Saturday, September 18, 2010

Zahrain vs Jahabar or Malaysian Insider?

It's far from over. The war between Zahrain Hashim and the Malaysian Insider CEO Jahabar Sadiq rages on. Rather than solving it in a gentlemen manner, both chose going for the arbitrator. While Jahabar lodged a police report to deny the YB accusation, Zahrain went a step ahead by demanding the government to close the news portal.

Wow! Was Zahrain against Jahabar or the Malaysian Insider. After all, he only accused Jahabar of associating himself with Indon's Bendera, an opposition-cum-opportunist group that staged anti-Malaysia demonstrations at our embassy in Jakarta recently.

Just a question to Zahrain (whom I knew when I was a bureau chief in Penang during the early 90s) - Jahabar of Malaysian Insider?

If there is a case against Jahabar, then take on Jahabar alone. There is no need asking the government to close down the news portal. I have not read anything Bendera-linked article in the Insider ever since the Malaysia-Indonesia friction erupted.

I am not taking side here but for Zahrain to make such a serious allegation, he must have tangible evidence of support.

Another thing, Zahrain can make a better Home Minister than Hisham. I believe a lot of blogs, news portals and a few newspapers would be closed down...

18 comments:

black belt said...

good to see bloggers at war. one an opportunist politician and the other a hardline journalist.

let's see who will throw in the towel...

RSK said...

if zahrain is the home minister, all news portal will be closed down. utusan and few papers will be axed for being racist while more artistes will be banned.

another thing, the government will have to find another place to host ISA detainess... kamunting will be overflowed!

Anonymous said...

kalau betul la jahabar tu agen bendera, dah lama dia kena dah. takkan kerajaan tak boleh pantau kegiatan rakyatnya!

flybait said...

politicians like zahrain got nothing better to do. when he left pkr, he hoped the leaders of umno would persuade him to join the ruling party and be appointed to any position but it didnt happen that way.

instead zahrain and gang were trapped on the independent bench, without any direction and objective.

so, here they are trying to win the whole nation by creating such nonsense.

unless he can come up with evidence that jahabar and others are betraying the national interest, then perhaps they can be appreciated.

otherwise, they may go on chattering...

roy trinidad, manila said...

jai,

nasa'an ka ngayon. buhai ka paba? anong ginagawa mo s kelan?

bro, long time no see and no news after our fellowship in seoul. lucky someone from malaysia whom i met in manila a few days ago pointed me to your blog. its good reading. how is your family. i will send you e-mail, so pls check it out.

by the way, i am still with the manila chronicle.

regards bare,

roy trinidad

tiga bini said...

jahabar ni, aku tengok pun lebih condong ke barat dan radikal sikit. walaupun tak semestinya dia mengkhianati negara, tuduhan zahrain perlu juga disiasat kesahihannya.

Anonymous said...

BUKIT AMAN SHOULD KNOW LA, ESPECIALLY WHEN YOU ARE A JOURNALIST LIKE JAHABAR. SHOULD HE IS INVOLVED IN SUCH ACTIVITIES, HE WOULD HAVE BEEN BEHIND BARS BY NOW!

annoyed said...

yes, close down malaysian insider, close down malaysiakini, close down malaysia today, and others.

this portals are inciting malaysians to hate the leaders and the country!

Anonymous said...

zahrain must support his allegation with proof. jangan cakap kosong.

nava said...

zahrain a home minister?

hahahahahahaha.... u must be joking!

our prisons will be full of ISA detainees...

quek mambo said...

so many people want to be heroes of late.

all are hero tamil!

zahrain is one of them

telok tempoyak said...

kalau tuduhannya berasas, zahrain memang hebat.

tapi kalau sebaliknya, elok dia duduk di penang diam2 dan bantu orang melayu kat sana.

jangan banyak cakap, nanti banyak buat silap.

tuduh sana, tuduh sini,,, takde pekdahnya

underworld said...

i dont like msian insider. so better close it down. also malaysiakini. both are anti-malaysia

Anonymous said...

zahrain nak masuk umno kot. sebab tu asyik buat statement sana, statement sini. tengah gila talak. oleh kerana nak pihak semula umno, dia buat la macam2 hal.

a journo too said...

jai,

whatever it is, jahabar must be investigated. if its proven he is not involved with bendera, its fine and zahrain will be condemned for making wild accusations against him.

if otherwise, jahabar deserves to be rehabilitated!

Anonymous said...

semua nak bercakap. semua nak cari isu. semua nak cari publisiti.

buat apa semua tu?

kalau diam pun boleh dapat publisiti gak,... sebagai ahli parlimen paling mangkuk!

yang arif said...

siasat je jahabar ni. ntah2 betul dia ada hubungan dengan bendera. kalau tak, takkan la zahrain berani tuduh dia sebab tau akibat perundangan yang bakal dihadapi jika dia berbohong dan memfitnah orang!

Anonymous said...

Salam saudara Pemblog,

Kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang. Kalau tidak ada maklumat masakan timbul spekulasi yang mengaitkan individu atau organisasi tempatan dengan aktiviti terbaru Bendera.

Tindakan Bendera dari sudut untung/rugi adalah tidak menguntungkan kedua-dua negara kecuali keuntungan politik di pihak "penaja" dan keuntungan material di pihak Bendera yakni kalau betullah mereka (Bendera) di taja.

Kalau penaja adalah orang/puak yang senegara dengan Bendera maka tidak ada apa yang boleh Zahrain perpanjangkan mengenai isu ini. Tetapi kalau si penaja adalah orang yang senegara dengan Zahrain maka sudah tentu menjadi tanggungjawab Zahrain untuk berbuat sesuatu.

Cumanya, individu atau pihak di luar Indonesia yang bersekongkol dengan Bendera kalau sekali pun melontar batu ke "rumah jiran" mereka masakan mereka tidak merangka strategi susulan iaitu strategi "Baling Batu Sembunyi Tangan" - BBST.

Oleh itu beban besar yang mendepani Zahrain ialah bagaimana membuktikan bahawa tangan tempatan yang mana satu yang telah melontar batu berkenaan? Beban ini sukar dipikul kalau-kalau individu yang bercadang memikulnya tidak ada rangsangan.

Justeru, apakah rangsangan yang mengajak Zahrain memikul beban yang sebesar itu? Saja-saja? Habuan? Glamor? Semua itu tidak masuk akal, bro. Yang masuk akal ialah kecintaan terhadap negara. Noktah.

ANDIKARYA MAYA