picture).


Its saddening to note how everything about Malaysia is despicable to Pakatan Rakyat. The greed for political power is fast turning them into a group fascist. How else to describe them!

Anwar, Hadi and Kit Siang, who used to join similar celebrations are now turning their back on their own country, their 'tanah tumpah darahku'. They are not only against Barisan Nasional, they are also against Malaysia.

And that's explains what took place at Dataran Merdeka and other venues on the eve of our 55th Merdeka Day.

I wonder what will happen to Malaysia if Pakatan Rakyat rules. New name, new flag and a new national anthem.

Its too much!

53 comments:

yamashita said...

what does this signal?

its not about being in power but more towards running down the whole country and its people.

i hope the voters are aware of this.

if pakatan rules, we will lose everything!

bagero!

lubuk undi said...

they cant separate national day from politics. thats why.

kit siang refused the offer to sit next to pm at the stadium. he took it as an insult.

there were many opposition supporters and members at the stadium last night but they came as malaysians, not as pro-pakatan.

but their leaders were too proud!

penangan said...

salam tn,

jika inilah yang bakal terjadi kepada malaysia jika pakatan diberi peluang memerintah negara, alamatnya akan jahanamlah segala yang ada selama ini.

rakyat akan berpecah belah, malaysia (ntah apa nama barunya) akan dikuasai oleh ejen2 asing manakala ekonominya akan hancur.

helah pembangkang ini samalah seperti apa yang berlaku di sesetengah negara yang tumbang apabila mereka yang mendakwa pejuang demokrasi mengambil alih kuasa.

inilah yang dibimbangkan. pakatan rakyat tak ubah seperti kumpulan antikerajaan yang kini berkuasa di mesir, libya dan negara lain tetapi masih gagal mengawal keadaan dan perang saudara selepas menerajui kerajaan.

inikah yang anwar mahukan? inikah yang rakyat malaysia akan sokong pada pilihanraya umum akan datang?

fikir-fikirkanlah!

tauke lim said...

they were all sick and couldnt make it to the stadium.

their backsides were buggered by anwar.

thats why they were absent!

that also u dont know aaar!!!

kenanga, segambut said...

sedih melihat orang melayu sendiri makin membelakangkan tanah air sendiri. lihatlah gelagat generasi muda di dataran merdeka ini. mereka mungkin golongan terpelajar tetapi sikap mereka seakan-akan yahudi, malah lebih buruk daripada yahudi kerana yahudi tidak pernah membelakangkan bangsa dan negara sendiri!

pro-Pakatan said...

alaaaa...

takyah berhimpun di stadium atau tempat lain kalau nak sambut merdeka. bn memanglah ada kuasa dan duit buat perhimpunan besar seperti tu tetapi semuanya adalah untuk tarik undi bagi pru akan datang. jadi, buat apa kitorang join!

Anonymous said...

they are not only fascist but communist! only communist will change everything to new when they manage to wrest power of a country.

remember what the communist party of malaya (PKM) did?

so, pakatan and PKM share many similarities!

kulop ludin said...

memang anak muda yang biadap kerana membawa bendera tu di dataran dan tempat lain pada malam merdeka.

memang mak bapak mereka ni adalah manusia paling malang di dunia kerana melahir dan membesarkan mereka.

perangai dah la macam setan, terjerit-jerit dan mengancam orang yang dekat dengan mereka, malah melaungkan slogan anti malaysia.

mereka ni lahir di negara mana agaknya?

Anonymous said...

jangan salahkan budak2 yang bawa bendera ni.

mereka ni takda mak bapak. semuanya adalah anak haram!

jadi, simpatilah pada mereka. kui kui kui kui kui!

anak muda said...

i was shocked to see this called 'new flag' to replace jalur gemilang. it also saddens me.

what is the govt, esp home minister doing?

this is more than just a subversive conduct!

mr loo said...

i love the country and everything about it. i also support the opposition but i will not tolerate any move to change the country's name, the jalur gemilang and the national anthem.

i dont know how far your allegation is true but i saw the picture and was awakened by it.

to anwar and pakatan leaders - politics aside, pls dont ruin the country!

Anonymous said...

mana dato hisham KDN ni?

diorang dalam gambar ni bukan je dah macam komunis tapi subversif yahudi!

tangkap je, hantar ke kamunting dan betulkan otak diorang ni.

PTPTIPU said...

what a wonderful and beautiful malaysia is.

but some of its people are getting ugly and uglier in their behavior, esp the younger generation!

