Saturday, June 26, 2010

Cartoon ban is 'unsuitable'

I just dont understand it. What is there for Malaysians to revolt against the government? Over a cartoon? Its only a political cartoon la, bro! If Malaysians want to revolt, there are many things and reasons they can use and ride to launch one.

But to share the humor of a political cartoon does not incite any sentiment for a revolt. Nonsense. Malaysians are not that stupid.

Or perhaps the government doesnt take any joke... and no sense of humor (here). Means that everybody in the government dont smile and laugh. Are our leaders as such too? If not, they wouldnt have imposed a ban on Zunar's political cartoon and books by Malaysiakini.

These are the colors of life, the colors of light. No joke, no fun, sir. After all, I dont think Zunar's cartoon meant any harm to Najib or whoever he has depicted. And I dont think readers and those who read it would want to revolt against the government over such a sketch.


If the Home Minister thinks the cartoon is' unsuitable', there are more unsuitable things the rakyat have been monitoring over the last few years or months, which in fact are more 'unsuitable' than Zunar's banned cartoons.

Dont you know that there are unsuitable ministers, unsuitable policies, unsuitable leaders and other 'unsuitables' in the country today? Dont you think the ban is an unsuitable action too?

Futhermore, Malaysians are not like the Filipinos or the Thais or the Koreans who love 'revolting' against the government. Yes, our government is managing the country good enough but without some of its 'unsuitables', it would be more satisfactory.

Why must we pick an issue out of a political cartoon? In many countries, their political cartoons are more 'damaging' to the leaders. In Zunar's case, he was just 'mengusik' (teasing).

Takkan tak boleh sakat sikit kot?

20 comments:

Anonymous said...

zunar ke zina ni...kaki pompuan ni... muka pun mcm balaci cina..."kesian kpd ibubapanya,melahirkan anak yg menjadi balaci cina, merosak bangsa dan agama..."

Anonymous said...

so, this is what they say as freedom of expression!

kanebo said...

hisham himself is not suitable as a minister. he only sit on things. so many things happened and he only issued statements and warnings.

in trengganu, he didnt solve anything

to umno members, unseat him in the next party elections!

Anonymous said...

mana bole sakat najib, rosmah dan yang lain2 bro.

sebagai ketua kerajaan, apa yang dia buat tu betul je.

mana ada salah. kan? kan? kan?

Anonymous said...

hisham, why didnt u apply ISA on zunar?

ridiculous action!

eppy said...

it was a deplorable action. yes, in many countries, their cartoons are more damaging to politicians and the leaders but no actions are taken because they are just political cartoons.

in malaysia, we cannot even sneer or chide at our leaders.

masih di BH said...

hehehe... betul la jai,

banyak unsuitable things kat malaysia ni.

banyak yang tak sesuai.

hisham tak sesuai jadi menteri
rosmah pun tak sesuai jadi pm kedua
banyak dasar kerajaan hanya untungkan bukan melayu
ada kenyataan yang tak masuk akal langsung
samy vellu dah tak sesuai ketuai mic
kerugian sime darby tak masuk akal
perlantikan sesetengah pegawai kerajaan pun tak sesuai
cadangan nak hapus pmr tak lojik

banyak lagi laaaa....

Anonymous said...

diorang ni memang tak boleh disentuh lansgung, tak boleh diusik dan dipertikaikan segala keputusan yang dibuat.

kalau macam ni la, baik jangan buat apa. elok jadi negara mundur je macam ni

hisham jugak said...

hisham bongok!

Anonymous said...

if we cant take jokes, stop being human laaaa

Anonymous said...

sebenarnya hisham nak jaga najib. dia mesti jaga najib untuk jaga kepentingan peribadi dia. bila dia buat macam ni, ada peluang la jadi timbalan presiden umno nanti.

aku rasa najib pun tak kisah kartun tu, cuma hisham yang lebih2

karu said...

who wants to revolt over a cartoon? stupid decision!

Anonymous said...

if we want to take such an action, we should have close down utusan and the star for their disparaging article and remarks.

banning a cartoon is deplorable!

phoenix said...

banyak lagi benda boleh ban, termasuk dikir barat lucah dan macam2 lagi benda yang tak sesuai, temasuklah hisham sendiri!

Yes No Lip Lap Lop said...

OK, kita akan menubuhkan Kementerian Yang Kerjanya Mengkaji Keputusan Kerajaan. Kita akan tengok, lihat, kaji sedalam-dalamnya sebelom mengambil keputususan atas keputusan atas keputusan yang yang sebenarnya belom diputuskan. Oh sebelom saya lupa, Kementerian ni akan ada dua Timbalan Menteri Yang Nak Abiskan Boreh...

Yo Bro...cartoon ni dah betol betol ban ker atau dlma kajian utk kajian utk kajian...pilem Tamil pon tak se kompleks gini kan...

kiosk said...

bro, zunar ni pun bukan bagus sangat. antikerajaan

Anonymous said...

hisham plays too many balls at one time that he fails to distinguish which one he should kick first.

all that matters to him is his ministry must be seen responding and taking action.

akob said...

tak patut, tak patut. apa salahnya kartun yang sindir sikit2. takkan tu pun tak boleh kot. kalau tak boleh, BOLEH BLAH LAAAAAA!

BOTAK said...

Bro, aku rasa tak salah dgn apa yg kerajaan buat, ia adalah yg terbaik yg dilakukan oleh DS Hisham. Mencegah sebelum parah.

Sekrg nie, kalau dilihat dan diterliti akan lukisan kartoonnya, sudah mula menampak pekara2 yg tak sepatutnya berlaku, menghina, mempersendakan orang2 tertentu. Selain lukisannya, ayat2, perkataan2 yg tertulis.

Aku rasa kalau kerajaan tidak bertindak dgn segera membendungnya atau mengawal, aku pasti, ia akan menjadi seperti pelukis2 kartoon yg di lukis atau di kariakan oleh pelukis2 barat yg menghina NABI S.A.W, dgn lukisan dan tulisan kartoon nya.

MUNGKIN KAH INI AKAN BERLAKU DI MALAYSIA.

Sebelum ia nya terjadi di negara kita nie, lebih baik kerajaan berhati-hati dan bertindak dgn nya.

Sekian.

blogenstarz said...

CRAZY FROG SMOKING CANNABIS !