Saturday, April 17, 2010

Its a four-cornered fight


From left: Kamalanathan, Johan, Zaid and Chandan


They said about 50,000 party supporters descended the small town of Kuala Kubu Baru this morning on the nomination day for the Hulu Selangor parliamentary by-election. Could be. I didnt manage to find my way into the the town as I got stuck more than two hours in a 3km crawl.

It was only two hours later that I got to the Media Centre next to the Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil and gathered some information.

Its gonna be a four-cornered fight for the seat - BN's P Kamalanathan, Zaid Ibrahim of Pakatan Rakyat and two Independent candidates namely V S Chandran and Johan Mohd Diah.

No untoward incidents were recorded by the police although the BN supporters were overwhelmed by that of the Opposition. The list of candidates was announced by Returning Officer Nor Hisham Ahmad Dahlan, who is also the Hulu Selangor district officer, at the Hulu Selangor Sports Complex Multipurpose Hall in Kuala Kubu Baharu at 11.15am

Zaid was the first to hand in his papers, at 9.06am, followed by Kamalanathan at 9.30am, Chandran four minutes later and Johan at 9.36am.

The by-election is called following the death of incumbent MP Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad of PKR.

In the March 2008 general election, Dr Zainal defeated BN's Datuk G. Palanivel, who is now the MIC deputy president, with a majority of 198 votes.

The Hulu Selangor constituency, which has 64,500 voters including 799 postal voters and as huge as the size of Melaka, has three state constituencies namely Hulu Bernam, Kuala Kubu Baru and Batang Kali, all of which are BN-controlled areas.

Campaigning starts today and will end at 12 midnight on the eve of polling on Sunday, April 25.

12 comments:

Anonymous said...

the two independents are PENGACAU DAUN!

kapal karam said...

bujai,

memang hebat tadi. aku pun sangkut berjam-jam. lebih jam daripada nak tgk F1 hari tu.

apa pun, kita seronok tengok semangat penyokong parti yang bertanding.


semoga semangat setiakawan ni kekal sampai keputusan diumumkan 25 april ni. kalah atau menang adat pertandingan. jangan ada yang mengamok, dah la

781001 said...

the opp supporters were pushing their way out of the are aloted to them by the police. very badly-behaved. this is what anwar wants

uda sg tengi said...

hulu selangor tidak memerlukan melayu seperti zain ibrahim yang ternyata menghina raja-raja melayu dan cuba menghapuskan hak orang melayu.

jika orang ini dibiarkan berkuasa, nescaya anak cucu melayu akan terbiar dan merempat. jika melayu merempat, akan huru-haralah negara tercinta ini.

memelihara hak dan keistimewaan orang melayu secara langsung akan memelihara hak dan kepentingan bangsa lain. melayu selama ini sudah terlalu mengalah dan bertolak ansur.

jika rakyat menerima orang seperti zaid dan rakan2nya di dalam pakatan rakyat, samalah mereka menggali kubur sendiri!

rahman T said...

penyokong pembangkang memang tak sopan bang.

sudah dikhaskan kawasan khas di pusat penamaan calon, mereka mengasak kumpulan penyokong kerajaan untuk mengambil alih tempat mereka pula.

inilah yang diajar oleh anwar, kit siang dan karpal kepada penyokong mereka, iaitu menggunakan kekerasan untuk mencapai cita2 menawan kerajaan pusat.

mereka memang keji!

lebai apong said...

betul ke samy vellu kena baling dengan botol sampai luka sikit?

memang padan muka dia!

Anonymous said...

i hope chandran will win as an independent. this will stop the war between bn and pr

Anonymous said...

jai, jangan lupa jmpa abang di di sungai tengi, kawan lama kita tempat buat nombor dulu.


heheheheheheheheheh!

REBUNG said...

KEPADA PENGUNDI HULU SELANGOR. JANGANLAH TERTIPU UNTUK MEMILIH ZAID IBRAHIM.

DIA IALAH PENGKHIANAT TERHADAP BANGSANYA SENDIRI

Anonymous said...

the pro-govt supporters were overwhelmed by the opposition people.

what does this tell u?

PAKATAN RAKYAT WILL WIN,this time with a bigger majority

Anonymous said...

i predict bn will win with a small majority...

sahabat bloger said...

jai, kau rasa elok tak tiap2 bulan ada pilihanraya kecil.

tiap2 bulan ada ahli parlimen dan adun yang meninggal dunia. abis je hulu selangor, sibu pulak.

best apa! kita boleh round satu negara