Anonymous said...

kalau beginlah gelagat anak muda kita, jangan bagi apa2 bantuan pun kepada mereka. suruh mereka mintak pada anwar. jangan bagi ptptn atau sebarang kemudahan. biarlah diorang jadi tak berpelajaran. bila dah ke menara gading, mereka menghina negara sendiri. bangsat!

tok ketua said...

elok jika malaysia masih dijajah, biar golongan yang bawa bendera baru ni rasa macam mana peritnya dijajah!

Anonymous said...

its clear what the opp wants to do to the country.

so, malaysians have a big task to stop them in the next general election!

old jaguar said...

the govt is giving them too much space and face.

in some countries, those who incite national hatred are doomed to execution or jailed.

some people must have incited this youths to produce the flag to dataran merdeka in a very prominent manner.

we cant let them burn down the nation just because to fulfill the political need of someone.

temper said...

yg dalam gambar ni semuanya terencat akal.

tergamak hina negara sendiri, negara tanah tumpah darah mereka sendiri.

apa nak jadi dengan anak2 melayu ni?

Anonymous said...

haaaa.a..


inilah yang anwar brahim nak supaya anak melayu dan generasi muda ni mencemuh dan menghina negara sendiri. agaknya kalau anwar jadi perdana menteri, malaysia pun akan dijualnya kepada yahudi demi memastikan dia terus pegang kuasa!

tina yew said...

if you want to change a govt, go thru the right channel, which is general election.

u dont need to condemn your own country by producing such a cowardly approach, a new flag and all those craps.

be a gentlemen, anwar, hadi and kit siang!

adik, UM said...

memang sedih la bang.

saya ke bkt jalil malam tadi, memang tak nampak pun tokoh pembangkang.

takkan sebab politik pun sanggup ketepikan patriotisme!

gajah berang said...

sebelum nasi menjadi bubur, eloklah rakyat malaysia sedar dengan helah dan muslihat pembangkang ni!

kita perlu tanya diri sendiri... inikah yang kita mahukan?

Anonymous said...

kalau pemimpin pakatan berani tukar semua ni, takyah orang lain - penyokong pakatan sendiri akan bunuh mereka!

tak caya, cubalah!

Anonymous said...

Also notable absentees was OUR KING AND QUEEN.

Were these people simply not just being invited? or they can't fit in the celebration overpowered by the powers to-be?

Anonymous said...

Are you sure of all this or is it just another figment your umno induced fucked up imagination?

mat gombau said...

waghih,

agak eh kalau anwar jadi pm, dio akan tukar namo malaysia kepada 'malaysial', jalur gemilang kepado 'alur gemilang' dan negaraku kepado 'negaramu'.

'malaysial' tu makno eh dah takdo harapan dan maso dopan untuk malaysia dan rakyatnyo.

'alur gemilang' tu ditujukan kepado buntut2 yang dio dah sontot.

'negaramu' tu maksudnyo malaysia maso tu bukan milik kito lagi tapi milik orang asing macam amerika dan israel. kito hanyo akan menumpang!

Anonymous said...

to the opp, dont go overboard!

the malays are not stupid and are losing their patience!

if u try to harm the country's image and reputation, u will pay a high price for it!

Anonymous said...

jangan buat kelakar la.

anwar takkan buat macam tu.

yg bawak bendera tu semalam hanya penyokong a samad said!

hehehehehe!!!!

karipuley said...

cant agree more. MAT GOMBAU is sharp about it, especially on 'alur gemilang' which will fit well into PR cabinet if they are able to rule the country!

Anonymous said...

the flag looks more like singapore.

oppppsss... now i understand.

pakatan, esp dap is taking the cue from singapore's pap.

3rd generation said...

anak2 muda sekarang berani macam tu je. ingat tak bila unisel gantung ptptn buat sementara?

kerajaan pusat gak yang kena selesaikan masalah diorang.

ni namanya tak mengenang budi. memang malang mak yang melahirkan diorang ni.

gampang!

Anonymous said...

hina sangatkah bendera malaysia ni hingga kita tergamak menukarnya?

anak watan said...

kerajaan, khasnya KDN perlu bertindak segera sebelum perbuatan subvesif ni menular dan merosakkan pemikiran generasi sekarang dan akan datang.

tak perlu takut laksanakan undang2 kerana ia adalah untuk memelihara maruah negara dan rakyat.

jika segelintir pemuda dalam gambar ni dicekup, biarlah pembangkang dah badan hak asasi dunia menjerit dan mengutuk kita, jangan pedulikan.

undang2 dan perlembagaan mesti dihormati.

kalau dah ada generasi muda seperti ini, kita tak rugi apa2 jika mereka ni MAMPUS!

bananarama said...

shall we just let them?

shall we just allow them?

shall we just watch and do nothing?

