Monday, August 2, 2010

Look who's talking...

About two weeks ago, he suggested for the formation of a 'Malay unity party' comprising of a 'dissolved Pas and Umno'. And yesterday, he talked about the future of Malaysian politics, a racial-based politics (read here). Who is talking here?

None other than Ibrahim Ali, the president of Perkasa, a 100 per cent Malay 'non-political' organisation already branded by the non-Malays as racist. It has led to the Chinese, Indians and other races to establish their own 'racial groupings', with the blessing of Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin.

Now, some leaders in Umno and Pas are already taking the 'Malay' unity party as a serious matter. Many lauded Ibrahim's idea as brilliant and would pave the way for a Malay Greater Politics. Should it materialises, there would only be one Malay party, no more Umno and no more Pas.

On a first thought, many would support him but on second, it triggers uneasiness among others. Some comments in my previous posting suggested that such a preposition would lead to a thicker race-based ideology in Malaysia. It would not only lead to racial segmentation of the community but most alarming is a 'Lu Gua' Malaysians.

The Chinese would also want a Chinese unity party too, comprising of MCA, Gerakan and DAP. Of course DAP would second such an idea should a Malay-unity party is formed within the dissolvement of Umno and Pas.

So would the Indians, uniting MIC, PPP and other Indian-majority parties.

What would become of Malaysia? We will have three major race-based parties competing among each other in the next general elections. Should the Malay unity party wins, a Malay will be the Prime Minister and should the Chinese unity party wins, a Chinese will have the Number 1 seat.

No, I personally dont think Barisan Nasional would be relevant anymore and no way for the three race-based parties to unite as their objectives would be centered on only one issue - fight for your own race. Having the ex-leaders of Pas and DAP in such an idea will not augur well for another BN-like integration party.

What about those indigenous in Sabah and Sarawak?

Well, Ibrahim's idea of a Malay unity party is good to some but is also a threat to national unity, for some. While Umno and Pas are considering his idea, I dont think it is practical in multi-racial and multi-religious Malaysia. Let's remain our status quo for the time being.

After all, when we suggest something for a race unity, we should remain focus before making another statement that race-based politicis will remain as the bedrock for the future of Malaysian politics.

The more we talk, the more we err...

22 comments:

tauke chong said...

he wants a race-based politics, we'l give him one.

i heard the chinese parties and groups are already in talks to form a chinese unity party if umno-pas agree to ibrahim suggestion.

let us stand by our race, ibrahim... if that's what u want!

Anonymous said...

only the foolish ones will believe in ibrahim ali.

talk cock!

kuyup said...

tak salah orang cina dah india bersatu sesama sendiri.

cuma yang susahnya untuk bergabung dalam barisan nasional. sudikah pas dan dap bekerjasama dalam barisan nasional atau apa2 parti pro-kerajaan nanti?

RSK said...

what's wrong with ibrahim idea?

its a good one to unite all malays, irrespective of ideology as long as they can sit down together and work out for their common interest?

i think ibrahim got a good idea. the only thing is that, he minght have been misinterpreted.

come on la jai, u know ibrahim ali too long already...

support him a bit laaa... u are also a malay

Anonymous said...

this guy is dangerous la. he can incite racial tension...

Anonymous said...

adakalanya bila kita bercakap, kita kena fikir akibat dan kesannya, bukan saja pada perjuangan kita tetapi kepada kepentingan negara secara keseluruhannya.

ibrahim ali ada perjuangan sendiri dalam perkasa. menyarankan agar umno dan pas bersatu memanglah baik di segi perpaduan melayu dan umat islam malaysia.

bagaimanapun, kenyataannya mengenai politik berasaskan kaum ini tidak sihat di segi perpaduan nasional.

hashim fonda said...

dia sendiri yang cadang penyatuan orang melayu di bawah satu parti. lepas tu bercakap pulak mengenai politik kaum yang akan terus membelengggu malaysia pada masa akan datang.

saranan agar semua melayu bersatu bawah satu parti tu pun dah kita perkauman. apa akan jadi pada barisan nasional andai kata melayu tubuh parti melayu, cina parti perpaduan cina dan india di bawah parti perpaduan india?

macam yang sdr kata, masa tu sudah tentu barisan nasional jadi tidak relevan lagi jika semua parti ni berjuang untuk kaum sendiri.

memang baguslah saranan ibrahim ali untuk menyatukan orang melayu dan islam tetapi apa pandangan orang cina dan india malaysia mengenai hal ini? tidakkah mereka merasakan akan datang satu ancaman baru terhadap kewujudan mereka di negara ini jika melayu bersatu untuk melayu?

umno bukan saja memperjuangkan hak melayu tetapi hak bangsa lain juga, hak rakyat malaysia.

jadi, tidak ada gunanya umno dimansuhkan dan digabungkan dengan pas di bawah satu parti perpaduan melayu. mungkin boleh diadakan kerjasama di antara kedua-dua parti tetapi idea parti perpaduan ni agak longgar dan tidak praktis dalam aspek masyarakat majmuk di negara ini.

saya hargai pandangan ibrahim tetapi menganggap beliau sedikit melencong dalam membuat kenyataan terbarunya.

sudah tentulah orang akan menganggap memang inilah yang ibrahim inginkan, iaitu politik berasaskan kaum kerana beliau sendiri yang membuka kata kunci ini kepada wujudnya pertubuhan untuk cina dan untuk india di negara ini.

