Friday, July 8, 2011

So, who dares to rally?

* Only Hishammuddin Hussein has the right, firm and clear stand - Haram is haram!

* Bukit Aman will not issue any permit to Bersih July 9 rally.


* Ambiga, Ibrahim Ali and KJ among 91 peoples barred from entering KL on July 9.

* Police erects roadblocks all over town.


* IGP says police will nab those who rally on Saturday.


* Rally not allowed at Merdeka Stadium.



Looks like there wont be any rally at all. With lawyer Ambiga of Bersih, Ibrahim Ali of Perkasa and KJ of Umno Youth are not allowed to enter the city on Saturday, who would lead any rally?

Even Anwar and daughter Nurul of PKR, Nik Aziz and Hadi Awang of Pas, Lim Kit Siang and Teresa Kok of DAP, Perkasa secretary-general Syed Hassan Syed Ali, Independent MP for Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Noordin, and Jemaah Islah Malaysia president Zaid Kamaruddin are among 91 persons on the police list to be banned from entering Kuala Lumpur tomorrow.

The individuals named in the orders include 66 from Bersih, 14 from Perkasa and 11 from Umno Youth. Those named in the court order were being personally served the restriction notice today.

The restriction order was clear and that all of them are barred from even passing through the city between 8am and 6pm on July 9 — whether on foot or in any vehicle, including the public buses or trains. Those who breached the order would be committing an offence under Section 188 of the Penal Code, which is considered disobeying a public servant who is lawfully empowered to keep the peace and can be jailed up to six months and fined up to RM2,000.

IGP Ismail Omar said yesterday the police will arrest those who rally in KL and other places, irrespective of whether they are from Bersih, Perkasa, Umno Youth or other organisations as now permit has been issued thus far.

Home Minister Hishammuddin Hussein has been the most firm in declaring war against Bersih rally, describing it as not only illegal but also a treat to national security. And many has rallied behind him for such a stand - illegal is illegal!

So, with these 'troublemakers' barred from the city center, will there be any rally? Who will lead it and where?

And with police roadblocks being erected at all roads leading to the city since yesterday - checking cars with non-KL plate numbers - who else (apart from the banned 91 names) would dare to challenge the authority by organising a rally?

However, will Ambiga, Ibrahim Ali, KJ and others defy the police restriction? If they do, there will be rallies here and there, and we can be rest assured that there will be some troubles!

19 comments:

fishmonger said...

so, KL has been turned into a police state.

what is this? an emergency?

just because bersih wanted to hold a peaceful rally, you rounded up so many people?

why only 91 and not 191?

this are all bull, man!

pok-pok said...

some people will still rally, sir. i personally believe some of those in the list of 91 will get there on time to lead the rally.

the police would not be able to do anything. shoot them down? try laaa!!!!

gunawan, besut said...

langkah bijak diambil oleh pihak polis.

kita bukannya tidak boleh membenarkan perhimpunan dan perarakan tetapi kita lebih utamakan keselamatan dan keamanan.

kerajaan sudah membuka pintu rundingan kepada bersih, jadi untuk apa berhimpun lagi?

kepada pihak polis, cekup je siapa2 yang berarak atau berhimpun secara haram!

MASTANA said...

jai,

di kampung kito besok dan ahad pun ado orang berarak. baliklah tengok. adi jamuan pulak tu.

berarak oghang kawin laaaa!!!!!

nak berarak di jalan gayo nak buek apo, takdo pekdah eh!

Anonymous said...

pak lah bowed to hindraf... now najib to bersih!

what laaaa!!!!

Anonymous said...

jom la kita sokong bersih. tapi tukar agenda. rakyat mahukan pilihan raya bersih dengan calon-calon yang bersih daripada sebarang skandal. amacam ? jom pi berarak ke istana minta hanya calon politik yang lulus tapisan sprm, polis, jpj , jakim, mahkamah syariah dan sivil dan badan yang sepatutnya sahaja yang layak jadi calon pru bagi semua parti politik. setuju, jom mohon permit dan kita pi berarak.

Anonymous said...

'selamatlah' Malaysia..oorrr...is it??

superman.

Anonymous said...

Can always rally on another day when the legality issues are settled.

What's the big problem?

Bersih should be going to the courts after this.

Then can have a legalised sanctioned rally.

si pitak said...

diaorang ni semuanya kepala batu, jai. takkan dipedulikan amaran polis. mereka akan langgar sekatan polis. kalau polis bantai mereka, polis pula akan disalahkan.

ram si taram said...

this is the best way to undermine your own country, by showing that we are not stable and in chaos.

bersih leaders are not fit to become malaysians!

bloody bastard!

galaxy said...

agree, only hisham has a firm stand about the whole issue.

right from the start, the govt refused to recognise bersih but it looks like we are bowing out to them.

what is this, datuk najib?

Anonymous said...

hisham memang betul kali ni. kalau dah haram, haramlah. apsal nak bagi stadium dan izinkan mereka berdemonstrasi, biarpun secara aman?

boleh ke kita halalkan babi?

WSSW said...

u believe those 91 people will stay away?

potong ayam maaaa.... they will be there!

Anonymous said...

diri masing masing kotor dah tu nak suruh kerajaan bersih pulak tu

aisehman, ada jugak lembu Melayu yang dicucuk hidung.

wad 8 said...

apa kecoh2 ni?

siapa nak langgar peraturan, lantak dia la.

siapa yang nak kena belantan polis, tanggunglah sendiri.

dah orang cakap jangan berkumpul, nak buat jugak.

kalau aku polis, aku spray dengan cuka getah je!

Anonymous said...

dalam paper tadi ada keluar nama 91 org dan ic, saja je check dalam myeg..semua yg 91 orang tuuu, saman speed trap punya laa byk tak setel..
kebal betoi depa ni..

kalau orang awam, bukan main "ugut" lagi suruh bayar saman ekor..kalau org politik, selamba jee bertahun2 kena saman tak perlu bayar..WTF..!!!!!

yang ni pon patut kena "BERSIH" jugak..

Anonymous said...

dalam paper hari ni ada keluar nama 91 org tuu dan nombor ic..aku sesaja check dalam myeg, punya laa byk saman ekor yg tak bayar sejak bertahun2...rilekkksss jeee...

kalau orang awam, bukan main lagi polis "ugut" suruh bayar..kalau orang politik, lepas camtu saja..WTF..!!!!

yang ni pon perlu diBERSIHkan jugak..!!!

kulup ludin said...

bro,

aku risau kalau melayu dengan melayu je yang bergaduh esok....

rumah pasong said...

kalau aku ketua polis negara, aku tangkap je semua yang berhimpun tu, hantar ke pulau yang tak berpenghuni dan jauh dari pantai. bagi kapak dan bekalan makanan untuk sebulan je. pandai2 la diorang tebang pokok buat rumah ke, perahu ke... dan bercucuk tanam untuk hidup! biar diorang rasa macam mana susahnya nak bangunkan sebuah negara yang aman dan maju!