Wednesday, September 29, 2010

100 policemen against 50 Perkasa members!

About 50 people staged a peaceful anti-Namewee demonstration in front of the Chinese Assembly Hall in Jalan Maharajalela, Kuala Lumpur around 8.30pm last nite.

The demo was a usual one, just like others. However, when some 100 policemen came to disperse them, it turned out to be a farce. 100 against 50! When I organised the demo at the Australian High Commission earlier this year, there were only about 30 policemen against 500 demonstrators.

I guess the presence of Perkasa members sent down shiver, either to the police or those inside the Hall. Namewee, now a 'superstar' in inciting racial disharmony, was inside for his latest album recording (here).

Wira Perkasa Malaysia head Arman Azha Abu Hanifah who headed the gathering tried to enter the building but he was prevented by the police.

I can see that the label 'Perkasa' is getting strong recognition from the non-Malays. Good la...

34 comments:

Semut Api said...

I know that deep down Nazri has a very patriotic feeling towards the Malay. And Loyal to his leader. That is why since he appears to be having major differences with PERKASA and Utusan, two Malay bastions, he could be a hindrance to Najib's effort to consolidate Malay siport. I would suggest that Nazri offer to resign to PM. A vital decision by Najib on his offer could determine whether he is a liability or an asset to Najib's team..

Nazri should offer to resign.

manolito said...

macam tu la hebatnya perkasa ni bro. sampai 100 polis kena kawal diorang.

tu pun, ramai yang kata perkasa ni bersifat perkauman. mereka bukan perkauman tapi nak bela nasib melayu yang masih kurang dibela oleh melayu yang jadi pemimpin hari ini.

annoyed said...

bro,

no action against namewee. home minister seems to be protecting him.

why?

Anonymous said...

send over this namewee to dtk pathmanaban the lawyer. he knows what to do... hehehehehehe

tabir alam said...

nama perkasa memang dah sebegitu gah, hinggakan polis pun tak berani ambil risiko.

bukan la nak kata ahli perkasa ni samseng tapi nama perkasa tu yang menggerunkan bukan melayu.

elok jugak, biar diorang tau yang perkasa ni orang melayu yang punya... bukan melayu yang takda telur!

Anonymous said...

to namewee,

the malays and muslims are still holding on to their patience. if you want to further test them, try add something to what u said!

Anonymous said...

high time the Malays reclaim their rightful space and assert their maruah bangsa, negara dan agama

The Eugenist said...

How I wish if everyone (the non Malays) especially has the same impression on UMNO..

airman_1 said...

perkasa teruskan prjuangan membela melayu - melayu sudah tiada pembela, kehadiran pertubuhan ini akan menyatukan semua melayu didunia. sekian.

lang tengah said...

when u wrote 'najib must takeover home ministry', i dont deny the fact that hisham is not the right person there.

this namewee case is getting to the nerves of the malays and muslims in the coountry. hisham did not take any action against this idiot.

if he stays at the same portfolio, many more people like namewee will challenge the authority by making more racist remarks and scot free

sop ekor said...

bujai,

perkasa perlukan sokongan semua orang melayu. kes namwee yang dibiarkan bebas oleh kdn adalah contoh bagaimana melayu harus bersatu dan bertindak menanganinya.

Anonymous said...

CAYALAH PERKASA!

BIAR LAHANAT TU TAU DIA TAKKAN SELAMAT SELAGI TAK MINTA MAAF ATAU SELAGI KERAJAAN TAK BERTINDAK KE ATASNYA!

BINATANG PUNYA MANUSIA!

budak sekolah said...

agaknya kekuatan setiap ahli perkasa tu menyamai lima anggota polis kot.


hehehehehehe....


memang le klakor... macam dalam filem bangladesh!

Anonymous said...

mr bujai, pls tell hishamudin hussein if he refuses to take stiff action against namewee, perkasa will!

cockscrew said...

satu2nya hukuman setimpal ke atas namewee jalah melucutkan kerakyatannya dan diusir dari malaysia.

biarlah dia pilih sendiri negara mana yang disukainya.

sama juga kepada orang cina dan india yang mengutuk malaysia - BERAMBUS DARI NEGARA INI KALAU MALAYSIA TAK SESUAI UNTUK KAMU!

ong ong said...

i just want to say this - perkasa is only good at making police reports and staging street demos!

