Tuesday, August 17, 2010

Malays must unite, the Chinese must not...

update - The rumble between Umno and its Chinese allies in the Barisan Nasional has escalated, with the Umno-linked newspaper Utusan Malaysia dedicating pages of articles focused on flaying the MCA following its bold calls for economic liberalisation. Read Free Malaysia Today...

earlier posting...

DPM Muhyiddin Yassin yesterday told Chua Soi Lek not to make any statements that are prejudicial to other races, and advised the MCA president to be 'open minded and more concern about the sensitivities of other races' (here).

I am not so sure what prompted the Umno deputy-president to snub Chua as I dont see anything WRONG with what the latter has said at a Chinese Economic Congress on Saturday, that MCA would not be afraid of sharing similar views with the DAP in terms of the interests of the Chinese community or choose to run away from making a stand.

Why do I think so when deep inside I am also against what Chua has said?

Its all about the Malays and the Malays, the Chinese and the Chinese, and soon Indians and the Indians. Right?

When Perkasa proposed for a 'Malay unity party' comprising of a dissolved Umno and Pas, many Umno leaders came forward to second it. In fact, statements by some Umno Supreme Council members opened the floodgate to racial sentiments - that such an idea was not impossible.

What is Pas to Umno and Barisan Nasional? And what is wrong if MCA is to adopt the same approach mooted by Ibrahim Ali and then being seconded by people like Ahmad Shabery Chik and others?

The Malays are Malaysians. The Chinese are Malaysians... and so are the Indians and other races. So, what is wrong if they work for the common interest of their own race, just like what Umno and Pas are working on?

I rather not call this double standard as there is no 'standard' at all to tell others to shut up when we ourselves keep on talking nonsense.

And on Sunday, the president of United Pasokmomogun Kadazandusun Murut Organisation (Upko), Bernard Dompok said raising matters that need the attention of the country's leadership is the responsibility of every citizen and should not be seen as going against the government (read here).

"BN should resolve basic issues to strengthen the BN itself...But we don't give ultimatum, we are here. We have always been loyal to BN for more than a decade, and we feel we must do our part as responsible citizens of this country and explain to the leadership of this country how we feel about the issues, how it should be settled, this is what we have been doing all this time."

So, what is 1Malaysia? IMelayu party? 1China party? 1India party?

Think about it, bro!

24 comments:

vincent said...

when we said perkasa is racist, they hit out at us.

now, look what has happened!

Anonymous said...

yes bro.

all is about malays, chinese and indians since 1malaysia was introduced by najib.

its sickening

Anonymous said...

soi lek jangan cuba main api. ini negara melayu asalnya dan melayu dah banyak bertolak ansur dengan orang luar yang berhijrah ke sini

masih di BH said...

jai,

kau faham isu sebenar tak? soi lek minta yang bukan2 hinggakan mahu sektor minyak dan gas dibebaskan kepada saingan, mintak kuota 30 peratus bumpiputera dikurangkan, dsb.

kenapa kau pertahankan dia?

renggamman said...

i think we should go separate ways...

better, u think?

betok said...

ni apsal nak gaduh2 sesama komponen ni? apa la korang, pembangkang gelak je tgk kita.

jangan la jadi bahlol nak gaduh pasal isu kecik. dulu cakap, isu sesama komponen harus diselesaikan secara semangat bn.

dah takda ke semangat tu?

Anonymous said...

i think the media misinterpreted soi lek.

bujai said...

masih di BH,

kau tak baca betul2 ke? aku tulis aku pun sebenarnya tak setuju dengan apa yang chua cakap tetapi selepas diperhalusi, tidak ada salahnya beliau berkata demikian.

chua berhasrat membela nasib, hak dan kepentingan kaum cina, sama seperti umno.

aku rasa beliau cuma cuba 'mengusik' dan menguji reaksi pemimpin umno dan melayu.

kita lupa bahawa saranan perkasa agar umno dan pas bersatu telah dijadikan modal oleh mca dan orang cina untuk menempelak kita. dari sudut logik, apa pula salahnya jika mca dan dap bekerjasama demi kepentingan kaum cina, sama seperti umno dan pas dan perkasa?

kita adakalanya suka bercakap yang bukan2 kerana politik tetapi kita turut lupa sentimen kaum lain...

a malaysian said...

if relations between umno and mca sours, if relations between the malays and the chinese worsen - blame it on utusan and other media which blow up this issue!

guru BM di sekolah Cina said...

