Friday, August 12, 2011

DAP politburo sacks trouble-makers

THE sacking of three DAP members Wednesday was a testimony how the party is being ruled like a communist politburo - nobody is allowed to criticise the leadership or face the 'bullet'.

Puah Ju Kian of the Teluk Gadong branch, Yap Kon Min of the Serdang Baru branch and Tan Chew Wah of the Balakong New Village branch were expelled 'for breaching the party's constitution and for criticising the leadership', according to a statement.

I remember when DAP announced its 'partnership' with PAS and Semangat 46 in the late 1980s, many of its members objected by accusing their leadership of going against the party's original objective. Some were expelled while others quit for other political parties.

So, its true that DAP is under full control of the secretary-general, similar to that of the Russian and Chinese politburo.

DAP leaders demand full respect from all members. Its central committee acts under Lim Kit Siang's directive while Karpal Singh 'legal endorsement' fortifies the sec-gen in a manner that no member can find a way to sue or drag him to court.

The disciplinary committee held a hearing for the three on Aug 5 at the party's national headquarters and was satisfied that the explanations given by them could not justify their respective acts which had seriously jeopardised the party interest and breach of comradeship.

The is no actual comradeship in DAP. When was the last time its senior posts were opened to contest?

Puah was expelled for mismanaging branch affairs, Yap for repeatedly and openly making 'defamatory and malicious accusations against party leaders' and Chew Wah for repeatedly and openly making personal attacks against party leaders.

They were actually making constructive comment about how the party should be led without PAS and PKR. However, Lim, Karpal and others couldn't take smart and good ideas. To them, what the sec-gen or the central committe decides must be heeded by all.


15 comments:

Anonymous said...

And pissweak UMNO just stand there and stare as Ku Li and backers form AMANAH to steer BN in another direction, heehehehehehheheee

rakyat malaysia di surabaya said...

setiausaha agung DAP memang berkuasa. jika setiausaha agung parti lain di malaysia hanya memegang jawatan dua atau tiga penggal, kit siang nampaknya akan memegang jawatan itu seumur hidup.

memang begitulah perjalanan sebuah politburo ala komunis yang memberi kuasa penuh kepada setiausaha agung dan jawatankuasa pusat partinya untuk membuat apa jua rancangan dan keputusan yang tidak boleh dibantah oleh mana-mana pihak dan ahli biasa.

sebarang tentangan secara terbuka akan dianggap sebagai satu pengkhianatan.

DAP tidak akan menukar jawatan tertinggi parti selagi penyandangnya masih hidup. kalau boleh, ia akan terus disandang sehingga ke lubang kubur.

memang DAP sebuah parti ala komunis!

terima kasih sdr, kerana membangkitkan hal mengenai politburo ini agar rakyat malaysia menyedarinya.

meen
surabaya

ex-member said...

they cant take criticism. that's what dap is all about.

kit siang is a dictator!

Anonymous said...

politburo or not, dap is still a relevant opposition party for malaysia.

look at yourself, you pathetic malays! without dap, you wont be able to see the wrongdoings committed by your malay govt!

DAP rules! said...

dont bull lor.

umno too has expelled so many members for making open remarks about their leadership.

dap is much more democratic than umno, mca, pas and other parties as it practices open forum for members.

umno is a bull!

tempayan said...

memang komunis pun parti lahanat ni.

nama je parti tindakan demokratik tapi takda unsur demokrasi pun dalam kepemimpinannya. semuanya urusan kit siang, guan eng, karpal dan dua tiga badut yang lain.

pergi jahanam sama dap!

Anonymous said...

who are u to say dap is a politburo?

umno is, instead. you should realise how strong and powerful umno leaders are, especially its president.

chinese tea said...

INGATLAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA!

DAP IALAH MUSUH UTAMA KEPADA 1MALAYSIA, MUSUH KEPADA PERPADUAN KITA.

JANGANLAH UNDI MEREKA PADA PRU AKAN DATANG

sivananda said...

lim kit siang is perhaps the most powerful political leader in malaysia, more powerful than najib, palanivel or chua soi lek.

yes. DAP is a politburo... a communist politburo!

Anonymous said...

kalau dap ni parti demokrasi, kenapa takda melayu langsung jadi ahlinya? orang india pun dah makin kurang.

kilimanjaro said...

jai,

kalau kau baca paper hari ni, lim guan eng dah mula risau dengan perpecahan dalam dap.

mana tidaknya. ahli dah tak boleh tahan dengan cara parti ditadbir secara kuku besi.

jadi, eloknya kita mohon kepada rakan2 cina kita akan berfikir dua tiga kali untuk mengundi dap pada pru akan datang, jika mereka mahukan sebuah negara yang aman damai dan makmur

Anonymous said...

dap is going down, bro!

Anonymous said...

u want to know what dap is and how it is being managed, go talk to lee lam thye, the only senior dap leader who quits the party which screwed him and malaysians!

berahak said...

memang dah sah dap ni komunis!

kalau dap perintah, malaysia pun jadi negara komunis.

inilah agaknya orang cina yang sokong dap inginkan - sebuah negara komunis macam china!

Anonymous said...

Sejak bila Bujai jadi pejuang ahli DAP yang dipecat?

Pi tengok parti sendiri dulu.

Semua Ketua-ketua bahagian dan cawangan tu penuh dengan Diktator, le.