Monday, October 24, 2011

Soccer and politics

Man U 1, Man C 6

Manchester United ate humble pie at home, the grand Old Trafford. By record, that was its worst home defeat in decades.

However, many (including me) feel Man U is still far better than Man C. The only thing is, that Sunday was not Man U lucky day. Everything went wrong (here).

PM Najib and other Man U fans who watched the Big Sunday game at his residence in Putrajaya yesterday could feel the frustration. Being routed by an 'underdog' was not an easy fact to accept. But that's what sports (soccer) is all about.

I guess the rule applies to politics as well. Being a strong and hard-to-defeat is not a guarantee to win a general election. Just like soccer, if we field wrong players, adopting to ineffective tactics and undermining the team we are taking on, we could end up paying a big price.

So, we need to choose the right players, apply the best tactic and don't boast of being a 'champion of all times'.

There are many lesson to be learnt from other countries (and other football teams)...

13 comments:

red apple said...

bingo!

you are so right about it.

barisan nasional has been reigning supreme since the 1st general election.

just like man u, i hope they wont take things lightly in the next 'match'.

a blogger too said...

walamaks!

shooting two birds with one stone. you sound very, very sharp and cynical as well, bro. but good points there... bn must be careful, dont get over confidence

fax machine said...

hehehehe...

our pm is a die hard fan of manchester united. inviting fans and watched the game at seri perdana, and sharing the lost, should provide them with a good insight of the 'right players (candidates), the right tactic, right strategy and right campaign'.

mat gombau said...

jai,

kau sindir sapo ni? mak oiii... tajam nampak eh kali ni.

kalau pm baco, dio mesti paham dan ingat posan kau ni.

memang boto - yang handa takkan sampai bilo2 handa eh, yang pandai akan jadi bangang jugak, yang kuek akan jadi lomah suatu hari nanti, yang di ateh buleh menjunam ke bawah, yang di bawah buleh melonjak naik... macam2 bondo yang tak buleh disangko2 dalam dunio ni buleh berlaku.

penangan said...

tajam dan bernas, bro.

kalau bos2 kita di atas tu paham, eloklah.

kalau tak paham, alamat nak majal la!

Anonymous said...

woi!

lu hantam sapa ni?

umno atau BN?

memang patut hantam pun. diorang ingat boleh menang sampai bila2. kita memang sokong diorang tapi diorang macam tak sokong kita ja...

yang arif said...

salam,
saya sebenarnya bimbang dengan masa depan barisan nasional, khasnya umno pada pilihanraya umum akan datang.

semua kenyataan pemimpin bn penuh dengan keyakinan, seolah-olah kita tidak ada cacat-cela dan kekurangannya...

semoga Allah memelihara bn dan malaysia

Anonymous said...

bad omen for najib and BN!

hj sadikon said...

boleh yakin tapi jangan terlalu yakin hingga fikir tak perlu buat kerja untuk pastikan kemenangan!

i like sex said...

if they think they can take back selangor, kedah, penang and kelantan, they gotta work harder and be sincere about it.

i am afraid instead of wresting back power in the 4 states, we might lose a few more...

Anonymous said...

syok watching football at his big house.

next time, no more syok if BN loses!

orang minyak said...

sama je bang, bola dan politik. pendekatan yang sama, strategi yang sama.

penjaga golnya najib, pemainnya wakil rakyat.

jangan terjaring gol sendiri, sudah laaa!!!!

heh heh!

insan kamil said...

salam,

dalam hidup ni, jangan meninggi diri dan jangan pula terlalu merendah diri.

jangan pandang rendah kepada kemampuan orang lain, terutama lawan kita

jangan suka menghina orang kalau kita sendiri tidak suka dihina

jangan lupa bahawa kita sebenarnya tidak ada kuasa... Allahlah yang Maha Berkuasa