Sunday, October 23, 2011

'Novandri chickens out; Utusan keeps mum...'

Oooppsss!

Read this comment by an Anon to my earlier posting The 'susu' issue: Guan Eng should 'sue-sue' the bloggers'. I find it rather interesting. I am not for the Opposition but the comment carries some logic and fairness.

"There must be some calculated move as to why he (LGE) has yet to lodge a police report - not necessarily because his son might (be) guilty of misconduct. He is not that naive not to know what his rights are.

"Meanwhile I am amazed that Utusan Malaysia has been rather quiet on this issue knowing fully well it is always at forefront seizing any little opportunity to attack, discredit and demonise the oppositions. Fear of civil suit as warned by LGE?

"I am equally amazed as to why that Novandari who started it all does not follow through if he is so sure of his facts. Has he chickened out ?

"Bukan peminat PTD tetapi keadilan semua pihak."


Some comments, please!

37 comments:

Anonymous said...

What did Novandri really say? Did he accuse LGE or his son? What is there to chicken out about? Or is there something more?

I don't think this is over yet.

a single father said...

novandari broke the story but didnt follow up to pave the way for other pro-umno bloggers to spin it.

utusan has chosen to stay out of the issue because, just like the penang christian issue - the bosses want to avoid any legal repercussion. until the allegation on guan eng's son is confirm, then utusan (i believe) will be happy to blow it!

nasi dan kicap said...

utusan dah jadi pengecut. lepas isu pulau pinang ari tu, editor2 dia dah termasuk teloq!

heheheeh

scorpion said...

the blogger who broke the story must take a lead role.

no point to break it and let others to do the job for him. not fair. he got to stand by his standpoint.

produce the evident as you claimed you had and share it with us.

Anonymous said...

to the ANON.

he is right!

anti-DAP said...

salam,

saya sokong pendapat anon tu. ini bukan soal politik tetapi isu seorang budak lelaki berusia 16 tahun. sebab itulah shahrizat enggan komen apa2 setakat ini.

kalau nak ikutkan 'jenayah' juvana ni, saya sendiri pernah dengar kisah ada anak pemimpin, anak menteri dan anak VIP yang terbabit dengan dadah, rogol dan sebagainya tetapi ia tidak disentuh langsung oleh bloger dan akhbar.

sebabnya, tidak ada bukti kukuh. semuanya berasaskan khabar angin dan cakap dari mulut ke mulut. kalau nak tulis pasal tu, dah beratus kes dah.

hanya kerana budak ini anak pemimpin pembangkang, maka ia dipolitikkan untuk menjatuhkan bapanya.

ini bukan caranya. bukan cara yang bermaruah dan terhormat. banyak cari lain untuk kita jatuhkan pembangkang.

ini soal seorang anak yang tidak ada sangkut paut dengan politik bapanya. jika ada pihak yang buat laporan polis mengenai perbuatan budak itu, barulah ada kes.

a blogger too said...

novandri patut jawab ni, bro.

utusan takkan jawab sebab mulut dia dah kena seal!

penangan said...

saya harap bloger yang mulakan kisah ni akan jawab.

betul jugak kata ANON tu.

apa dalam kain? said...

to me, LGE masih seorang pengecut sebab takut buat laporan polis dan saman bloger2 ni semua!

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum bro,
Based upon what Malaysiakini has exposed here : http://www.malaysiakini.com/news/179271 that the girl in question has denied ever been sexually molested as alleged by the said bloggers, then the parties accused of being involved in the said crime have every ground to sue the pants off those who have published such reports.

I have always held firm to the principle that 'The truth must be told no matter what so that justice can live!'

Bloggers must be held accountable for each and everything we publish.

So, in this case, I totally agree with those affected or libeled to follow up with legal action against their slanderers for the sake of upholding justice.

Bloggers or anyone else for the matter can't 'Backspace' once they have pressed 'Enter' in publishing whatever it is that is readable online for the worldwide web users.

Mahaguru58,
Al Janadriyya,
Makkah al Mukarramah,
Saudi Arabia.

