Saturday, December 25, 2010

Are we helping PR to win Tenang seat?

Merry Xmas and a Happy New Year to Malaysians and Christians all over the world. In Malaysia, the joy is equally shared by all races of different religions. That's what this nation is all about.

And I would also like to 'equally share' my opinion with some fellow-bloggers who expressed their concern for the Jan 30, 2011 Tenang state by-election, about what they felt (Janganlah terlampau tenang di PRK Tenang ya) and (Tenang menanti gelora). I believe the Tenang issue is also highlighted by other blogs.

Sometimes when we cast our worries, we tend to forget something. As a result of our excitement to blog for the government, for Barisan Nasional and for Umno, we actually are providing ammo for the Opposition.

While this 'pro-Umno bloggers' are going all out to help the party wins, they also help the Opposition by writing stories about scandals after scandals as part of a 'concerted plot' to bring down one or two Cabinet members and other senior party leaders.

Of course its good to get rid of these bad apples but the timing isnt just right. In our excitement shooting at this people, we forget that we are giving the Opposition a free ride and a killing stone to be thrown at the leadership.

While we self-proclaimed that we are 'pro-Umno' and 'pro-BN' bloggers, the way some of us write does not reflect so when they keep on attacking everbody in the Cabinet to the extent that none of them is fit for his/her position!

I think Prime Minister Najib knows who the bad apples are. And I believe they will be dropped for the next national poll. Dont you think Najib is wise enough? Or...

Ho Ho Ho...!

14 comments:

pro-PKR said...

terima kasih tuan2 bloger pro-umno kerana memberi input yang kuat untuk pakatan rakyat gunakan dalam kempen pilihanraya kecil di tenang nanti.

tulis la banyak2 lagi pasal skandal menteri umno dan bn.

kami memang seronok baca.

t kasih sekali lagi

NKE, KDN said...

who say they are umno-bloggers, bro? they write what they want to, not thinking of its repercussion on the ruling party.

mel malam said...

saya setuju. malah dah lama saya perhatikan tren yang tak berapa enak ni.

bila kita kata kita pro-umno, janganlah kita hentam tokoh2 dalam umno dan kerajaan sesedap hati. ia memang digunakan oleh pembangkang untuk menghentam kita balik.

kita pun kenalah pilih waktu yang sesuai untuk 'menembak jatuh' mana2 kapal terbang yang bawak benda haram ni.

bloger pun perlu ada strategi, bukan buat sesuka hati.

Anonymous said...

some bloggers are just pain in umno's ass!

benjo said...

jai,

aku tau ramai bloger yang makan dua belah pihak. umno bagi duit, dia makan. pkr bagi duit pun dia makan gak!

aku tau siapa dia! dah 18 bloger pro-umno ni yang aku kenal makan dua pihak.

lehman said...

so what if they help pakatan rakyat winning tenang seat?

only one seat doesnt make any different.

after all, general election is coming in 2012...

Anonymous said...

najib is quite wiser compared to Lah and the gangs...but extremely slow and playing safe. playing safe but still kena tipu dgn kiasu singapura re-development taxes for the land parcels co-development with spore ( the KTM land).

anak Johor.

Wake UP! said...

Sweeping things under the carpet won't do any good for UMNO.

Just call a spade a spade.

8 inci said...

kalau asyik tulis merapu, tuduh itu-ini, mengarut tak tentu pasal, janganlah nak mengaku jadi bloger pro-umno.

kalau nak sokong umno, perlu ada etik la sikit, bukannya belasah tak tentu pasal

ahli sejak 1980 said...

sdr,
lagi banyak kita menelanjangi kelemahan parti dan pemimpinnya, termasuk soal maruah dan sebagainya, semakin banyaklah modal pembangkang untuk menghentam kita balik.

jadi, saya mohonlah kepada para bloger pro-umno sekalian agar berhati-hati.

janganlah sebab nyamuk seekor, satu kelambu kita biarkan hangus!

ada cara tertentu untuk menyingkir pemimpin seperti ini. kita serah kepada kebijaksanaan datuk najib

a blogger too said...

when u make such a personal pick, u open up the door of criticism wide open to the opposition.

be careful, friends!

tukang cat said...

bang,
betul ke ada bloger yang anggap diri dia bloger kelas atasan dan yang lain2 tu bloger picisan?

patut ke ada jurang demikian di kalangan bloger pro-umno dan pro-kerajaan?

Anonymous said...

some bloggers think they can level a mountain!

hah hah hah!

caress said...

pro-umno bloggers? who? you?

i dont believe in being pro or con. i only believe in earning a living