Monday, February 8, 2010

Nizar or Zambry?

So, who is your pick? Nizar or Zambry?

Come Tuesday, the 5-panel Federal Court bench makes their decision on who should be the rightful Mentri Besar of Perak.
Nizar, 52 and Zambry, 47 have been on a tug-of-war for the position since Barisan Nasional pipped Pakatan Rakyat by a narrow majority during a ''cross-overs'' and 'defection' last year (Bernama has the story h e r e...)

The five-man bench had deferred its judgment on Nov 5 last year after having heard submissions in the appeal from counsel representing both Mohammad Nizar and Dr Zambry.

The conflict over who the rightful menteri besar is arose last year after three Pakatan representatives quit their parties to become independent state assemblymen, leaving Pakatan and the BN with 28 assemblymen each in the 59-seat Perak legislative assembly.

10 comments:

Anonymous said...

dahh lahh bujai, ko pun cuba nak jadi dato iye...x usah harap beb ....

muss

Anonymous said...

betuike, ko ado hubungang darah dgn KJ, wahai Jai? dan betulkah .....

karimon said...

i will go for nizar. what BN did to perak state government about a year ago was not fair. NOT FAIR!

kawan reagan said...

bujai,
lets hope zambry will get it. i believe its time for the rakyat of perak to continue prospering under barisan nasional. looking at problems in pakatan rakyat now, i dont think they are able to play a leading role in the state again

Anonymous said...

nizar or zambry?

i choose money!

si pitak said...

memandangkan pergolakan dalam PR dan mengikut lunas perundangan yang ada, zambry akan memenangi kes ini. walaupun ramai menganggap cara BN menguasai majoriti tipis di perak adalah kurang adil, namun hakikatnya BN memang sudah membentuk kerajaan negeri di perak.

pemilihan baginda sultan perak juga mestilah dihormati dan disanjungi. baginda sendiri memilih zambry untuk menggantikan nizar sebagai menteri besar. walaupun sukar bagi PR menerima kenyataan bahawa mereka bukan lagi kuasa majoriti, mereka tetap berkeras untuk membawa kes ini ke mahkamah. ini hak mereka.

yang nyata, BN akan terus menguasai perak. ia juga adalah pengajaran amat penting kepada umno dan rakan2 dalam BN agar lebih prihatin dengan nasib dan keluhan rakyat pada masa akan datang.

kadangkala ada baiknya kita terngantuk...

Anonymous said...

who cares who wins!

i am more concern about the fate of those people still living under poverty line in perak, especially in larut matang district

bujai said...

anon 1:17

KJ? kalau Khalid Jaafar, orang kuat anwar ibrahim tu, memang la sedara dan sekampung. cuma kami lain ideologi je.

Kadir Jasin ke yang kau maksudkan? pun tak jugak. dia dulu bos aku di NSTP.

KJ mana pulak ni? Khairy Jailani memang anak aku...

bujai said...

anon 11:08

tak penah mimpi jadi datuk ni, beb! menyusahkan!

Anonymous said...

sooner or later, perak will totally fall for BN again.

next general elections will proof it.

mark my words!