Friday, July 9, 2010

SELAMAT HARI JADI, TUN DR M!

My heartiest congratulations to Tun Dr Mahathir Mohamad, who turns 85 on July 10, 2010. Syukur Alhamdulillah for the good health bestowed upon him by Allah, and may he stay that way.


I first shook hands with him in 1984 during a function at Angkasapuri. I still keep the photo. The last was during Hari Raya Aidilfitri at his residence three years ago.

For all the good things he had done for Malaysia during his tenure as Prime Minister, I would like to say Thank You. For the 'not so good' ones, I take it as an err by human (he is not an angel) but I personally believe he never meant to put Malaysians under hardship.

He has tried his best for the country, Umno and Barisan Nasional. The developing countries, especially of the South, still very much remember 'Mahathir' when we tell them that we are from Malaysia.

The legacy of this true statesman will live forever. To those who dont quite like him, better think who has been Malaysia's best prime minister ever...

SELAMAT HARI JADI, TUN...

also read Mahathir turns 85: achievements and gallery

37 comments:

Anonymous said...

JUst read Che Det Blog on article Blair2, Tun Dr Mahathir was subjected to body search when he was in London and yet here Ds Najib and certain half pass 6 minister will lick and bend down for the likes of Blair the liar, and war criminal. It is a disgrace for Malaysian, Ds Najib as PM adn his goverment, when our statesmen was not treated with the best courtesies when in foreign soils. It is a disgrace and shameful. Maybe Ds Najib and his ministers dont feel that way. Its ok not to treat our statemen with proper but certainly should treat all the Mat Salleh with full accolades, lick and bend for them too. Bunch of cowards neecompuk.

Anonymous said...

Agreed. Tun M, on the balance of it has been the best and strongest (in mind and spirit) PM Malaysia has ever seen.

sri hartamas

serene said...

mahathir is second to nothing. malaysia will never have another leader like him....

happy birthday tun, may god bless u all the way

asiah, bangi said...

he is the best, no doubt about it. no way for najib to become better.

happy birthday, beloved dr mahathir!

Anonymous said...

HAPPY BIRTHDAY TUN, STAY WITH US LONGER, WILL U?

OUR PRAYERS WITH U, ALWAYS!

si pitak said...

jika tuhan boleh memanjangkan usianya hingga 200 tahun, itulah doa saya untuk beliau, tokoh dan negarawan ulung yang tiada tolok bandingnya.

semoga allah merahmati beliau

Anonymous said...

apa pun, dr m ada kelemahannya... dia gagal melihat orang yang dipilih menggantikannya akan merosakkan segalanya...

selamat hari jadi tun

funkkid said...

we love u, dr m!

god bless u

Anonymous said...

sori ar... gua tak kenal tun. tapi gua dengar jasa dia banyak. hepi besdey!

balbir said...

we are most fortunate to have a great leader like him.

HAPPY BIRTHDAY, TUN!

Anonymous said...

to those who dont like him, do remember one thing - your wealth today was derived from his 2020 policies. dont deny that!

tan tin tun said...

HAPPY B'DAY, TUN.


U R THE BESTEST!

mualaf said...

walaupun beliau menerajui malaysia lebih 20 tahun, bagi saya ia tempoh yang singkat bagi seorang pemimpin agung sepertinya.

beliau masih bertenaga, sihat dan berkemampuan... tapi apa kan daya, beliau terpaksa mengundur diri ketika rakyat masih memerlukannya.

tiada ganti baginya, ini sudah pasti... walaupun untuk 1000 tahun lagi.

semoga allah memanjangkan usianya dan memelihara kesihatannya... amin

sang kelembai said...

jai,

aku cadangkan wartawan seperti kau dan yang lain2 yang pernah bersama mengikuti tun ke seluruh dunia agar bergabung tenaga menulis memoir mengenainya. ia pasti menarik kerana aku pasti banyak kenangan yang korang boleh kongsi dengan kami, rakyat biasa ni.

selamat hari jadi tun!

Anonymous said...

anon 6.53,

i share yr view. yes, our govt dont have balls!

too old said...

kalaulah masa boleh diundur....


selamat hari jadi, mahathir!

Non-partisan said...

Had anyone been in his entourage during his working or official visits overseas when he was PM, one would not fail to feel and realise what a great man Tun is and how proud one is being a Malaysian.

Selamat Hari Jadi Tun.

linda said...

bujai, the next time u got the chance to meet up with dr m, pls bring me along. i have been adoring him ever since i am in college...

cekodok said...

apa nak puji sangat dia ni. bukan hebat sangat!

anwar lagi best apa!