PLS ANSWER ME!!!!!!

Anonymous said...

dah berkawan dan terpengaruh dengan BABI.

ni la jadinya budak2 tak berotak ni!

main sondol je!

bekas murid pak samad said...

saja nak tanya pak samad said - inikah yang ingin dilihatnya, satu generasi muda yang menghina sejarah negara sendiri?

tolong jawab wahai sasterawan negara!

common sense said...

to ANON 1.10,

bukit jalil event was not an official one, it was more of a gathering to celebrate merdeka.

DYMM agong and wife already attended the official ceremony at dataran merdeka earlier yesterday.

hope u understand.

Anonymous said...

israeli-trained, these boys!

ritchie blackmore said...

budak kecik pun tau erti kemerdekaan dan hormat serta sanjung negaraku, bendera malaysia dan sayangkan negara.

berlainan dengan golongan yang mendakwa cerdik pandai ni... makin banyak belajar, makin bangang jadinya!

Anonymous said...

Warna biru pada Jalur Gemilang melambangkan PERPADUAN.

Warna biru tidak ada pada bendera baru mereka.

Adakah PERPADUAN bukan matlamat mereka ?

Anonymous said...

apa la salahnya negara ni hinggakan kumpulan ni sanggup menghinanya!

apakah sebenarnya yang mendorong mereka berbuat demikian?

jika inilah politik pembangkang, maka wajarlah kita semua memerangi mereka!

nasi & kicap said...

tak rugi apa kalau kita tembak je diorang ni sampai mati!

haram jadah punya orang!

kecik2 tak mau mampus, dah besar menyusahkan orang dan menghina negara sendiri!

Anonymous said...

I luv our Jalur Gemilang which looks like the American flag.

The American called it "Stars and Stripes"

Malaysian called theirs "Broad Stripes?"

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO said...

.


(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

askar pencen said...

aalah erti kemerdekaan jika tidak diisi dengan benda yang berfaedah untuk semua.

apa gunanya menukar nama negara, lagu kebangsaan dan bendera jika apa yang dikejar selama ini tidak kesampaian.

ingatlah, pejuang terdahulu yang menitiskan keringat dan darah untuk kemerdekaan akan menyumpah bumi ini jika generasi mereka berbuat sesuatu yang boleh meruntuhkannya

Anonymous said...

fuck them all, those who wish to sabotage the nation and its progress.

if we need to kill 1,000 to save 28 million, we better do that!

IT.Sheiss said...

"Anonymous said ...
the flag looks more like singapore. oppppsss ... now i understand. pact, esp ing is taking the cue from singapore's pap."

Looks more like the Indonesian flag with crescent and star.

Someone had suggested that the Indonesian flag is based upon the flag of Majapahit and so is the Singapore flag.

While I don't know the opposition's reasons for wanting this new flag, I prefer it for its relation to our region's history rather than the current flag which is a look-alike of the U.S. flag.

konektikat said...

over our dead bodies... if they want to change it.

however, pkr denied any link to the new flag but why are others did not make any statement about it?

nshinah said...

"No Anwar Ibrahim, no Nik Aziz and Hadi Awang, and no Lim Kit Siang and Lim Guan Eng.

Mat Sabu was not anywhere near the stadium, and neither were Nurul Izzah, Azmin, Karpal (we must excuse him for being wheelchaired) and others."

= well, if they (THE OPPOSITION LEADERS) dislike anything Malaysian, MIGRATE LAH !
NOW.
I'LL SHOW THEM THE DOOR.

Ask lah Barack Obama and the Zionist funders to take them there. They will be given USA visa immediately for sure,
and
any move by them to challenge the Constitution/ flags, etc of that country , I am sure, will be much welcomed by the American people.

Right?

Kalau tak suka anything Malaysian, LEAVE.

Dozo (as the Japanese say).
Silakan.

kusut masai said...

sedih dibuatnya dengan anak bangsaku sendiri, bang.

melayu apakah yang menghina negara sendiri?

Anonymous said...

Well if pakatan rules then singapore will be the capital and West and East Malaysia will be the agricultural and manufacturing hub.

hannah said...

we must act fast before it gets worse. reprimand those who produced the new flag and send them for brain-washing. this is our country and we deserve every rights to contain any subversive element from taking its toll.

Anonymous said...

janji di tepati