Wednesday, March 3, 2010

More defections?

Pakatan Keadilan Rakyat is being hit with a spate of defections. Rumors that another 10 MPs will leave the party to join the Independents are rife amid the 'declaration' by its 12 Members of Parliament today to continue supporting the party and its leadership.

Minister of Information, Communication and Culture Rais Yatim was convinced that PKR will just 'fold up' in a matter of time. And that will leave to archrivals DAP and Pas in Pakatan Rakyat - an odd partnership. If that happens, they will have to go back to status quo.

The PKR today lost another elected representative when the Member of Parliament (MP) for Bagan Serai, Mohsin Fadzli Samsuri, announced that he was leaving the party (read h e r e), citing his lost of confidence in the struggles and political objective of the PKR and the Opposition Pact.

He was following the footsteps of the Bayan Baru MP, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim, and the MP for Nibong Tebal, Tan Tee Beng, as well as former Penang deputy chief minister I, Mohammad Fairus Khairuddin, who had left the party.

The burning question here - how long will PKR survive... and what will happen to the PR pact?

16 comments:

Anonymous said...

The PR leaders will issue the standard statements like :

Bought over, disgruntled for not getting projects, thorn in the flesh, rotten apples, good riddance and the usual crap.

But, knowing the Brudder, he would probably request the Judge through his trusted lawyer to delay his court case to attend to his party problems. He might even tell the Judge to watch out, if he becomes Prime Minister......

A GOOD MAN DOES NOTHING.

montoya said...

the 12 pkr MPs who declared support for the party will eventually leave.

i am confident

bekas ahli PKR said...

mereka yang keluar pkr dan yang akan keluar sudah mengenal pasti belang anwar ibrahim.

taktiknya melengah-lengahkan perbicaraan kes liwatnya dengan saiful ternyata tidak disukai penyokongnya. mereka berpendapat anwar sengaja berbuat demikian untuk mencari alasan agar segala tuduhan ke atasnya digugurkan dan perbicaraannya dibatalkan.

hanya mereka yang benar dan tidak bersalah saja akan meminta agar proses perbicaraan dipercepat dan diselesaikan.

mereka yang berasa bersalah pula biasanya akan mencari beribu-ribu alasan dan helah untuk lari dari kenyataan.

ahli pkr bukan bodoh seperti yang disangka. ramai daripadanya ada profesional yang selama ini menyertai parti itu semata-mata kerana terpengaruh dan simpati terhadap anwar. bagaimanapun selepas menjadi ahli dan dipilih sebagai wakil rakyat, mereka ini sedar bahawa mereka cuma alat dan pasport untuk mempertahankan nama baik dan maruah anwar yang sememangnya sudah tercalar.

biarlah lebih ramai lagi ahli parlimen dan adun pkr keluar parti dan menjadi ahli bebas buat sementara waktu.

Anonymous said...

esok kita baca paper, mesti anwar cakap diorang tu dah kena beli oleh umno.

kelian said...

the person who is having a good laugh dan most benefitting from this is ibrahim ali, of course.

he is getting more members on the independent bench.

congrats, pok him!

grill said...

no big deal.

u know what?

a few bn MPs are also planning to jump over to the opposition

Anonymous said...

BENTENG PERTAHANAN ANWAR MAKIN GOYAH, HANYA TUNGGU MASA UNTUK PECAH DAN RUNTUH.

KITA BIARKAN DAN TENGOK JIKA PKR LINGKUP, MACAM MANA DAP DAN PAS DAPAT HIDUP SEKELAMBU.

MESTI KELAKAR PUNYA LAR!

Anonymous said...

BUJAI, KALAU ORANG OFFER AKU 5 JUTA UNTUK BERPALING TADAH DAN MENINGGALKAN PARTI AKU, AKU SURE TERIMA PUNYA. NAK PULAK EKONOMI DUNIA TENGAH GAWAT NI!

jimi said...

i dont trust and i hate frogs!

i also dont like the war they hop around

Anonymous said...

mereka yang keluar parti macam ni adalah ahli politik tidak bermaruah, mudah dibeli dan senang disogok.

saya fikir ada unsur rasuah politik yang mendorong mereka ni meninggalkan PKR.

Anonymous said...

Sesal dahulu pendapatan
Sesal kemudian tak berguna kot...hancur lunyai.

Grill;

hanya orang2 tolol aje yang hendak melompat masuk ke lubang. Tiada sebab BN hendak berbuat begitu.

dol said said...

haaa... kan betol. pkr dan tuduh najib dan umno beli ahli parlimennya dengan wang ringgit dan macam2 janji.

masa diorang dengan pkr, diorang pun tak ada fungsi apa2, tak dapat bantu rakyat di kawsan masing2 sebab semuanya dikawal oleh bos pkr dan keluarganya.

bila dah bebas, bolehlah bersuara sikit, ye tak?

Anonymous said...

THE WINNER IS IBRAHIM ALI!

HIDUP POK HENG!

bujai said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

lets see...

... but i dont think anwar will fold up his party. that is his platform to freedom

mohd ali ismail said...

Lack of confidence by PKR MPs towards PKR leaderships do not qualify or justify them to abandon the party if they have their supportes at heart.