Hajj 1432Hijrah

LGE friend said...

i challenge utusan to play up the story.

after all they had done, why keeps mum this time around?

you likes hitting at the opposition, take the chance lar!

coward!

kamasutra said...

where is dr novandri?

he just produced the breaking posting but never follow up.

i hope he comes out with more postings on the issue

bujai said...

salam MAHAGURU58,

thank u for the comment. hope you are in good health.

semoga sihat dan mendapat hari mabrur... amin

pro-kerajaan said...

kesian gak aku kat LGE ni.

sebagai seorang ayah, aku faham apa dia rasa.

tapi... dia kena buat laporan polis gak kalau betul anak dia tak salah

Anonymous said...

betul ke dr novandri yang mulakan cerita ni?

atau ada bloger lain?

ni semua kita perlu tau. kumpulan bloger pro-kerajaan yang ada ni boleh dikatakan hebat2 belaka. takkanlah nak stop macam tu je bila dah buat pendedahan.

barulah dihormati dan ada integriti!

vincent said...

come on la utusan. why keeps mum?

no balls ka?

hantam lim guan eng, hantam the opposition

tan tin tun said...

i didnt read novandri but from follow ups by other blogs, i believe he got some strong points to post such an accusation.

the only thing is, he didnt produce the evident on the blog.

jin kota belud said...

waaahhh!

makin seronok jadinya kisah ni.

wahai bloger2 yang ada. tulis la banyak2 lagi akan hal ni. biar sampai ada yang terkencing dalam seluar dan terlondeh seluar.

ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!

bujai said...

to ANON 12.40,

i dont think dr novandri chickens out. i believe he got tangible reasons only he himself knows.

i have read his blog posting about it and i dont think he simply wrote for nothing.

tq

Anonymous said...

utusan?

utusan who?

they are not a good utusan anymore! full of rubbish and shit!

Anonymous said...

Bro Jai,

There shud b a certain standard lah among politicians....i shall x blame umno politicians who seemed to b resorting to gutter politics....Dap started it long ago when novandri was still a secondary school student...karpal started wit attacking dp vijendran...dat open d floodgates...when umno 's utusan started d circus to bring down rahim Dap again to d forefront n lge was in his element...

Now d table turned against them, so jgn la bising n bengang!! Bila kena kt idong sendiri taw lak marah...gutter politics kno no depth...so it goes on n on n wat comes around goes around...

Dap morons attacked pm's daughter n tpm's daughter in d past without any compunction, did they care not to hit below d belt? No, they even whacked pm's wife like no tomorrow (not dat i like her esp d unorthodox gila publicity stunts incl yesterday's black selendang story)...did Dap kno where to draw d line? No, they beat it to d pulp while it waa good...now bila kena btg idong minta decorum n fair play??

Dap deserve all these cos they started it...when u r blind to any boundary plse x expect others to play fair n by d book..

Actually i do not agree wit d circus of this susu-susu thingy n i stongly deplore those who indulge in it incl dat black boy from rembau who is a political monkey!! He was only showing his true color as those days his fil was covering his ass n now v all could c his real self!!

Such lowlife like Rembau Bangsat shud x b an mp anymore, let alone umno youth head n those who voted him are equally monkeys...

Tu la dia, nxt time check dulu b4 writing anything...journalism is such a good experiencen thosex having it will end up like novandri...

Man Laksa
Kola Kedah, Alor Setar

masih di BH said...

jai,

aku percaya dengan novandri. dia ni takkan main bantai je kalau takda fakta kukuh...

macam kau la jugak.. heh heh!

Anonymous said...

BLOGGER PEMFITNAH KARAT BIRU MALUKAN NEGARA.

Gadis yang didakwa oleh blog pro-Umno menjadi mangsa pencabulan oleh anak ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, tampil menafikan dakwaan itu.

Dalam emelnya, menurut gadis itu yang juga merupakan pemain catur handalan, satu-satunya cara yang dirinya “dicabuli” ialah apabila gambarnya berkaitan khabar angin yang keji dan tidak berasas itu disebarkan.

