Saturday, April 9, 2011

Taktik kotor dan keji PR hasut penganut Kristian


Satu lagi taktik kotor pakatan pembangkang untuk mengaburi pengundi Sarawak, khususnya di kalangan mereka yang beragama Kristian.

Baca saja SMS berantai yang dihantar ke sebahagian besar pengundi di Bintulu dan Sarikei ini, yang berbaur hasutan dan fitnah. Kerajaan Barisan Nasional dikatakan anti-Kristian dan menidakkan hak mereka.

Nampaknya mereka sudah kehilangan akal dan idea untuk menarik pengundi. Taktik ini memang datang dari mereka, bertujuan memburuk-burukkan kerajaan dan memperlekehkan usaha perpaduan yang diunjurkan di bawah konsep 1Malaysia.

"Today the Council of Churches Malaysia has rejected the Government's 10-point solution on the al-Kitab. Vote against BN is a vote for Jesus. BN is an anti-Christ agent. Christians are being discriminated and rights in Constitution denied. Dont vote for BN. "If you are a true Christian, send this message to 8 other Christians."

Hasil siasatan mendapati, tidak ada persatuan gereja di Malaysia yang mengeluarkan kenyataan sedemikian. Ia sudah pasti diada-adakan oleh Pakatan Rakyat untuk memancing undi dan memerangkap penganut agama Kristian di negara ini, khasnya di Sarawak.

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) harus menyiasat dari mana punca SMS berantai ini dan membawa mereka yang terbabit ke muka pengadilan kerana menyebarkan hasutan yang boleh mencetuskan kemarahan penganut Kristian negara ini.

Kementerian Dalam Negeri juga perlu bertindak tegas terhadap sesiapa yang menjadi dalang dalam hal ini dan menghantarnya ke Kamunting untuk menerima 'asuhan'.

Kalau dah korup dengan idea, inilah rumusan terbaik dapat difikirkan oleh PR. Mereka memang memudaratkan keselamatan negara!

16 comments:

gagak di rimba said...

pakatan rakyat dah korup dengan idea, bro. buat apa pun, rakyat dah tak terima.

ni pun terpaksa gunakan nama gereja untuk pancing undi.

pergi mana pun, asyik menipu, bohong, fitnah, hasut dan berpura-pura.

inilah pakatan haram yang bertujuan menjahanamkan negara!

apai, miri said...

tak laku la taktik ni di sarawak.

orang sarawak makin bijak sekarang ni.

clemence said...

i dont know why must they use the churches name. its an act to be condemned by all malaysians. just like pas using the names of mosques and religion for their politics.

a believer said...

mr jai,

no churches have issued such a statement or sending such messages. we malaysian christians are happy with what the govt is doing. in fact, the al-kitab issue is considered closed since the govt has come up with a statement about it.

the govt should investigate the source of the SMS and take those involved to task.

this is a blatant act to dishonor the church and the christians.

Anonymous said...

di kawasan islam, pr guna isu islam. di kawasan orang india, dia guna isu kuil. di kawasan cina, mereka eksploit isu tokong. ni kawasan kristian, depa main sentimen gereja dan nabi isa pulak.

kalau rakyat sarawak termakan hasutan ni, memang diorang bodoh la.

TAK MAKAN BABI said...

kalau kerajaan anti-kristian, takkan ada tolak ansur terhadap isu al-kitab.

bodoh punya pakatan rakyat!

BABI!

Anonymous said...

the govt is anti-churches and anti-christians!

yes... no doubt about it!

top ten said...

nak guna isu apa lagi, selain agama!

memancing di air tenang la pakatan rakyat ni.

pemimpin mereka dah kehausan idea macam mana nak menang walau satu kerusi di sarawak.

pergi jahanamlah sama mereka!

Anonymous said...

get the mcmc to track down the originator of the sms, like they did when that idiot blogger insulted our sultan of perak.

its an easy task for mcmc, right?

once u get him, hang him by his balls!

the saint said...

pemimpin pembangkang dah tak waras dah, sanggup gunakan nama gereja untuk politik mereka.

macam ni pun ada ka?

Anonymous said...

orang sarawak tak perlu diperbodohkan dengan sms ini.

kami semua tahu hal sebenar mengenai pembangkang.

Anonymous said...

mr,

as a pkr member, i really dont understand why must they exploit the issue on christian and churches.

it saddens me...

amour said...

no churches has issued such a statement, bro.

we already conducted some checking. all were fabricated by dap and pkr... pas just gave a nod.

Anonymous said...

dah melampau nampaknya ni.

lama2 esok dia gunakan isu hindu dan buddha pulak!

budak U said...

skmm boleh siasat asal-usul sms beracun ni. jangan diam je sambil tunggu arahan menteri.

SukaBaca said...

bro..

Lu dah sure ka ini sms datang dari sumber PKR atau DAP atau PAS atau???

BN pun boleh juga buat sms sebegini..

Dont u think so??

Bro, lu pun tersembul juga ek fitnah..

Sbb tu la "rakyat" kata bn ni suka fitnah sana sini..

Macamana la negara dan rakyat nak membangun sbb asik di momokkan fitnah-fitnah yang tak tentu sumbernya..

Belum apa-apa dah memandai jatuhkan kesalahan..

Bila rakyat tegur, mula la kata rakyat tu membangkang..

apa punya kerajaan la mcm ni..

Selamatkan negaraku!!!!