Tuesday, March 8, 2011

Eliminating the evidence!

I spent about an hour with a friend, a lawyer, today. The topic of discussion is 'eliminating the evidence'. I was petrified.

He said the MCMC can do anything to protect Rais Yatim's special officer 'NA' whom I accused of getting big chunk of 1Malaysia netbook supply-and-distribution contract. They can, if they want to, especially if their boss or other senior officials are involved.

"They can cover up any scandal, if they want to. Eliminating all evidence will be just enough to let the culprits off the hook. In your case, it involves a minister's officer and MCMC's reputation. In a murder case, for instance, an alibi can be bought while evidence can be created.

"Unless you still keep copies of the evidence, it may help."

What about MACC? "You can trust them...but not 100 per cent. When the law rides on politics, anything can happen!"

However, I am banking my total trust in the MACC, in the officers whom I met on Feb 20. This NA issue is already affecting my economy. To be frank, somebody cuts off my monthly allowance and my future fixed-monthly earnings.

Its OK. In God I trust...

Anyway, additional facts about NA. A Sabahan, he cannot 'cari makan' in Sabah anymore. Even Sabah CM Musa Aman knows him well enough to the extent that he refused hiring him. He used to contest for Umno Sipitang division deputy chief but lost heavily.

22 comments:

hj mustaqim said...

sdr,

saya yakin sprm akan berlaku adil dalam siasatannya, biarpun ia membabitkan seorang menteri atau pegawai kanan sekalipun.

jangan bimbang. jika kita di pihak yang benar, allah akan membantu kita.

salam

voyage said...

yes, they can do it. its dirty and filthy.

just pray for a good job carried out by the macc.

a blogger too said...

jai, kita ada kawan bloger syed akhbar ali yang duduk dalam suruhanjaya khas bagi memantau tugas sprm.

aku rasa dia sedia bantu jika sprm cuba buat tak betul dalam siasatannya.

tak kira siapa pun yang terbabit dalam skandal ni - NA ke, rais ke, ksu ke atau siapa2 - mesti didedahkan dan didakwa!

anak ketujuh said...

memang susah untuk berlaku adil. kadang2 kita pun tak berlaku adil pada diri sendiri.

cuma doa agar sprm buat kerja dengan betul dalam menguruskan kes ini.

Anonymous said...

Damned..guessed it's back to square 1 ????? wtf!!

gagak di rimba said...

dont be frightened bro. although they can do such dirty things, i believe our macc is pro enough

HIDUP BUJAI!

Anonymous said...

saya tak yakin skmm akan menipu fakta bagi melindungi si nazri ni, melainkan ada bos dalam skmm sendiri terlibat.

tapi dengar2 memang ada pegawai kanan skmm yang sama2 buat kerja ni dengan dia.

kalau takda bantuan pegawai tinggi skmm, takkanlah dia dapat bermaharajalela di situ!

bantal kekabu said...

datuk rais setakat ni diam je. kenapa agaknya ek?

Anonymous said...

memang ada kemungkinan, ndak pulak kalau mcmc nak tutup kemaluan mereka.

chissss!!!

bananarama said...

rockybru against rais - no conclusion
robingah case - well covered up
you against rais' sec-gen - quiet
you against his officer - could fail.

so, our system is still corrupt! najib cant do anything about it!

Anonymous said...

syed akbar ali pun boleh dibeli, bro walaupun dia duduk dalam panel pemantau sprm

si pitak said...

jai,

aku rasa elok kau pergi jumpa datuk rais. kalau dia taknak jumpa kau, lantak dia lah.

apa yang kau tulis selama ni pun langsung tak hentam dia, cuma pegawai khasnya dia.

kalau dia sudi jumpa, duduk bincang elok2. aku tau kau memang nak jaga nama baik dia dan selama ni pun kau sorang je yang protect maruah dia.

terangkan pada dia, biar dia paham.

tapi kalau dia nak lindung jugak pegawai khas dia tu, kau ada sebab nak belasah dia pulak!

Anonymous said...

no reason for mcmc to distort or eliminate all evidence... unless they are asked to do so...

tempeyek said...

kah kah kah!

nampaknya di akhir kes ni, kau yang kalah bro.

memang celaka diorang tu!

ptuiii!!!

Anonymous said...

Report polis laaa..buat apa tulis dalam blog..niat baik cara tak baik bro..nanti diri yang sudah..sekadar peringatan je

midea said...

i got the feeling mcmc will do it for cover up.

mark my words!

pisang keling said...

logiknya di sini ialah, kalau datuk rais menyebelahi pegawai khasnya, bermakna beliau terbabit sama. sebab tu dia marah dengan awak, sdr jai.

yang arif said...

if the scandal involves top people at the mcmc, including the minister, then they will have to do some cover ups, hence it leaves them no choice but to eliminate all evidence.

this is the most cruel part of our system. even our judiciary cant have a hand should no evidence is found.

unless some people at the mcmc favors a total clean-up of the commission, then u stand a chance to win.

Anonymous said...

THEY WILL FUCK U, BRO. BE CAREFUL. IF THEY CALL U AGAIN, DONT GO TO MCMC!

abudzar said...

kau tak pikir ke kenapa rais marah kau buka pekong si nazri ni?

kau agak2 la, apa sebabnya?

jangan jadi bodoh...

joe puchong said...

wahai datuk rais,

kenapa datuk terlalu pertahankan budak sabah tu?

cuba la jawab!

classic said...

cant trust mcmc

cant trust the macc either

cant also trust the police...

so, the case will be buried soon!