Sunday, March 6, 2011

Thumping victories!

Kerdau by-election:
Syed Ibrahim Syed Ahmad (BN) - 5,060 votes
Hassanuddin Salim (PR) - 2,336 votes
Majority - 2,724
Voters turnout - 7,486 or 83.20 per cent

Merlimau by-election:
Roslan Ahmad (BN) - 5,962
Yuhaizad Abdullah.... (PR) - 2,319
Majority - 3,643
Voters turnout - 8,435 or 79 per cent

A thumping victories for Umno and Barisan Nasional. The significant improve in the majority for both wins is a good sign for PM Datuk Seri Najib and his united party. For Pas and Pakatan Rakyat, I think they have to reconsider their pact and objectives.

By the way, just asking our PM - are we ready for PRU13?

TAHNIAH BARISAN NASIONAL!

16 comments:

pembaca banyak blog said...

congrats, not only to the party and leaders but bloggers who contributed well in bringing down pas and pakatan rakyat.

pm must admit the fact that you people (bloggers) have played a big role in it.

royalis said...

no, we are not yet ready for pru13. sarawak state election is around the corner.

whatever it is, a good morale booster for najib and his cabinet.

CONGRATULATION!

Anonymous said...

banyak ke bloger dapat kali ni, jai? kau dapat berapa?

a blogger too said...

bro, i saw u with usin, parpu, lokman adam and a few more in merlimau today.

aku panggil, langsung tak pedulik.

anyway, good job!

pro-PKR said...

jangan terlalu kembang.

ni cuma pilihanraya kecil.

pilihanraya umum belum tentu korang menang.

kita tengok la sama2 nanti!

sayang umno said...

padan muka nik aziz, anwar, kit siang, guan eng, dan yang lain2. jangan pulak tuduh bn guna taktik kotor. diorang sendiri yang kotor... main belakang!

lord draman said...

belum boleh adakan pru13, jai.

kerdau dan merlimau bukan bahagian umno yang bermasalah. sebab tu beruntung menang besar.

banyak lagi bahagian umno masih bercakaran sesama pemimpin dan ahlinya. janganlah kita nafikan hakikat ni.

walaupun datuk najib dah panggil semua ketua bahagian baru2 ni, tak semua yang akan ikut cakapnya sebab mereka akan pentingkan diri sendiri dahulu, parti kemudian!

arrow said...

bro,

i saw u following hisham KDN to merlimau and kerdau.

giving in to him? its ok, to me... but DONT GIVE IN TO RAIS!

Anonymous said...

you umno people are good opponents to pas...

what if umno vs dap?

sure kalah one!

dont boast this win for nothing!

ortega said...

jangan terlalu gembira.

ali rustam pun belum tentu selamat kat tempat dia pada pilihanraya umum akan datang bro!

aku ni ahli umno jugak tapi kita perlu hati2 menjelang pilihanraya sarawak dan pru13.

jangan juga pandang rendah kemampuan pembangkang untuk buat kejutan.

Anonymous said...

alhamdulillah. tuhan dah tunjuk siapa lebih baik dalam hal ni...

criminal said...

to yr Q whether we are ready for pru13... if i am najib, i will answer - NOT YET, umno is still in disarray!

samagagah said...

bersyukur pun elok, jangan dok melonjak sakan. pru13 belum lagi. prk hal lain. ni sarawak pulak. kita tgk sarawak dulu. klu sarawak ok, bolehlah najib buat pru13.

watanabe said...

belum boleh pru-13 lagi. selesaikan dulu masalah dalam umno dan perteguhkan kerjasama dalam barisan nasional, terutamanya mca yang makin kurang mendapat sokongan kaum cina.

penny said...

are we really ready for next national poll?

i dont think so, bro

lets see the outcome of sarawak state seats election first

sawah lebar said...

jai, blog u makin dapat nama. elok kekalkan cara u tulis, jgn ikut orang lain.

syabas