STOP IT LOR!

IT LEADS US TO NOWHERE. WHERE IS THE BN SPIRIT?

Anonymous said...

when will the chinese businessmen in most towns in MALAYSIA take in Malay workers? see for yourselves? most shops in most towns and most industries in most towns only employ chinese workers. only those shops which cater to Malay needs such as textile shops, supermarkets and hard-labour shops employ Malays. hei Malays, open your eyes besar2 lah...! you are nothing to the chinese...!

budak sekolah said...

kalau melayu buat apa, cakap apa pun boleh.

bila bangsa lain buat kenyataan sikit macam tu, melayu dah melenting.

kita ni makin berpecah belah ke?

the arbitrator said...

saya tidak fikir chua benar2 bermaksud untuk membawa mca keluar bn dan bersekongkol dengan dap. saya yakin ada desakan tertentu yang mendorong beliau berkata demikian sabtu lalu.

kelantangan ngo melayu seperti perkasa dalam memperjuangkan kepentingan melayu sebenarnya sudah mencabar bangsa lain yang berasakan tergugat oleh gerakan sedemikian.

mahu tidak mahu, mereka terpaksa mengutarakann sesuatu yang mereka sendiri tahu akan akibatnya.

kita hentikanlah di sini demi kesepakatan dalam bn

Anonymous said...

kepada soi lek - jangan resahkan orang melayu!

mulut murai said...

HOI!

KALAU TAK BERGADUH, TAK BOLEH KE? MACAM MANA BARISAN NASIONAL NAK HADAPI PILIHANRAYA UMUM AKAN DATANG KALAU BENDA MACAM BIJIK KELENTIT NI PUN TAK BOLEH SETEL DENGAN BAIK?

sasa said...

the chinese should understand what ketuanan melayu is all about. its not about taking away what they have got and made but to ensure that the malays, too go the chance to make wealth and live a better standard. if they understand this, they wont complaint

khong khek khuat said...

gua sulah mosan sama ini politik.

sapa mau bili gua punya itik kalau semua olang ala galoh jugak?

gua sendili tatak muleh makan solang woo!

lu olang mutut cilaka!

Anonymous said...

lets not talk sensitivities here. talk fact, that the chinese have plan to install a chinese prime minister in the next general election.

all this rooted from the malay leaders.... have you forgotten?

cikgu SRJK(C) said...

u seem to be a fair person.

as a non-malay, i appreciate what u wrote here.

hope more malaysians have a mind of yours, only then will 1malaysia augur well in bringing us closer... and together

thank you

no ticket to ride said...

better stop all this bickering over nothing. it benefits no one and leave the people and the nation benevolent to foreign abuse.

lets be malaysians!

Anonymous said...

soi lek mesti minta maaf kepada orang melayu dan umno! jangan persenda dan memperkecilkan melayu hari ini. kalau dulu, bolehlah!

Anonymous said...

Mr Bujai

UMNO tak perlu bersiap sedia untuk melihat MCA cabut lari menyukong dan bersekongkol atau berkerjasama dengan DAP. Perkara ini telah pun berlaku dalam PRU 12 dan dalam PRK sebelum ini. Kerjasama dengan DAP bukan saja datang dari MCA malah dari MIC dan Gerakan.

Sepatutnya UMNO hari ini lebih bersedia merancang untuk menendang MIC, MCA dan Gerakan dari BN dan mengatur langkah dan tindakan strategik untuk memperkukuhkan UMNO dari kalangan ahli dan orang Melayu yang sebelum ini menentang serta menjadi pengundi atas pagar saja. UMNO sepatutnya berfikir macamana untuk mengekalkan kuasa politik secara "Berdikari" tanpa sokongan atau bantuan atau kerjasama parti bangsa lain kecuali Melayu sahaja.

Kita kena fikir Melayu untuk Melayu.

Anonymous said...

hei org melayu, dah lah jgn sibuk2 hal politik ni.. g asah parang parang panjang g tebas kebun yang semak samun tu... dah sampai mananya pun...

Anonymous said...

Kee Thuan Chye posted "What will they do about racism now" in LIM Kit Siang's blog contains racial connotation, inciting hatred that could ignited violence between the races. This could be classified as prejudicial to security and well being of Malaysian society. He is a racist.

Will some one In KL lodge a polis report for the Police to investigate regarding this posting and Kee Thuan Chye.

Salam