Thursday, August 12, 2010

Najib the 'clown'?

Looks like our PM is still not up expectation to some quarters of the community. They still want to find fault in him, chiding him as a 'clown' and a 'funny prime minister'. I dont know how perfect a prime minister should be to them.

One Richard Loh wrote in the Malaysian Insider that Najib's character gets funnier by the day, and the book about him which was launched on Tuesday was not necessary to explain his policies as his 'clown media' are already doing it for him.

Excerpts from 1 Funny Malaysia + 1 Funny Prime Minister:

For goodness sake, Mr Prime Minister Najib, you are getting funnier by the day. I thought only clowns are funny, they like to talk nonsense a lot to make people laugh and that’s about it, no further action required of them. Are you, Mr PM, going the way of the clown?

You have control over all the print media and they are churning out a lot of glorifying news about your capabilities — 1 Malaysia Concept, New Economic Model (NEM), National Key Result Areas (NKRA), Key Performance Indicators (KPI), efficiency, excellence, meritocracy, bla bla bla — almost everyday and you still find it not sufficient? Do you really need to publish an expensive book to explain further because the public is still laughing from reading what your clown media are churning out?

I dont know the writer but the Malaysian Insider does, perhaps.

34 comments:

kinky said...

so what?

if this guy didnt write anything about it, the public will talk about it.

yes, what's the objective to have a book like this when the mainstream media are doing the donkey job for him?

doesnt he trust the media or the media is losing faith in him that they didnt publish all the right stuff about him?

si pitak said...

jai,

this richard loh is someone with the malaysian insider.

u know la who owns the insider!

Anonymous said...

richard ni cina yang tak tau dek untung.

dah la keturunan mereka samun harta pribumi kat sini, berani lak hina pemimpin melayu.

babi punya orang!

mat jai, senai said...

aku terpaksa sokong richard ni. dah takda apa yang nak dibaca daripada buku mahal tu sebab semuanya dah disiarkan dalam akhbar arus perdana.

buat apa buang masa baca lagi?

ni la tabiat mengampu melayu. suka sangat tulis pasal pemimpin.

cuba la tulis pasal derita orang miskin, kisah nelayan, petani dan mereka yang hidup dalam kesukaran ataupun mangsa politik

takyah bermegah-megah la dengan sikap pengampu ni!

Anonymous said...

a clown?


uwaaahhh haa haaaa...


can come to my school or not?

wan wang said...

the malaysian insider is just like malaysiakini and the rest - anti-malaysia.

i think this richard is a staff writer with the insider but didnt use his own name for he is a coward!

typical chinese!

Anonymous said...

buat la sebanyak mana buku puji-pujian ni. yang baca cuma mereka yang dah dapat faedah....

peanut said...

YES, WHY IS THERE A NEED FOR SUCH A BOOK?

WASTING TIME!

tali barut said...

si lahanat ni ialah penulis upahan malaysian insider. bukan nama seebnar.

ntah2 dia ni melayu!

demang said...

saya setuju dengan pendapat richard walaupun tak berapa suka dengan panggilan 'clown' ni.

jika semua yang diatur oleh najib adalah baik belaka, maka takkan wujud bantahan mengenai banyak isu, takkan ada rungutan mengenai beberapa dasarnya selama ini.

tidak ada faedahnya tulis buku kerana semuanya sudah dihebahkan melalui media massa.

Anonymous said...

ha ha ha....

padan muka!

ex-serviceman said...

who is this fucker richard?

non other than a malaysian chinese who despise the malays and the malay leadership!

Anonymous said...

bujai,

u r another idiot for linking it to the insider

masih di BH said...

dah agak dah. masa muhyidin lancaarkan buku tu, ada pihak yang dah sok-sek2 pasal apa gunanya buku tu sedangkan rakyat dah tau,

lagipun buku tu mahal, cuma orang kaya je mampu.

guru BM di sekolah Cina said...

book? what book? whats the purpose of that book?

write about rosmah laaaaa!!!!

hashim fonda said...

memang patut hentam pun.

1malaysia cuma untuk menagih sokongan bukan melayu. itupun sokongan bukan melayu dah makin tipis.

orang melayu la yang rugi dengan kebanyakan dasar di bawah konsep 1malaysia ni.

lama2 sok, semua sektor akan dibebaskan...

Anonymous said...

najib is human la. not perfect. let him execute his duty first before u pass any remark or make any statement.

the govt is still very new...

sejuta wajah said...

betul.

najib perlu kaji semula kedudukan ahli kabinetnya.

buang orang yang rasuah dan banyak menyusahkan rakyat.... macam si mata lebam tu ler. buat apa simpan orang macam ni?

Anonymous said...

nothing's wrong with what he wrote.

he is another true malaysian who wants to see the best for all citizens of the country.

selendang merah said...

makin ramai orang keturunan cina yang lantang membidas kerajaan dan perdana menteri. ini menunjukkan mereka sudah besar kepala dan lupa akan hakikat bahawa melayu adalah majoriti di negara ini dan segala kekayaan yang mereka miliki sekarang adalah dari tolak ansur orang melayu sendiri....

jangan lupa sejarah!