Anonymous said...

u are right bro. whatever he has done for malaysia, he is still the best.

happy birthday dr m!

miss dignity said...

let us all pray for his health and longevity.

yes, he is still the best leader malaysia ever had

anak malaya said...

selamat hari jadi, tun. sesungguhnya kami rakyat malaysia amat berbangga dengan tun.

semoga allah memberkati segala pengorbanan tun selama ini.

kami sayangkan tun

hassan, khartoum, sudan said...

HAPPY BIRTHDAY, TUN DR MAHATHIR. U ARE ONE OF THE WORLD'S MOST DISTINGUISH LEADERS!

peter S said...

bujai,

i wonder if malaysia never had tun dr mahathir....

all will be shattered!

reena, klang said...

HAPPY BIRTHDAY, DR MAHATHIR.

GOD BLESS U!

kulop ludin said...

semoga allah memberkati segala usaha dan pengorbanan tun selama ini dalam menyedarkan anak bangsa, khasnya melayu mengenai kedaifan dan kekurangan mereka.

selamat hari jadi tun.

ya allah, panjangkanlah usia tun dr mahathir dan berikanlah kesihatan dan kebahagiaan kepadanya sekeluarga... amin

phua said...

he got 2 birthday dates, july 10 and dec 20.

whichever it is, he is still our best leader.

happy birthday, sir!

sri kenangan said...

hoi CEKODOK!

beza antara anwar dan dr m ialah, anwar main belakang!

sesiapa yang main belakang ni memang tak boleh dipercayai!

SELAMAT HARI JADI, TUN MAHATHIR!

don kisot said...

bro, ahad (11 july) ialah hari jadi ke 84 tun siti hasmah. pasangan ni memang ditakdirkan allah untuk bersama dan memimpin negara.

mereka berdua adalah inspirasi malaysia selama ini.

semoga tuhan merahmati mereka selamanya

karipuley said...

BUGGER U, CEKODOK!

ANWAR IS NOTHING COMPARED TO MAHATHIR. ANWAR IS A SATAN LOVE CHILD!

GO TO HELL WITH U!

gilbert, penang said...

cheers, tun.

the world will never forget u...

as a malaysian, i am proud and grateful.

Anonymous said...

Salam Sdr Jai,

Terimalah sebuah puisi untuk Tun .

Tun Dr.Mahathir Mohamad,
Kaulah negarawan terbilang,
Mengemudi negara kekemuncak kegemilangan,
Menyemarak nama Malaysia keseluruh alam,
Dikau yang terbaik diantara yg terbilang.

Askar Tua

CodeNameSomaliPirate said...

SELAMAT HARI JADI TUN. SEMOGA ALLAH LANJUTKAN USIA TUN SEKELUARGA.

KALAULAH ADA PELUANG KEDUA, KAMI HARAP TUN AKAN JADI PM SEMULA UNTUK GENERASI ANAK-ANAK KAMI

shan, melaka said...

tun,

malaysia dan rakyatnya amat terhutang budi di atas apa yang disuakan sebelum ini.

zaman tun adalah yang terbaik... biarkan ada orang yang memburukkan tun, namum hakikatnya tun adalah yang terbaik.

semoga panjang umur dan sihat sentiasa

MASTANA said...

jai,
memang tdm takdo tolok banding eh. kalau orang asing pun sanjung tinggi dio, takkan la kito rakyat malaysia tak buleh konang jaso dio.

alaaaahhh.... memang ado la silap sikit2 tapi itu bukan kojo dio. tun dah cubo yang terbaik, hanyo allah yang menontukan.

den pun nak ucap happy birthday pado dio, semugo allah memberkati segalo kojo dio untuk agamo, bangso dan negaro

budak-kom said...

agak terlambat tuk memberi ucapan selamat hari ulang tahun kepada ayahanda rakyat Malaysia selama 22 tahun.tak tau berapa ramai yang mengucapkan selamat hari lahir kepada diktator yang meletakkan jawatan secara sukarela ini.

mahazalim ini menjaga Malaysia amnya dan orang Melayu secara khususnya tapi jasanya melata. ada kelemahan d sana dan sini tapi mahafiraun ini tetap berjalan ke hadapan.

dalam usia orang bersara beliau menabur jasa. malah kudrat kadang2 lagi hebat dari orang Muda. tak percaya ek kat kuda tua ni. siapa yang datang pejabat jam 7 pagi n balik lewat malam setiap hari n ada semula pagi esok d pejabat jam 7 pagi. kita jam 7 pagi masih d jalan raya. beliau telah masuk pejabat. selama 22 tahun. pada umur orang bersara memegang tampuk dan melepaskan jawatan semasa masih d sayang orang ramai

Garrett said...

Happy birthday, Doc....may you be blessed with good health and a long life....

Garrett