Wednesday, August 8, 2012

Don't vote DAP, its 'haram'!

What's your comment, readers?


Also read Bernama reports...

22 comments:

pro-MCA said...

i agree.

MCA, MIC, Gerakan and other BN components had never and will never question the rights of the Malays and Muslims.

in fact, this parties have been working closely with the Malays and Muslims in building the nation for the benefit of each and everyone of us, malaysians.

DAP is totally different. they are so racist!

penangan said...

salam tn,

saya amat tertarik dengan apa yang disebut oleh ustaz tu.

memang benar. orang kafir ada yang baik, ada yang tidak. begitu juga dengan orang islam, ada yang baik, ada yang tidak.

dalam konteks sebuah masyarakat majmuk di malaysia, semua kaum, bangsa dan agama mesti bersatu di bawah satu pentadbiran yang adil dan saksama.

tidak ada sesiapa pun mahukan masalah, peperangan dan pertumpahan darah. kita perlu hidup saling menghormati agar sebuah negara yang rukun dan aman dapat dibentuk.

semangat antara umat islam dan bukan islam dalam barisan nasional sudah membuktikan betapa kesepakatan ini telah berjaya membangunkan negara dan memakmurkan rakyat.

apa yang cuba dilakukan oleh pembangkang, khasnya DAP akan hanya mencetuskan ketegangan di antara kaum dan penganut berlainan agama kelak.

Anonymous said...

saya setuju!

dap sebuah parti kafir yang anti-islam dan anti-melayu!

enigma said...

to those in mca, mic, you people are blessed with this umno-led govt. your support and cooperation with umno and other parties is the key for our common goal - prosperity and stability!

so, keep it up. we are one malaysia!

zon hitam said...

orang pas akan undi jugak dap di kawasan yang tidak ditandingi oleh pas dan pkr.

jadi, orang pas pun dah jadi macam orang kafir la kalau macam ni.

padan muka nik aziz! dia ingat dia tau serba serbi pasal islam. dia yang patut belajar lebih jauh lagi!

pro-Pakatan said...

ni cuma satu fatwa bodoh untuk mengelirukan penyokong pakatan rakyat.

ini semua kerja BN!

ritchie blackmore said...

bro,

i thot nik aziz has promised all pas members heaven, even if they have to vote for dap!???

tauke lim said...

nik aziz and hadi awang have issued a halal certificate to dap lor. this is to allow pas members and others to vote for dap candidates in the next general election.

that also u dont know aaar!!!

kolej 15 said...

alamak bro!

dah terlalu banyak dah dalil dan fatwa dalam politik malaysia ni.

pas pun ada fatwa, yang sokong bn pun ada fatwa.

agaknya yang mana satu boleh ikut ni?

pening... pening!

Anonymous said...

Just wonder how a muslim leader can come out with such a comment.

abROcadabRO said...

Ustaz ni Ustaz Parti Umno - bukan Ustaz agama Islam.

Anonymous said...

i dont trust ulama anymore since they came up with all those fatwas.

what is becoming of our politics?

Anonymous said...

Bodoh punya ustaz pondok. Ini lah akibatnya apabila orang-orang pandai jadi doctor, engineer, economists, tapi orang-orang bodoh belajar ugama dengan berpandukan buku-buku merepek yang ditulis oleh ulama-ulama Timur Tengah.

Anonymous said...

MCA's president unnatural sex act got the blessing of this ustaz, that's why MCA not haram.

tebing tinggi said...

Ustaz ni tak sepatut megikut rentak ustaz-ustaz PAS yang mengheret Ugama Islam kedalam politik.
Moleklah behati jangan terbawak-bawak rentak mereka.

Suaraampangputeri said...

Undi PAS pun haram Kerana menipu ugama. Mereka ni lebih teruk kerana mendusta ugama.imamkan mereka pun dikhuatiri tidak sah solat.

melayumudahlupa said...

Ustaz ni lupa negara ini bukan negara Islam, jadi bagaimana nak menghukum tentang status kafir2 dalamnya? Status kita sendiri pun dok kelam kabut, macamana nak cakap status zimmi atau harbi? Pergi tanya MIC, MCA, Gerakan... adakah mereka setuju dengan HUDUD? Kalau tidak, masihkah ustaz ni nak labelkan mereka zimmi?

Anonymous said...

Akhir nya seorang Ustaz yang cerdik akal.

Semoga kata kata Uztaz memberi kesedaran pada semua umat Islam terutamanya ahli dan pengikut PAS dan PKR dibulan Ramadhan yang mulia ini.

Anonymous said...

Otak dah beku. dah di 'brainwashed'. herd mentality dibawah telunjuk parti rasis umno. baru dapat wang sogokan 1malaysia dah tak nampak penyelewangan dan ketidakadilan yang umno telah lakukan.. rusuah, merompak rakyat, rogol, zina, bunuh. Cuba pergi cari satu kes yang mana DAP akan rasuah, satu kes yang DAP menyeleweng duit rakyat. LGE masuk jail kerana mempertahankan seorang anak gadis melayu...itu rasis? ulamak pulak macam lalat menghurung najis. semua ada fatwa untuk menyedapkan diri dan tuan-tuan umno mereka.

Anonymous said...

Untuk Semua rakyaat Malaysia, BN & UMNO lebih syaitan dpd DAP. BN & UMNO ,mencuri, menipu and merompak hak rakyaat.

Tengok NFC, LRT, PKFZ and Submarine, mana lebih bahaya DAP atau BN & UMNO. So jangan undi BN & UMNO sebab dia adalah syaitan yang bertopengkan Manusia

Anonymous said...

Yes, of course, this ustaz is correct to say that Malaysians should support BN (UMNO, MCA, MIC) which is HALAL after all UMNO is the one that proposed to have another Legalised Soccer Gambling for Malaysians. I guessed gambling is HALAL to this particular Ustaz!!

Anonymous said...

hohoh.. sekolah pondok dia dpt bantuan 2 juta 15 aug 2012!