Anonymous said...

buat apa bakar gambar dia?

bakar je si namewee bedebah tu!

Anonymous said...

i agree with semut api, nazri got to resign.

he is a pain in the ass to the malays...

kepala angin said...

cina celaka ni patut dihukum cepat. kalau tidak, orang awam sendiri akan bertindak. sama ada perkasa atau tidak, sikap membisu kementerian dalam negeri amat dikesali. kalau hisham enggan ambil tindakan, maka akan ada orang akan melakukannya!

jadi, sebelum tercetus perkara tidak diingini, lebih baik serah kepada pihak berkuasa dulu!

Anonymous said...

hisham takda kote!

MKT said...

so what!

perkasa is like a gangster group.


when 100 policemen were on guard, it was a clear indication how dangerous they are!

Anonymous said...

hidup namewee!

mati namewee!

Anonymous said...

elok tuan hebahkan apa berlaku pada group menentang sikap kuranag ajar anak cina lanat tu. jangan harapkan kdn, telor tarak punya yang jaga ministry tu. sebab tu bangsa pendatang naik tocang besuara.. syabas PERKASA. BERSATU MELAYU hancurkan pengkhianat2 bangsa.

Anonymous said...

Jai, what happen to you company Hot Cans Sdn Bhd? Is your partner a Malay? Or the non melayu, just use you to get the rm3 million loan? Cakaplah bang, we wana know

danboy said...

this editor is yet another pro-perkasa idiot. if i would say, brainless, and hyper hyprocite. you blame hisham no take action on namewee? wat about the others? you simply ignorance or your brain can just feed (namewee/cina/non-malay)?
you bloody think perkasa is what? fighting for malay? your ignorance simply blinded you with many many things happening in malaysia.what about utusan? you think malay in malaysia not rich? i beg to differ.it is your own ppl, sama colour people that eat your poor malay money. and it is the same group that eat our chinese money also. so if you don't understand, then go back study few more years only come out fight for perkasa. 90% top goverment official is malay.we minority chinese work our ass off and pay our taxes to the people on top. we too got family to feed you know. if you think malay is being neglected, try to sit down in front of me and we count which race is being neglected more? so shut up and do your work. earn more money to feed your family.don't make noise since you are brainless. and don't wait perkasa to feed your family.pointless.

sucitra said...

kedudukan dan hak melayu makin berani dicabar oleh kaum lain, sebab itulah melayu perlu menyokong gagasan perkasa untuk memperjuangkan nasib mereka.

namewee adalah antara contoh betapa kaum cina di malaysia sudah mula berani menghina rakyat pribumi dan mempersoalkan hak mereka, di samping menghina agama islam yang menjadi agama rasmi negara

sanggupkah melayu terus-terusan dihina sebegini rupa?

pendeta said...

BANGUNLAH ANAK BANGSAKU.

MARI HAPUSKAN MANUSIA SEPERTI NAMEWEE INI KERANA MENGHINA BANGSA DAN AGAMAMU!

bujai said...

danboy,

have u read my previous postings on unity, perkasa and other related articles before accusing me in such a manner?

read it, especially what i wrote aboot perkasa and an article 'meet ah wei, a chinese in a malay house'.

so, do suck your own...

gajah berang said...

jai,

that danboy is a pukimak! ignore him. he is another namewee type!

Anonymous said...

if perkasa is a gangster organisation, they actually took the cue from the chinese who are well-known for their gangsterism.

so, dont blame the malays if they reprise

inchon said...

hisham takkan buat apa2 kat budak tu sebab dia cina.

cuba kalau melayu yang buat, cepat je kena cekup!

Blackscreamerz said...

Neither Perkasa nor other hardliners can solve the racial problems in Malaysia. We have to look back to one single question, What is Malaysia? Malaysia = Malay land? Malaysia = unique and equally built by 3 major races and various minors? If second is the choice, then is the next question is whether can we accept everyone as an equal in this country?

putera.makasar said...

100 anggota polis untuk hadapi 50 orang melayu....bandingkan 30 anggota polis bila 500 orang kaum pendatang berkumpul.
nampak sangat menteri melayu ni nak hapuskan orang melayu sendiri.
buangkan mana2 menteri melayu yg jadi pembelot bangsa.
sebelum aku mati...niat aku cuma satu..nak kencing atas kubor sapa2 saja yg menetang orang melayu

Anonymous said...

Burning pictures is peaceful! Come on!!