“Saya juga ingin luahkan rasa simpati saya terhadap remaja lelaki itu yang telah difitnah dengan dakwaan tidak berasas ini,” katanya.

Beliau juga berharap semua pihak, termasuk media menghormati kehidupan peribadinya dengan tidak menghubungi dirinya, keluarga, kolej, persatuan catur dan lain-lain yang berkaitan.

felix said...

agree with what MAHAGURU58 writes... bloggers must be responsible with what they write...

Anonymous said...

let's wait for dr novandri. i believe he will comment...

wak kermin said...

salam bro,

sori la. aku dah banyak tahun tak baca utusan ni. aku pun ahli umno dan sokong kerajaan jugak tapi tak la sampai benda salah pun kena sokong.

utusan ni kuat sangat bodek kerajaan. semua yang kerajaan buat, dia kata betul. ada silap pun, dia kata betul.

kalau semua kerajaan buat tu betul, tak payah la ada pru. semua rakyat akan sokong!

Anonymous said...

lim has yet to make a police report because he wants to protect his son. he knows the truth!

pokok getah tua said...

pembangkang dan parti kerajaan sama saja. dua2 nak saling menghentam.

tapi bila dah keluar benda2 karut dan mengaibkan ni, rakyat pulak yang jadi jelak dan meluat!

aku taknak mengundi pada pru akan datang. elok aku motong getah je!

presint 8 said...

dalam soal anak bawah umur ni, tak usahlah kita goncang sangat. kita pun ada anak gak. kesian la kat anak kita kalau diejek dan dikata orang di sekolah dan di mana saja. janganlah politikkan. saya pun orang kerajaan tapi tak berapa cenderung dengan hal2 seperti ini.

fishmonger said...

rumors are dangerous!

it may eat you up in the end...

orang minyak said...

saya sokong pendapat MAN LAKSA,

memang DAP lah yang mula2 lancarkan serangan gutter politik terhadap barisan nasional, khasnya umno, MCA dan MIC suatu masa dahulu. merekalah yang memperkenalkan budaya politik kotor dan menjijikkan ini.

malangnya hari ini, bila kita usik sikit peribadi pemimpin DAP, PKR dan PAS, mereka melenting.

sama juga dengan kes penggantungan (bukan pemecatan)pensyarahnya yang dikatakan menghina sultan selangor, mereka bersungguh-sungguh mempolitikkannya. mereka lupa apa yang berlaku di UNISEL, dan siapa puncanya?

double standard dalam pakatan rakyat inilah yang menjadikan mereka lebih busuk dan keji!

biol said...

bang,

takkan main tetek pun salah!

saya dari lahir sampai sekarang pun dok main tetek lagi. kalau salah, saya stop la main tetek ni!

siplis said...

aku tak kesian langsung kat guan eng ni. dulu, dia dan kawan2 dalam dap jugak yang fitnah anak pemimpin umno. ni kena batang idung sendiri, marah pulak!

kepala hotak dia berjambol la!

Anonymous said...

I dont think novandri is chickening out on this issue...
Maybe he is waiting for the right time...

Anonymous said...

Why should utusan be involved - LEG, DAP and geng ban them in many occasions, so why waste time?

And if this "incidence" is true it is not right for Utusan to expose these kind of stories for the majority esp Bahasa Malaysia readers!

Wal Wali Wo said...

Anti-DAP,

This issue is not about the alleged crime perpetrated by a juvenile on an underaged girl.

The bigger crime is the act of covering up, if it's true, especially by a lawmaker and a head of administration. What's worse, there is, allegedly, an element of corruption involved i.e the alleged payment of a substantial amount of money to the victim so as to prevent the legal process from taking its course.

In US, a cover-up case had almost cost a president his job.

mengkuang said...

inilah penyakit politik alaf baru di malaysia ni.

tak kira pihak kerajaan atau pembangkang, kedua-duanya dah main kotor dan menjijikkan.

inikah contoh yang ingin ditunjukkan kepada rakyat, tidak kira bn terus memerintah atau pr yang akan bentuk kerajaan baru kelak?

kalau beginilah caranya, elok rakyat pulaukan pilihanraya umum akan datang!