Anonymous said...

semua orang nak tulis buku pasal najib, pasal paklah, pasal mahathir dan orang kenamaan lain.

aku rasa buku macam ni patut ditulis selepas najib pencen je, macam dr mahathir, baru ada uummmpph!

masih banyak perlu dinilai kepimpinannya

labisman said...

berilah ruang kepada datuk najib untuk membetulkan mana2 yang tidak berkesan kepada rakyat. dia baru setahun lebih jadi pm. jadi, sudah tentu ada kelemahan. janganlah kita cuma tahu hentam sana, hentam sini.

semua pemimpin mahukan yang terbaik untuk rakyatnya, tidak ada yang mahu merosakkan negara sendiri.

apa pun yang dirancang oleh najib adalah untuk kebaikan semua. walaupun ada kekurangan, ia boleh diperbaiki.

Anonymous said...

go to hell with the writer.

another chinese chauvinist!

kuchai said...

oii richard.

lu siapa nak komen pasal pm ni? apa yang kau tau pasal dasar kerajaan? yang kau tau cuma nak hidupkan bangsa kau je kat malaysia ni.

belajarlah jadi rakyat yang faham akan susah payah kerajaan untuk jadi adil pada semua.

yang nyata, bangsa kau sendiri tak berlaku adil kepada orang melayu, seolah-olah negara ni milik satu bangsa je

Anonymous said...

nothing special about the book, jai. all are complements!

gembo said...

richard ni nak kena buku jugak ni.

BUKU LIMA!

Anonymous said...

si china ni sembah wang ringgit dan kekayaan

jadi masa mereka miskin mereka cium dan sembah semua pemimpin dan raja raja MELAYU

tapi kini dah kaya hasil kaup TANAH MELAYU, maka masa inilah mereka akan mengutuk dan mencaci Melayu

Sultan menjadi penghalang cita2 mereka utk menghidupkan Malaysian Malaysia atau Middle Malaysia.

Pemimpin boleh ditukar ganti oleh muka Melayu tapi hati china saperti anwar dan kj dan paklah

Jadi matlamat orang Melayu HANYA satu - kikiskan kuasa ekonomi china dgn berbelanja HANYA dgn penjual MELAYU ISLAM.

Boycott kedai2 china

P.S. tony pua ni asal dari pulau yg dah biasa menindas orang2 Melayu, richard loh sekongkol dgn angkatan keturunan CPM

Anonymous said...

Mr. Bujai

Patut dia orang tulis buku yang menyinkapkan isu-isu hangat seperti isu "pendatang cina" yang kepala besar hari ini , kedudukan orang Melayu yang ketinggalan dalam bidang ekonomi dan politik , pandangan Cina pendatang terhadap Melayu dan kerjasama cina yang anti Melayu, pandangan Pemimpin Melayu yang tak sedar diri,yang tak habis-habis mengaut keuntungan dan mencari kekayan dengan kedudukan mereka dalam UMNO dan disebalik itu mengutuk UMNO. Patut kah pemimpin UMNO yang masih menjadi ADUN membawa cerita kepada rakyat bahawa UMNO akan hancur dalam PRU 13 nanti. Cuba fikirkan dimana benak Adun UMNO ni yang dah lima penggal menjadi ADUN tapi dia sendiri mengutuk UMNO. Haaaaahhh ini lah pemimpin MELAYU kelahiran UMNO.

Cari lah isu yang membawa kesedaran kepada orang Melayu dan bagaimana nak menyatupadu orang Melayu. Bangkitkan isu yang membawa semangat untuk bersatu bukan untuk berpecah dan menanam sifat benci , busuk hati dsbnya.

Ini nak tulis tentang rancangan DS Najib yang belum tentu ianya akan berjaya.

Ini adalah kerja pengampu , pembodek yang nak cari makan. Siapa nak beli buku tu.

Malunya Melayu. Buat orang ketawa aje. Nanti marah pula kalau disindir.

Tapi anak Cina Pendatang haramjadah Richard Lo ni tak seharausnya diberi muka.Dia boleh tulis apa dia suka tapi menghina pemimpim Melayu tak seharusnya diberi tempat.

Richard Lo you are a "bastard"

Salam

bekas 46 said...

pelik. biasanya buku macam ni diterbitkan selepas seseorang pemimpin itu bersara atau hampir bersara. najib dah nak bersara ke?

ni baru setahun lebih jadi pm, dah buat buku macam ni.

heran lar!

Anonymous said...

puji-pujian tu hanya untuk allah. tak tau apa kejayaan besar yg dah dikecap oleh pentadbiran najib, selain banyak dasar yang belum membuahkan hasil.

ni semua kerja mengampu namanya.

Anonymous said...

Saya setuju dengan Selendang Merah.
Ini lah bangsa yang kasi betis nak peha.

Cuba kita pintas seketika, dahulu mereka tak suka cara pemerintahan melayu tapi mereka yang kaya raya.
Sekarang ni pun tak suka, mereka lagi bertambah kaya.

Apa yang mereka sebenar nya kehendakan? PM ke dari bangsa mereka?

Anonymous said...

punca semuanya kerana melayu lupa diri. tak jaga bangsa sendiri. dapat kontrak alibabakan atau alisamikan. bila dah rasa tersepit baru nak salahkan orang lain.

baba kaya bukankah ali yang kayakan dia. sami jutawan bukankah ali juga yang bagi tender dan sebagainya.

jadi tak payah lah nak sumpah orang lain, sumpah diri sendiri dulu.

Anonymous said...

kerana politik macam watak-watak diperlukan untuk terus 'survive'

Anonymous said...

MEMANGLAH NAJIB BERBAKAT JADI PELAWAK,KALAU BERTANDING RAJALAWAK TENTU JADI JUARA.