Saturday, July 7, 2012

Dr M says Anwar should retire immediately

Former premier Tun Dr Mahathir Mohamad said yesterday Opposition Leader Anwar Ibrahim should not waste any more time if he intends to retire from politics.

"He should retire right now. It is futile... his desire to become the prime minister," he told reporters after paying a courtesy call on visiting President of the Czech Republic Vaclav Klaus in Kuala Lumpur.

Anwar had indicated in an interview published recently by the Financial Times that he might consider quitting politics if the opposition fails to wrest federal power in the next general election, due by April next year.
 
Dr Mahathir said Anwar's statement was mere rhetoric because, even if the opposition pact were to lose in the next general election, he would continue to dream to become the prime minister.

The former prime minister said in jest that probably an honorary post of prime minister could be established for Anwar to occupy for five days to enable him fulfill his dream prior to retirement.

continue reading...

18 comments:

nusantara said...

i believe anwar can retire any time.

but... one question - has dr mahathir really retired from politics?

scriptwriter said...

i dont like anwar but i have to admit that i dont want him to retire that soon.

why?

he adds colors to our local politics.

it does not matter if he wins next election or not.

Anonymous said...

Tuan,
The one who retired is still barking around and meddling in the country's administration trying to save his own skin. Kalau dah retire, retire la buat apa dok sibuk.

pro-Pakatan said...

yes, he will retire after becoming the prime minister after next election, and after correcting all the nonsense BN had done to the country over the years!

anwar will become a great leader, much better than dr mahathir himself!

Anonymous said...

he must honor his words.

if pakatan loses in the polls, he must retire.

otherwise, it will be another drama

Anonymous said...

mengata dulang, paku serpih, mengata orang, dia yang lebih.

dr mahathir dah bersara tapi masih sibuk mencampuri urusan politik tanahair.

kenapa?

sudin said...

macam mana dia nak berundur dari politik kalau dapat sokongan negara asing?

kalau diberi peluang jadi pm, dia akan buka negara ni kepada campur tangan asing dan akan hanya jadi boneka amerika, sama seperti di iraq, afghan, libya dan beberapa negara lain.

inikah yang rakyat malaysia nak tengok?

penangan said...

salam tuan,

dia cuma nak test sokongan je. dia harap ramai akan pujuk dia jangan berundur walaupun kalah pilihanraya nanti.

ini semua politik anwar...

Anonymous said...

what do u mean retire?

he hasnt retire for good?

look who's talking!

tauke lim said...

when he said he wanted to retire, all tipu lor.

he was just testing the water.

that also u dont know aaar!!!

gajah berang said...

mana ada istilah berundur dalam politik.

dr mahathir pun belum 'berundur' sepenuhnya walaupun tak lagi pegang apa2 jawatan dalam kerajaan.

di mana2 pun di dunia ni, ahli politik tetap ahli politik. sikit sebanyak, mereka akan cuba campur tangan dalam kerajaan dan hal-ehwal politik.

mat gombau said...

jai,

si nuar ni takkan undur punyo.

dio nak jadi pm, mungkin sampai mati.

selagi tak tercapai hajat eh, dio akan cubo.

Anonymous said...

tdm ni dah berundur atau belum?

Anonymous said...

TDM barking pun bertempat...Tapi yg barking sana sini luar negara ni terlebih barking pulak...Tu lah dia tanda2 tak naak retire....boleh blah lah Al Jub ni....

Anonymous said...

hai ramai yg bodoh lah

Dr M dah pencen tapi ramai yg masih jemput beliau beri pendapat nya yg masih tajam. Beliau tidak membuat apa apa keputusan kerajaan.

Si peliwat tua tu pulak tak ngaku tak laku, hanya tabur fitnah sana sini sebab dah makan duit yahudi terlalu banyak, tak boleh pencen

biasalah cakap bohong - umpan politik

hanya - heran bin ajaib, masih banyak lenbu yg tak sedar sedar lagi

Anonymous said...

Percayalah, TDM ni tak akan bersara politik sahingga anaknya meneruskan dinasti beliau dan ditabalkan sebagai PM.

Sama jugak lain-lain pemimpin lain seperti Abullah Badawi, Chua Soi Lek, Samy, Lim Kit Siang, Najib, Anwar dll.

Yang bodoh tu rakyat marhaen yang percaya mereka-mereka saje yang berkaliber. Lain orang termasuk keluarga mereka bolehlah jadi kuli, anjing, lembu, babi seumur hidup.

Langit said...

Oh Anuwar, pl don't retire. Malaysians will miss your dramas in and out of parliament. Pl invest the RM 3billions then but now > RM 6billions in Malaysia. If you retire, Malaysians will never see the money again as you will be happily enjoying life overseas. There will be no more wild street demonstrations and most NGOs will be bankrupted. Life in Malaysia then will be very dull.

tebing tinggi said...

Ini Aluar punya olahg dengar cakap ala syok ,kalau lu pecaya lu pon ala syuk loo,tapi wa tatak pecaya ini olang cakap.