Friday, October 22, 2010

Guns for power?

The previous U-Tube did not make it clear. However, this one shows how they ambushed Tengku Ismail Petra at gunpoint. He was defenseless in the MPV when about 20 'ninjas' stormed his motorcades on May 4, 2010 just outside the Istana Mahkota.

Those behind this were obviously 'sick people'. Their intention was clear - to get him out of power!

The government knew about it, and so did the State Government and Bukit Aman but they refused to investigate merely because it was 'a palace matter'. Had one of the 'ninjas' accidentally fired a bullet towards him, there wont be any investigation too, I guess...


16 comments:

sakuntala said...

tak elok la buat dia macam tu. tak boleh ke bincang cara baik anak-beranak kalau nak pindahkan kuasa pun.

Anonymous said...

why didnt the then sultan give any reaction to the incident?

was he aware that he was being ambush?

or he actually didnt know anything...

Anonymous said...

POLIS DIRAJA MALAYSIA... POLIS DERHAKA KEPADA RAJA DIMALAYSIA. HARAP PERKARA INI TIDAK AKAN BERLAKU PADA MASA AKAN DATANG

Anonymous said...

This is most shocking, why the need to have heavyly armed SAS squad to confront the Sultan as though HRH is a criminal ? Looks like the Malaysian Federal Govt that is carrying out this Operation but for what and why thats the Question !. Is this not Treason for whoever that gave the Order? Surely the person or persons who Ordered it must be charge for Treason no two way about it.

Anonymous said...

cukup2lah tu...kisah famili dia orang,sudah lepas sudahlah,lagipun melayu sama melayu,islam sesama islam...dah tu sultan kelantan sekarang tu Allah dah pilih pun,,mudah2an sultan kelantan yang baru ini di pimpin oleh Allah dan orang yang di pimpin oleh Allah adalah orang yang paling layak memimpin rakyat.walaupun aku rakyat Johor,aku sokong sultan kelantan sekarang,humble,mana nak cari lagi.rasanya rakyat kelantan pun sayang dgn sultan kelantan sekarang ini.Kita org Johor kan Encik Jailani buat apa nak campur tangan masalah dalaman istana sultan kelantan?.atau ada apa?.

Anonymous said...

Bujai kamu LAYAK jadi Presiden B f Malaysia.

Anonymous said...

Salams

Nik ajis must step down immediately.He has failed in ruling Kelantan.Give others a chance to manage Kelantan.

wawa

Anonymous said...

Is it seditious to comment? But i tend to agree with last para from Anon 2.09am

Anonymous said...

Anak yang menderhaka kepada kedua ibubapa tak akan dapat mencium pintu syurga, itu pasti dan itu janji Allah. Apa yang terlalu penting dengan takhta dunia sehingga ibubapa, pakcik, makcik, adik - adik diketepikan. Percayalah kuasa Allah mengatasi segala - galanya. Dia yang memberi dan Dia yang akan menariknya balik. Hidup dan mati ini ditentukan olehNya. Janganlah aibkan kedua ibubapa kita sementara mereka masih ada didunia ini. Kata-kata mereka ibarat doa bagi kita, berbakti dan sayangilah mereka berdua.

Wassalam.

MAAM

maskman said...

pada sidang dewan rakyat yang lalu, iaitu pada jun, menteri dalam negeri ketika menjawab soalan ahli parlimen puchong gobind singh deo berkata pasukan polis menyerbu kenderaan itu bagi memberi kawalan keselamatan kepada sultan kelantan yang sedang perjalanan ke hospital.

gobind mempertikaikan jawapan itu.

berdasarkan video, jelas menunjukkan anggota polis khas ini menghalakan senjata semi automatik ke arah sultan ismail dan ada yang cuba mengheret tengku anis keluar dari kereta tersebut.

jadi, kawalan keselamatan apa yang dimaksudkan hishamuddin hussein?

adakah dia menganggap sesiapa yang menonton video ini akan percaya dengan kata2nya?

doss said...

yeap.

power makes some people lose their heads.

in the past, some leaders were killed or ousted by their own family members.

what happened in kelantan is somehow very intriguing

Anonymous said...

Derhaka pada parents...bad. Preventing parents from continuing doing bad things...good.

Sendiri tanya la, mana mahu sokong.

Anonymous said...

So the new Sultan derhaka to his parents?
I hear he was a student of Nik Aziz?
First mencarut boleh, now derhaka also can.

Anonymous said...

BODOH DAN BANGANG PUNYA JAILANI

Anonymous said...

cerita famili ke??kalau dah melibatkan UTK, polis n pegawai kerajaan tak jadi cerita famili dah.kalau diaorg tumbuk penampar sama2 siblings br cerita famili..ni mcm salah guna kuasa..abis tu yg kita duk hantar bantuan ke Gaza, taknak ckp plak masalah negara diorg ( not that i diagree)
Anyway,still waiting for Hishamudin comment

Botak_Alor_Gajah said...

Salam Bujai, aku meneliti video tu berulang kali. Apa yg aku dpti, ianya macam sesuatu pekara yg dirancangkan. Tengoklah pd pengikut2, bodygaurd2 & raider2 DYM Sultan Kelantan ketika itu. Semuanya buat selamber aja. Main lalu aja.
Kalaulah ianya betul2 berlaku tanpa perancangan, sudah pasti bodyguard2 dan raider2 pengiring yg lain telah melepaskan beberapa tembakan utk mempertahankan DYM Sulatan ketika itu.
Tapi semuanya buat biasa aja, macam tidak ada apa yg berlaku, seperti sudah tahu apa yg akan berlaku.
Tengok pd anaknda Sulatan. Sampai memberi isyarak tumb up lagi. Beliau pun tak buat apa ketika itu, dan tidak pun mempertahankan akan ayahnda dan bonda beliau pd masa tu. Pelik bukan. Dan yg lain2 pun sama, buat2 tak tau aja.
Aku rasa ini semua sudah dirancang oleh sesaorang yg dikenali dlm keluarga baginda.
Kalaulah aku ada pd masa itu, dan tugasan aku utk menjaga keselamatan DYM Sultan dan keluarga,sudah pasti aku akan mempertahankan DYM Sultan, tak kira apa terjadi pd diri aku masa tu. Niekan sumpah setia kita pd Agama, Raja, bangsa dan negara. Nasib baik negeri kito tak ado sultan/rajo. kalau ado aku lah orang pertama akan menjadi hulubalang mempertahankan keselamatan DYM Sultan.
Pada yg memberi komen tu, telitilah dgn penuh berhemah dan berpelajaran akan aksi dlm video tu.