Tuesday, June 22, 2010

Too haste an announcement, DPM!

Abolishing UPSR and PMR. Is it a good idea or the otherwise. Leaving it to teachers and parents, to me, is a rotten idea. Why? They may be divided, one who support and the others oppose.

The Education Ministry and the Higher Education Ministry have enough experts to conduct a study on this matter. Dont tell me they only know how to attend to their respective daily duties rather than allowing Muhyiddin to simply make such a suggestion to the Press.

Had he been fed by some proposals from whoever they are, I think he shouldnt have come up with that idea so abruptly. Now that the people, especially teachers and students are beginning to contemplate, the matter is not going to stop just there.

The ministry will have to answer many questions not only from the public but also from the NGOs and, of course, the Opposition. Unless we are already equipped with tangible explanation, then it should be okay. Otherwise, be prepared for some 'bombings' at the Parliament.

It was just a year ago when the teaching of mathematics and science in English caused an uproar nationwide. People are still talking about it, especially those 'badly' affected by the sudden turnaround of education regulations.

The English issue was left openly for public debate. It tore the nation into half but finally it was the ministry that got the final say.

Why cant we do our homework first before making any announcement?

I remember when the English medium primary school was abolished in 1978 (if I am not mistaken), we regretted over the poor English command among those who enrolled in Sekolah Kebangsaan after that, notably the Malays.

It was only in the late 80s that a special attention was given towards the language, recognising it an asset for one to pursue studying abroad. But still, we dont see much changes to the present day. The Malay students are still very much so poor in English.

10 comments:

hashim chonel said...

Jai,

I am in the opinion that the DPM does not trust his ministry's kingpin and the consultant due to the many blunders such as the abolishment of the English medium and teaching of math and science in English.

Perhaps, he is trying to "play safe" by inviting feedback, well, this can be consider good, provided always, any good suggestions can be a political turnaround for him when compared to PM's fiasco in Felda and CIMB.

Well as for me, I still prefer to maintain the UPSR and PMR so that the school children will always be well prepared. After all, when they are in University, the till have to sit for exam in every semester.

By the way, I hope The PM and DPM should listen to what YB Wee Kah Siong and most of the bloggers in wanting Sime and Felda to be cleanse of any wrong doing, I think the head of Khazanah should go as well.

What say you?

Anonymous said...

Bila kita tegur, dikatakan kita tentang kerajaan. Bila kita tak tegur, nanti masa depan anak-anak, cucu-cicit kita jugak yg rugi.

Sy tak faham macam mana dikatakan bila tak de UPSR+PMR nanti anak-anak kita akan jadi lebih befikiran terbuka.

Sudahlah, dgn dasar flip-flop ini akan merugikan kita semua. Org Cina tetap dgn dasar mereka yg tak banyak berubah. Sy belum nampak perubahan ini membawa kebaikan kpd org Islam.

Nampak gaya org Melayu mesti bekerja lebih utk kumpul wang secukupnya supaya boleh menghantar anak-anak kesekolah antarabangsa atau sekolah agama swasta. Agaknya disini saja masa depan anak kita akan lebih terjamin.

Dulu saya tak setuju dgn dasar kerajaan yg tidak mementingkan pendidikan Ugama Islam, maka saya hantar anak-anak saya kesekolah ugama berasrama penuh hingga SPM. Sekarang mereka belajar undang-undang di Universiti tempatan yg menggunakan Bahasa Inggeris.

Bukan nak bangga dgn BI, tetapi itulah hakikat keperluan semasa (local & global).

Nani Cheras

guru BI said...

Headline should read: Too Hasty bukan Too haste.

haste - perbuatan yg cepat (don't do things in haste)
hasty - keadaan yg cepat (don't be hasty)

Anonymous said...

what nonsense was he talking about?

don kisot said...

bro, muhyiddin is not an academician, he is a politician.

a politician likes publicity.... which exactly what he needs now to retain his job as a few people would challenge him in the next umno elections

jim poh said...

its something for us to consider. in many countries, primary and lower secondary examinations are disbanded as to set a higher learning standard for all.

we got to find a solution before regulating it

Anonymous said...

ya la. so many exams, so many suggestion.

better allow everybody to go to university

muhit said...

mungkin upsr boleh dihapuskan tetapi pmr harus dikekalkan kerana pmr adalah asas bagi pelajar melangkah ke peringkat spm, stpm dan seterusnya ke universiti atau kolej.

pmr akan mendedahkan di mana letaknya kelemahan pelajar dan kelemahan sistem pengajaran di sekolah.

pelajar lemah adakalanya bukan berpunca daripada kurangnya usaha mereka tetapi kerana kurang berkesannya teknik pengajaran yang diperkenalkan oleh guru. ia juga mungkin ada kaitan dengan bahan rujukan yang tidak relevan bagi mereka.

saya kira ini cadangan yang baik kerana semakin kita melangkah maju, teknik dan permintaan pembelajaran makin meningkat dan pelbagai. kita harus melihatnya dari sudut positif, terutama dalam menyediakan lepasan pelajar yang sesuai dengan bidang iktisas masing2.

joan said...

hapus pmr.

kekalkan upsr untuk pelajar sekolah rendah dan spm saja untuk sekolah menengah.

stpm pun boleh dihapuskan. mana2 pelajar yang cemerlang dalam spm boleh terus ke U

Hiriyati said...

Semua kementerian ada bahagian yg menjlnkan penyelidikan, penilaian... tapi menteri @ timbalannya, sbg ahli politik, cakap ikut sedap mulut je. Pegawai2 yg bertugas di kementerian2 yg terlibat yg terpaksa menjawab. Menteri @ timbalan biasanya tiada kepakaran dlm bidang kementerian yg diterajuinya. Dah tu x plak rujuk pakar @ buat homework dulu sblm buat kenyataan. Letih...letih....