Anonymous said...

look who's talking?

the frog is talking lar, stupid!

budak cina said...

yes, he talks too much, making more mistakes.

what is so great about perkasa? the chinese can form similar group also.

if the chinese form a same organisation like perkasa, they can be more powerful because they got the money!

what does perkasa have? loose support!

DOL said...

cakap siang, pandang pandang,

cakap malam, dengar dengar.


ni siang tidak, malam pun tidak.


bila cakap banyak dan nak tunjuk hebat, tergigit lidah sendiri.

padan muker!

Anonymous said...

ELOK BRAHIM ALI NI PILIH, NAK MASUK UMNO ATAU PAS.

TOKSAH NAK MENGARUT DENGAN IDEA TAK MASUK AKAL TU

Anonymous said...

bujai,

kenapa kau asyik bedal si brahim ali ni? apa salah dia pada kau? dia tak kasi kau makan nasik ke?

yatiman said...

ibrahim ali sebenarnya dah lupa jasa umno dan pas kepadanya.

sekarang ni taksub dengan perkasa yang ditubuhkannya.

Anonymous said...

bro,

what u wrote is right.

yes, what happens if chinese, indians and other race form their own race-based parties?

kacau wooo!

Anonymous said...

pok heng ni buak malu orghe klate ja!

samagagah said...

bujai,

jangan kutuk sangat ibrahim ali dan perkasa.

awak tu melayu... so, ingat sikit!

Anonymous said...

Jai, orghe mlake, sebuk pasai orghe klate .

Uang Ringgit.

Anonymous said...

Bujai,
Orang Melayu ni tidak ada kerjakah. Buka mata hingga mati duduk cakap pasal politik Bangsa lain diam-diam duduk pulung peluang ekonomi negara. Cuba kita tenguk sekeliling kita oraang bangsa asing main politik untungkan bangsa depa tetapi orang melayu memecahbelahkan bangsa sendiri. Orang India yang tidak berapa kerat dalam negara ini pun berani bersuara kerana apa orang Melayu duduk bergaduh sama sendiri.Ingatlah Pilihanraya Umum 2 tahun saja lagi, bangsa bangsa bukan Melayu dah pun bersedia untuk menyokong parti pilihan mereka tetapi orang Melayu masih lagi merncari-cari identiti bangsanya, agamanya, negaranya dan parti politiknya.Kalau negara ini hancur dan punah, orang cina boleh balik ke Negara Cina, orang India balik India orang Melayu balik mana? Yang penting biarlah penggundi buat pilihan masinfg-masing 5 tahun kita keluar menggundi siapa menang dia lah tubuh kerajaan yang kalah mesti terima hakikat mereka telah ditolok oleh rakyat. Tanyalah diri sendiri mereka rakyat tolak mereka? Kita rakyat Malaysia, negara ini adalah satu-satunya negara kita, apa pasal tak habis-habis berpolitik. Biarlah Brahim itu dengan Melayunya kerana berepa kerat orang Melayu yang percaya cakap dia.

Melayu 1malaysia

Anonymous said...

hati2 la bila bercakap...putus lidah nanti

Anonymous said...

first things first - Ibrahim's PERKASA was factually a REACTION to the never-ending demands from the chinese and indians

now if the chinese and indians want to unite using PERKASA as the pathetic excuse, they fool no one worth their weight in gold

So it all boils down to who is the majority race and which ethnic has the REAL talent and capability

imagine voting for stuttering lks just becoz he's chinese - the whole race can deteriorate, you know

and voting for 'anwar harus bertaubat' kapal sink who is now championing anwar - his race will be descendants of forked tongue homo sapiens

so let them unite along racial lines and see which race can outlast the others

The Malay/Bumi has been here for ages adapting to non-aircon natural surrounding with the tropical sun-rays enhancing their pigmentation

Alham said...

Jai,

Just a hypothetical question to ponder ....don't want to sound racist either.

Brahim is actually counter acting of the dwindling Chinese supports to BN and what the Chinese already have ... remember Dong Zhong for eg.

What happen if all the other races (oppositions or components) have already being planning behind our backs)to turn against malays of UMNO/PAS/PKR to take over this country in helming the top posts.

If that happens, it will be too late to turn around. Do we actually believe that they are so naive in supporting the gomen w/o beneficial to them.

We are afraid to be labelled as racist .... them, do they care?

Got my drift?

Anonymous said...

alamak.. cina dah brapa byk group sendirik la.. tak payah nak tunggu perkasa... cina ni panggil org racist sesedap mulut dia jek.. dia yg racist tak kisah plak.. yg melayu haprak ni sibuk duk back-up cina.. ceh!