Sunday, May 2, 2010

Sapo pulok la nok bunuh Nik Ajih ni?

Who wants to kill Kelantan Mentri Besar Nik Aziz Nik Mat? Bakpo nok bunuh dio nyo? Dio buak saloh gapo?

The death threat against the Pas spiritual leader has led to a few police reports being lodged yesterday (here). The threat appeared on a Facebook belongs to one Mohd Safuan Mohd Hilmi. Bukit Aman is still investigating.

I am not sure if this Safuan was serious. He could be a kid, a school boy or someone with loose screws upstairs. However, it was discovered on the same day a bodyguard to the Sultan of Kelantan was brutally shot in Tumpat. Any connection?

If he is a normal person, then he should be reprimanded. The motive must be undressed. It is not our political culture to resort to such a mafia-like method.

Anyway, we cant take things lightly.

Kawe nok tanyo demo, Safuey. Demo ni okay ko?

25 comments:

w kamil said...

jangan la kita buat main facebook dan blog ni untuk keseronokan sendiri.

safuan ni mungkin tak betul. kalau dia berotak, dia sendiri akan tahu natijah perbuatannya ini.

apa pun, kita harus gunakan kemudahan dan kebebasan yang ada dengan baik, bukan dengan cara ini.

kalau ia satu gurauan, ia gurauan yang bakal mengundang padah!

Anonymous said...

takda sebab untuk siapa2 pun di malaysia ni nak bunuh nik aziz atau pemimpin lain.

cuma orang gila je yang sanggup buat benda bodoh ni dalam facebook dia

goliath said...

ha ha ha.

this guy safuan is a real cuckoo!

he got to be corrected, bro

mas jokot, jabi said...

jai,

mu betul. buak gapo la kito nok buak kijo bodoh ni.

tadok pekdohnyo.

kalu nok bunuh pong, bunuh la kutu atah palo ko....

Anonymous said...

whether this guy is serious or not, the police must investigate and corner him nicely.

we dont encourage someone pulling a joke like this.

ontot said...

tangkap je mangkuk ni, ikat kat tiang bendera dataran merdeka. setiap orang yang lalu situ, tempeleng dia sekali. kalau 200 orang tempeleng dia sekali sehari, kita tengok apa jadi! dia ingat ni benda main2 ke? jembalang punya manusia!

Anonymous said...

bro,

whether its true of not, the Opp will use it against the govt. they will say its another plot by umno or barisan nasional

masih di BH said...

alamak bro,

bodyguard sultan kelantan pun kena tembak, inikan pulak nik aziz. kita jangan pandang ringan perkara sebegini. harap pihak polis siasat segera dan balun si safuan ni. apa motifnya, kita pun nak tau jugak

jolene said...

saya orang umno tapi saya tak suka lihat hal begini berlaku ke atas nik aziz atau mana-mana pemimpin, sama ada di pihak kerajaan atau pembangkang.

janganlah jadikan facebook sebagai tempat untuk mengugut atau mencetuskan ketegangan.

di malaysia ni, kita sudah mengecap hidup aman dan selesa tanpa kejadian yang boleh merosakkan hubungan sesama manusia.

ini negara aman dan berdaulat!

Anonymous said...

pelik gak.
mungkin nik aziz byk buat dosa, maka ramai la yg nak buat perangai tu.
Ataupun mungkin mcm kes tantawi tu. Upah org jadi pelakon timbulkan kekecohan.
semoga polis yg sgt dibenci oleh Mahfuz tu, menjalankan keje yg sepatutnya.
biar lah org kata kita, tp kita tetap tolong org yg kata kita.
good luck PDRM!

kluangman said...

Kesian Nik Aziz, sampai ke budak mentah hingusan yang otak letak di lutut pun benci sampai nak bunuh dia.
Nik Aziz kena kaji semula politiknya, mulut celuparnya, doanya, perangainya dan terompahnya.

Anonymous said...

salam,

berdosa besar bagi sesiapa yang membunuh ulama!

neraka jahanam tempatnya!

Anonymous said...

jai,

mamat yang ugut nak bunuh nik aziz ni ejen israel kot.


hehehehehehe!


kelakor btol!

kreko said...

safuan ni tak betul kot otaknya. kalau betul, dia mesti tau polis akan cekup dia.

ataupun bukan nama sebenar dia.

tumittinggi said...

senang ke nak bunuh orang ni. si safuan samdol ni mesti ingat nik aziz ni macam semut, atau dia anggap polis kita ni macam anai2.

nak mampus budak ni. kalau aku dapat, aku bakar rambut dia!

managua said...

gua dh tau dh safuan ni ada katne.



kt spital mental... macam gua gak!

stephen kong said...

i agree with jolene that despite political difference, we should respect each other and must not resort to such brutality.

pls keep the country crime-free!

Anonymous said...

NATE GAPO BUDOK SAFUEY NIH!

BULEH KO AKU, MAPOH DIO!

Anonymous said...

baik bunuh babi utan, lagi besor pekdahnya. bole gak jual kat sapa2 yang makan. lumayan woooo!!!

Anonymous said...

dah banyak kejadian yang berkait-kait sekarang ni.

polis kena siasat segala kaitan... cubaan bunuh pengawal sultan... kickdefella... dsb

liam said...

i dont like nik aziz but i am against any attempt to hurt him!

Anonymous said...

waaaaa... malaysia dan cakap status negara maju.

benchmark negara maju - cubaan bunuh pemimpin, ugutan bunuh, culik pemimpin, meningkatnya jenayah dan rasuah...

ok apa!

Anonymous said...

bawak budak safuan ni kat aku, biar aku debik!

r0 said...

if i really want to kill someone. i will not inform or tell anybody in my Fb, twitter, blog or comments.

LAM Honloong said...

oge yg tok "normal" memang kecek (cakap) tok normal.

masalah nyo... oge yang tok normal ni semakin banyok.

Kawe ni 100% budok Kelate, sedih betul tengok mace ni. Kan Kelate ni dah tanah bahagia yang terakhir kat Malaysia ... jange jange kotor kan kampong kawe ngan darah.

I really appreciate this blog. Keep it up.