Thursday, July 19, 2012

Please wake up, Ranjit!

Come on la, Ranjit! Your duty as the new SC chairman is not confined to 'warming up' the chair but more on actions, solid actions.

It has been brought to your attention that Talam deal with the Selangor State Government had emitted too much stinks. And now that we all know about it, don't you feel obliged to investigate and clamp those involved?

Please Datuk, wake up!

Don't worry. We will back you up. You may be new there but you got the right experience and a perfect team to dig up the matter, expose and clean it up.

As how Stopthelies puts it:

"The Securities Commission should have started investigating the improprieties of the RM1 billion deal involving Talam Corporation Bhd and the Selangor government by now.

Why is it still keeping silent and still snoring away when one of the biggest land scandal has exploded?

Talam Corporation – now renamed Trinity Corporation – has clearly misled and cheated its shareholders by providing false information, claiming its valuation of the deal was scrutinized and approved by the SC and Bursa.

The SC and Bursa have, in the past, hauled in companies and even the press for smaller violations.  Businessmen have been jailed for providing false information and yet the SC is sitting tight..."

Don't be afraid. Get cracking, will you?

Also read Rocky's Bru on similar issue...

16 comments:

keyman said...

maybe he is a bit afraid la bro since he is new there.

he probably wants to give the first impression as a 'nice' guy to work with.

however, i hope he will take on the case and take necessary action.

Anonymous said...

bro,

as a SC boss, he must act fast or some evidences are gone!

Anonymous said...

Must have balls to investigate this fiasco. You may dig up the mastermind behind the fiasco. As long as you do it without fear or favour, the devil will be scared of you. Put politics aside.

Anonymous said...

Dia ni not related to Karpal kan? Hope not.

Dato Fauzi said...

Talam deal with selangor state govertment doesnt need SC approval.The deal is vary simple,Talam owned money to the Selangor state govertment andvthey swap their land with the debt.If Talam decidevto issue Talam shares to setle the debt,then SC approval need.
tTalam shareholder have approve the deal.

I hope you are one of the MCA Dunggu?

Anonymous said...

aiyooo..

Ranjit also sleeping on job like his predecessor ke?!

penangan said...

salam tuan,

mesti ada sebab kukuh kenapa beberapa bloger top mahukan SC siasat perkara ni.

saya juga rasa mereka ada bukti untuk mensabitkan kerajaan selangor dengan talam.

apa pun, SC tak patut lepas tangan

kulop ludin said...

bang,

khabarnya khalid dan beberapa orang konconya di selangor tengah menggelabah sekarang ni.

padan dengan muka! hehehehe


selamat berpuasa bang!

inside SC said...

ranjit is aware but is waiting for some proofs to reach his desk.

being an experienced boss, i believe he will get to the bottom of the issue.

be patient!

pro-Pakatan said...

korang takda bukti untuk tuduh diorang tu.

so, takyahlah nak mengada-ngada.

ini semua hasil kerja kerajaan negeri BN sebelum ni.

mengaku saja lah!

talam dua muka said...

hmmm...


its getting hot and brewing fast.

the skeleton in the closet is coming out after all.

MASTANA said...

jai,

bukan sonang nak siasat hal yang babitkan selangor ni, ndak pulak kerajaan pakatan.

tak pasal2 nanti dio tuduh kerajaan bn yang rancang ni semuo.

politik macam ni lah yang menyusahkan kito semuo.

double barrel said...

agree with dato fauzi.

no need for the SC to start. the MACC should instead!

Anonymous said...

wow masih lago nak berdolak dalik pakatan haram ni?

1. talam berhutang dengan kerajaan negeri selangor
2. penstrukturan hutang dibuat sewaktu kerajaan negeri selangor bawah pakatan haram
3. selepas penstrukturan berlaku talam telah bebas hutang manakala kerajaan negeri selangor BERHUTANG DENGAN BANK kerana
4. di dalam pensturkturan hutang tersebut, kerajaan negeri selangor pakatan haram telah bersetuju membeli tanah melebihi harga pasaran di mana keadaan tanah tersebut di tutupi air 2/3 nya.
5. ini bermaksud kerajaan negeri selangor pakatan haram harus menimbus kawasan 2/3 yang ditutupi air<--ini akan melibatkan kos operasi yang tinggi.
6. setelah membayar harga lebih tinggi dari harga pasaran kerajaan selangor pakatan haram masih lagi kena keluarkan duit?<--sepatutnya melupuskan hutang bukan MENAMBAHKAN HUTANG
7. Penilaian tanah pula dikatakan diluluskan oleh SC, sedang mengikut kenyataan trinity dalam web bursa saham, "dokumen disertakan sekali" sebagai mematuhi syarat SC setiap urusan syarikat awam perlulah di umumkan.<--jadi di mana bahagian SC telah menyokong dan meluluskan dokumen tersebut tidaklah dapat kita tahu kecuali SC mengambil tindakan dengan menyiasat.

bukankah ini telah menunjukkan dengan terang kerajaan selangor pakatan haram menggunakan kuasa di bawah bidang anak2 syarikat selangor untuk menyelesaikan masalah hutang TALAM dengan pensturkturan hutang dimana hutang tersebbut "dipindah milik" kepada kerajaan selangor

secara logik nya dalam banyak2 aset talam kenapa kerajaan selangor mengambil tanah yang ditutupi 2/3 air???

Anonymous said...

jangan banyak tidur, singh!

awak mesti buat apa yang mesti awak buat!

Anonymous said...

Come on Ranjit, dig and dig very, very deeply and you will find the fingerprints of UMNO and Toyol all over this debacle.