Friday, August 20, 2010

Finally, Najib speaks up


Thank you Mr Prime Minister for speaking up although it took you about 5 days after your political subordinates from Umno and MCA got involved in a silly verbal war, which many of us thought it shouldnt have taken place at all (read here).

As chairman of Barisan Nasional, you were right about the needs for component parties to resolved sensitive matters in the spirit of consensus, and not by opening up a 'free for all' bout.

However, it will be proper to discuss whatever differences behind close doors. The new media nowadays are quick at contemplating, some in your favor and some are not.

Your 1Malaysia doesnt need such batterings. If all parties abide to the true spirit of cooperation and tolerance, everybody will be fine.

Umno and MCA have internal problems too. Leaders of both sides must try hard to win the support of their respective party members and not being obsessed by petty issues. Should one party falters, the impact on BN will be disastrous!

So, Umno and MCA - put that ugly episode behind...

13 comments:

EYES said...

he took the 5 days to reconsider all consequences, bro - either to side his deputy or chua.

but najib is smart... hehehe

part-time lover said...

better late than never. otherwise, more people from umno and mca will come up with more nasty statements to hantam each other.

they are the ones who failed to look at the sensivities of others.

whether muhyiddin or soi lek, both should be blame for escalating the issue

Anonymous said...

my advise to pm, next time act fast before things get worse.

masih di BH said...

jai,

najib tak ajak kau buka puasa ke?

kemain lagi kau puji dia. selalu tu kau belasah dia semacam je...


sori bro... saja ngusik

grounded said...

yeap.

close door should be the way. nobody should make any statement to the press.

just keep it among leaders of respective parties

Anonymous said...

i wonder why didnt najib mention anything about utusan malaysia.

guru BM di sekolah Cina said...

cukupkah nasihat perdana menteri untuk meredakan keadaan?

perkasa sudah tentu akan meneruskan serangannya terhadap kaum cina dan mca. ia akan melarat juga nanti

Anonymous said...

timely... i heard some malay NGOs are planning a joint statement about MCA.

sundown said...

baguslah. ia dapat redakan keadaan.

kita ni macam adik-beradik dalam barisan nasional. kalau satu pihak buat salah, yang lain patut tegur.

kesefahaman dalam bn penting untuk meneruskan kesinambungan kerajaan yang ada dan akan datang.

ceti muda said...

muhyiddin dan chua nak kata apa agaknya sekarang ni?

jangan sebut la pasal brahim ali. dia tubuhkan perkasa untuk platfom politik dia, sama macam pkr ditubuhkan untuk anwar ibrahim

cindy said...

bro,

we will not see much changes to the malay-chinese relations as long as some groups like perkasa do not stop their racism approach.

RSK said...

macam mana pun, benda ni dan berparut, jai. sapulah krim dan minyak apa sekalipun, kesannya tetap akan segar kelihatan.

rakyat malaysia hari ini makin bersifat personal, mementingkan diri sendiri, terutama di bandar.

kaum melayu dan cina menuju haluan masing2, begitu juga kaum india yang makin lantang dan berani membuat macam2 tuntutan.

suatu hari nanti, akan timbul masalah besar jika pemimpin kaum gagal mengawal pengikut mereka.

Anonymous said...

Wah... wah ....kalau Najib dah cakap semuanya selesai kah. Apa punya pendek akal.

Apa pun Melayu kena bersatu biar apa Najib cakap. Kita berurusan dengan Manusia. Najib bukan ada kuasa raib. Press satu button semua selesai.

Kuatkan perpaduan Melayu biar macamana pun.

Semangat Melayu