Tuesday, April 20, 2010

Zaid is a rejected political product

YES, Zaid is a rejected product. When he was the MP for Kota Bharu, he failed to deliver. On top of that, he screwed many things, including the new Umno building there which was said to be over-budget.

I agree with what Kelantan Umno chief Datuk Seri Mustapa Mohamed said in Hulu Selangor today that Zaid Ibrahim did not make any effort to solve the people's problem after winning the general election in 2004. Because of that, he was dropped in the 2008 polls (read here).

And now, this reject is trying to be a hero for Hulu Selangor, a constituent he himself is not familiar with. PKR, in the eyes of many Hulu Selangor voters, fielded a wrong candidate for the April 25 by-election. Minus his drinking habit (of which he claimed he has quit), Zaid is the best man for a losing and desperate team.

Pakatan Rakyat could have chosen someone local and with credence, instead of a rejected product who is not anymore welcome by Umno. That's why PR saved his politics of 'corporate and legalistic entity' - he refuses to take advise and is only interested for others to listen to him.

He will eventually become a 'pain in the arse' for PR in general and to PKR, specifically. During his tenure as a Minister at the Prime Minister's Department, he actually wanted a senior minister post, which prompted him to 'revolt' against the then Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi.

Anwar Ibrahim parachuted him from Kelantan to Selangor, hoping for Zaid's 'unpleasant' track record to fool the voters.

Nobody knows how long he can get along with people like Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang and Karpal Singh, whom he used to lambast when he was with Umno. Being an egoist, Zaid may cause big problems to PR.

Should Hulu Selangor's voters pick him as their Member of Parliament, they will end up like the people of Kota Bharu - neglected and toyed around.

11 comments:

Anonymous said...

zahid and ibrahim ali have something in common - both are FROGS

zackry said...

jai,

aku sebenarnya sedih sangat tentang hal zaid ibrahim ni. dulu aku rapat gak dengan dia tapi dia ni terlalu taksub dengan politik sendiri.

waktu dia dalam umno, dia jadi mentor aku kerana kebolehannya di bidang perundangan, yang jarang ada pada orang melayu. kejayaannya di bidang perniagaan juga mejadikan aku amat menyanjunginya.

bagaimanapun, dia berubah sikap ketika jadi ahli parlimen. dia banyak mungkir janji. ahli umno kota bharu ditipu dalam banyak hal. masalah melayu kelantan juga tidak diendahkannya. dia hanya sibuk dengan kumpulan orang kanannya ke sana ke sini dengan urusan yang tidak diketahui.

apabila dia meletak jawatan sebagai menteri, aku antara orang yang paling kecewa, bukan kerana dia melupakan rakan2 yang sama berjuang tetapi kerana dia melupakan umno yang selama ini menaikkan imej,karier dan perniagaannya. dia mula lupa sejarah.

lebih menyecewakan bila dia masuk PKR, sekaligus memperlihatkan belangnya yang sebenar.

memang betul apa yang kau katakan bahawa dia sebenarya hendakkan jawatan menteri lebih kanan dan bukan setakat menteri di jabatan perdana menteri.

zaid ialah seorang ahli politik yang ingin naik terlalu cepat.dia seboleh-bolehnya ingin sesuatu yang mampu menjamin masa depannya dan rakannya.

orang umno kota bharulah yang paling kecewa dengan zaid kerana dia langsung tidak mengendahkan masalah yang dihadapi oleh umno bahagian dan cawangan. dia hanya mementingkan diri sendiri tanpa menjengah pengundinya sekalisekala.

zaid banyak berubah, bukan yang kami kenal 20 tahun lalu. dia sekarang tak ubah seperti seorang oportunis politik.

Anonymous said...

saya orang kelantan. seperti mana kebanyakan orang umno kelantan membenci anuar musa, macam itulah benci dan marahnya kami kepada zaid.

dia bukan pejuang melayu tetapi penghancur masa depan bangsanya sendiri

Anonymous said...

bang,

antor je dia kat reject shop klu macam tu

jabar said...

he is a traitor to his own race. his support for the abolition of ketuanan melayu is already an act of treason.

he doesnt deserve to be a member of parliament!

Anonymous said...

saya doakan agar dia kalah di hulu selangor. walaupun saya di muar, saya tidak mahu melayu hulu selangor dipimpin oleh pengkhianat bangsa seperti ini.

Anonymous said...

bujai,

blah la. asyik kutuk pembangkang je

Anonymous said...

siapa nak beli poster zaid ibrahim? full color, gua ada banyak. rm36 satu, sama harga sebotol wain

Anonymous said...

bakpo la mu tulis pasa zaid ni. takdo pekdoh

Anonymous said...

zaid ni cuba jadi hero tapi tak jadi. masa jadi ahli parlimen, dia cuma jaga kepentingan dia je. hal-ehwal pengundi dilupakan

goBLOG said...

memang rejek. yang terima dia pun golongan yang dah kena rejek, yang takda moral, takda haluan dan yang menipu rakyat