Monday, July 16, 2012

Dry taps in Selangor: What's Khalid doing?

I am not sure if Khalid Ibrahim had a shower this morning or yesterday. However, as a Mentri Besar, I believe his residence has a large storage tank for water.

Maybe for that reason, he is not worried over the water shortage that will affect about 4 million people in the Klang Valley.


Water supply to various parts in Selangor and Kuala Lumpur has been under strict rationing since yesterday afternoon. Worst still, the fasting month Ramadan is just a few days away.

Why must Khalid lied to the rakyat by saying water supply is ample and sufficient? Does he know that Syabas has already conducting rationing in Ulu Langat, Klang, Kuala Selangor and Kajang?

The Selangor State Government could have at least cooperate with the Federal Government to overcome the problem and give approval to the planned Langat 2 water treatment plant.

However, Khalid is such a proud man. He thinks Pakatan Rakyat can find an amicable solution to the water crisis which is expected to worsen in the next few weeks. He thought PR can solve each and every problem faced by the rakyat.

Now, what is he doing?

He cannot continue lying and 'cheating' the rakyat about the crisis. Once Syabas is on its rationing action, sooner or later he will have to answer them. But what kind of an answer? That the authority is doing its best to address it? Or advising the rakyat to bath in the rain?

Or what?

30 comments:

mahat, ijok said...

khalid memang dah lama tak mandi, bang. sebab tu nampak berkerak je muka dia. dia memang takut air tapi suka mandi ujan.

oleh sebab itulah dia tak pedulik sangat masalah air yang kian meruncing di selangor ni.

kalau boleh, dia nak suruh kami tadah air hujan untuk mandi, minum, basuh jubor dan cuci baju.

kublai said...

that's the prob when u made a lot of promises to the people.

its ok that some water is free but the newborn rate in selangor is quite high.

what will happen if we dont have enough water for ramadan and hari raya and the months after that?

shall we all go to the MB house to shower?

Anonymous said...

big had but small brain!

that's what khalid is made of!

Anonymous said...

dont blame khalid lor.
blame it on the people who like to waste water...!

penangan said...

salam tuan,

memang bekalan air di selangor meruncing sekarang. banyak tempat sudah pun terima catuan. ramai yang bersesak di kedai hardware untuk beli baldi dan tong dram untuk simpan air.

kalau beginilah cara selangor selesaikan masalah, sampai bila pun takkan selesai.

kenapa tak terima cadangan kerajaan agar bina loji air langat 2? ia tidak ada kaitan politik pun kerana semua orang, baik orang bn atau pr, perlukan air.

kenapa benda macam ni pun mereka terlalu angkuh untuk akui dan terima?

tauke lim said...

my sugestion - let's everybody move to the beach, easy water supply.

but get khalid to sponsor drinking water, tents and hotel money.

that also u dont know aaar!!!

wak-wak said...

nampaknya bulan puasa ni, kita kena tayamum je untuk solat wajib dan terawih.

apa la nak jadi dengan kita ni... sedih!

pro-Pakatan said...

apa salah khalid pulak?

kerajaan bn dulu yang salah sebab tak bina empatangan langat 2 tu.

khalid cuma sambung kerja bodoh bn bawah khir toyo dulu. paham tak?

Anonymous said...

part of the deal when u are a leader. sure, u cant satisfy everybody but when starts to point a finger accusing u of incompetent, there u are... trouble awaits u all the way.

betul ke aku ni? said...

isu air ni sudah berlaku dan akan berlaku di mana2.

kita pernah satu malaysia dulu kering sebab musim kemarau, air dicatu dan paip hanya keluar air pada waktu tertentu.

tak boleh salahkan khalid atau kerajaan.

ini semua kerja tuhan. ujian!

pin cheng said...

no water...


hmmm....

i rather start digging for wells!

buluh kasap said...

khalid... khalid...

u really puts people in big problem esp when puasa month is coming.

u ok la, got plenty of water at home. you macai can bring u tanks of water if u want.

what about us the ordinary laymen?

temper said...

susah sangat ke nak bekerjasama dengan kerajaan pusat dalam keadaan genting seperti ini?

ini hak rakyat untuk dapat bekalan air dan kemudahan asas yang mencukupi.

tak patut ada politik dalam kerjasama ni sebab semua orang akan dapat, tak kira orang bn ke, orang pr ke.

ni semua kerja bangang namanya!

sewel said...

nampaknya tak basuh kencing la aku.

kah kah kah!

pakai air ludah je lar nampaknya!

siot betul!

Anonymous said...

rakyat selangor dah pilih dia...

so, padan la muka korang!

yg tak bestnya, orang bn pun kena jugak ni!

Anonymous said...

water!

water!

water!

water!

better drink beer lor!

Anonymous said...

Khalid should have done something else to address this issue four years ago if he disagree with the original plan of the BN govt to complete Langat 2. Instead he kept on blaming everyone else except himself. Also giving free 20cubic meter water to everyone regardless whether they need the subsidy or not is just plan stupid. Those who don't need the subsidy will not appreciate it but most will end up wasting precious water. If anything, the cost of water should be doubled so that people will be forced to conserve it.

Anonymous said...

I got a feeling that the Selangor Govt purposely do not want to solve the water problem so that they can blame the Federal Govt. The display of the dirty side of the Art of War.

Anonymous said...

jom pakat bawak tong baldi gi rumah khalid. Kita buat ala ala rumah ambiga. Siapa nak buat senaman bontot pun dialualukan

Anonymous said...

orang pakatan mana pentingkan air? diorang semua kaya, boleh beli air mineral beribu-ribu botol sorang untuk buat mandi, minum dan sebagainya.

tak pecaya ke?

MASTANA said...

jai,

kalau di kampung, buleh gak kito gali pigi.

kalau di bandar, nak gali apo?

kesiannnn...

SiamangBukit said...

Pasir nak bertayamum pun dah habis dibelasah kroni2 dia, kena pakai habuk Pulak ni bila solat,

Anonymous said...

now he is putting the blame on the fed govt.

what a politician!

Anonymous said...

yes the theory to purposely create shortage is to blame central govt to fish for votes seems possible.

That's the only common sense theory as all these denials do not make sense at all.

Anonymous said...

air kat empangan semua ada dan melimpah2 lagi... syabas buat gimmik takde air... tak percaya pi la tgk...

zalim kalau Syabas buat catuan air kerana air tu anugerah Allah kepada kita, hambaNya...

Anonymous said...

syabas SYABAS!

jangan tunduk kepada tekanan khalid gagap ni!

gogoon said...

khalid doesnt like too much water. thats why he hates rivers and seas. he cant swim!

Anonymous said...

My friend, orang kuat Puncak Niaga pesan supaya simpan tong air banyak-banyak sebab dalam masa setahun dua ni, Selangor akan menghadapi krisis air yang agak kronik.

Inilah akibatnya bila kerajaan negeri Selangor dan kerajaan Pusat tidak 'sebulu' sesama mereka. Rakyat yang jadi mangsa.

Berbulu betul saya tengok.

Anonymous said...

Hey bujai, don't take this at face value lah. This is a political wayang kulit between BN and PR to hoodwink all of us lah. Just sit back and watch what they do next. I am in a way involved in the development of the water supply schemes that are currently ongoing so I would say I know quite a bit about this matter. The crux of the matter is actually there is NO supply shortage.

Anonymous said...

Every time there's no water at home, I always dream of having Khalid head as a trophy on the wall. What a wonderful, shabby stupid head.