Sunday, June 27, 2010

World Cup: Lessons from England defeat

England football team is going home after all. Outclassed by the young Germans 4-1 in the Group of 16 match on Sunday, the English players were reduced to despair and frustration.

Yes, no class at all. No matter whether they we denied the second goal by Lampard in the first half. they were no match to the fast and determining Germans.

And, Malaysia can go on watching the EPL. Malaysians know the English players more than our own Cabinet members. How many of you out there know who Jelaing is? How many Malaysians know who our Dewan Rakyat Speaker is?

Learn from others. British soccer is one of the most exciting but they are still not the best. While they have reached a 'saturation' point, other countries are catching up fast. Take a look at Ghana, Japan or Uruguay for instance.

Perhaps the Mexican, the Argentinian or the Brazilian soccer would be more exciting to watch from now on. And why not learn soccer from the Germans?

Malaysian soccer has been worshiping the English style for too long now. Yes, their standard of football is still far too high as compared to many other teams but if the Germans can demolish them, it shows they too got to learn something new from the Germans and others.

By the way, was it the British who teach us football?

18 comments:

kluangman said...

Bolasepak di Malaysia meningkat hebat bukan di atas padang tetapi di meja meja judi, mereka sanggup membayar jutaan ringgit untuk membeli semua pemain bagi menentukan permainan.

Dalam keghairahan bolasepak, negara juga sedang diperjudikan dalam soal perjanjian kalah mati dan tempoh yang diberi 3 bulan, kalau pun bukan ugutan tapi mungkin amaran, kalaupun bukan kad merah, sudah pasti kad kuning. Dan semua itu disampaikan sendiri pengadil perlawanan. apakah kita ada pilihan???

Begitulah malangnya Malaysia kalau kepimpinan banyak sangat fail peribadi.

Terkenangkan Mahathir yang dilempar pelbagai tuduhan rasuah dan seleweng, jangankan ugutan, nyamuk pun tak berani menggigit.

Anonymous said...

Only an idiot would ever think of ENgland to ever win teh world cup

Anonymous said...

haha. i agree sir. most of us dont even know who the pm is...

soroche said...

the germans were lucky. had lampard goal is allowed, the story would be different.

anyway, england has accepted defeat. furthermore, the germans were a better team

Anonymous said...

malaysian football?

when did malaysians played football?

they only know how to play BALLS!

param said...

we learnt soccer from parameswara, right?

that also u dont know aaaa!!!

Anonymous said...

england lost because of poor refereeing, not because the germans were a better side.

admit it!

kulop besar said...

elok kita belajar bolasepak daripada vietnam dan laos je. paling bagus pun daripada korea dan jepun yang layak ke piala dunia.

mutu bolasepak malaysia dah lama terbantut sebab banyak perkara, antaranya pemain yang kini memandang ganjaran dan wang ringgit.

persatuan bolasepak tempatan dan negara pulak terlalu banyak main politik. yang memimpinnya dah macam maharaja, tak boleh ditegur.

Anonymous said...

to all england fans - PADAN MUKA!

mediaman said...

alaaaa...

fam pun berkiblatkan bolasepak england.

siaran tv pun bagi keutamaan kepada bolasepak england.

pemain bola pun dilattih di england.

apa nak heran.

sebab tu mutu bolasepak malaysia banyak kelemahannya.

kita ingat selama ni england tu bagus, sebab tu la kita hancus

apa salahnya kita stesen tv kita ambil liga brazil ke, argentina ke, jepun ke....

punai said...

u know nothing about soccer, bro.

soccer is a game for fame in england. in malaysia, its a game for dropouts!

gunung banang said...

saya sokong kluangman. memang banyak karenah dalam urusan memartabatkan mutu bolasepak negara. yang tak patut pimpin persatuan pun nak memimpin jugak. yang tak patut jadi pemain pun dipilih jugak sebab mak bapak dia orang dalam persatuan. last2, bolasepak kita yang ke dalam gaung!

klone said...

damn u bujai!

u dont like england, rite?

then, why did u go there last summer?

Anonymous said...

tak payah jadikan england contoh terbabit bolasepak pun, mutu kita memang dah teruk sejak lewat 80an bila liga semi-pro bermula.

nak jadi pro konon tapi pengurusan biolasepak kita masih berotak udang

siew said...

a japanese or korean coach, fam?

adik, UM said...

bang,

kalau nak ikutkan lojik, gajah thailand pun lebih hebat main bola daripada kita

Anonymous said...

the only lesson for malaysia is - do not play football at all!

atanjamilselamat said...

idiots all of you! the pm is najib and epl is not the best league in the world. and why compare epl with the pm instead of the malaysia super league and who is the fam pres.?. its like comparing a dog to a car .. no connection whatsoever!
..so who is the president of fam?