Monday, February 8, 2010

Dont beTAKUT la, bro Anwar!

  • If High Court judge Mohamad Zabidin Diah is not fit to preside his case, then who actually does Anwar wants? Someone from Washington or Geneva or The Hague?

Our legal system has long been recognised as being almost fair to anyone - locals and aliens - brought to justice. I think the "almost fair" is the best terminology to describe our judiciary. Worldwide, no system is perfect.

Anwar seems to be discontented with the way his case is being handled by Zabidin. Or is it the court itself? (Read h e r e...)

Wanting him removed from presiding his sodomy trial doesnt guarantee Anwar anything. If he is in the wrong, other judges who take over will have no choice but to follow what the law should do. Unless, as I mentioned earlier, if Anwar wants someone from abroad to sit on the bench.

Anwar has been very sceptical at how his case is being handled, accusing the government of wanting to keep him out of politics forever. In other words, send him to jail for 20 years as by the time he is freed, he would be rubber-legged. He is already 62.

The presiding today, which lasted only for 10 minutes draws speculation that Anwar is back to his old tricks again, with the intention to prolong the trial or postpone it.

Well, we actually want the case to conclude as soon as possible. Anwar has nothing to worry if he is clean. If he's clean, then Saiful will have to pay a high price for all the lies.

A Malay proverb says "BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH". So, why are you so TAKUT?

17 comments:

Anonymous said...

Bro,

Dah tak der modal lain....

Biasa lah tu Bro, aku dah agak dah...by knowing Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

Bro,

Dah tak der modal lain....

Biasa lah tu Bro, aku dah agak dah...by knowing Anwar Ibrahim.

donplaypuks® said...

It would be a simple matter for the judge to say "Sorry, no!" and move on. Yet they keep postponing these cases and it's not just Anwar.

Remember the Altantuya case? Or the Teoh Boon Hock inquest where even the MACC's lawyers caused several postponements.

I suspect some of our judges are "lembik." The CJ should educate them!!

dpp
We are all of 1 race, the Human Race

podin said...

btol la. apa yg nak anwar takutkan sampai nak tukar hakim dan lengahkan proses perbicaraan?

kalau dia tak salah, kita terima dia seperti dulu

Anonymous said...

let him choose who he wants and let's see if the judge of his choice can save him if he is really guilty

PUTAT said...

APA MAIN TAKUT TAKUT NI? SAPA TAKUT? AKU RASA ANWAR TAK TAKUT. MACAM YG DIA KATA, DIA TAKUT KENA MAIN DNGAN SISTEM PERUNDANGAN YANG ADA

Anonymous said...

Perancangan DAP disebalik pembelaan Anwar oleh Karpal Singh ?

Anonymous said...

Legal system almost fair... Lim Guan Eng went to jail, because Rahim Tahmby had sex with a minor. Rahim didnt spend a single day in jail. Jai belah lah lu, tali barot AMNO

celestine said...

yes, nothing to delay, nothing to be afraid of if you are innocent.

the law is there to protect the innocent and punish the guilt.

i dont think the government is interfering with the law to put anwar back in prison.

what anwar claims is absurd!

Anonymous said...

nak tukar hakim mana pulak?

ambek je lokman hakim!

taming serai said...

memang patut anwar atau saiful dipenjarakan jika anwar besalah atau saiful berbohong.

biarlah undang2 yang menentukan. masing2 ada saksi dan bukti untuk dikemukakan.

saya rasa ramai rakyat malaysia sudah jelak dengan hal mereka ni

Anonymous said...

no need to change to another judge. it wont work. as u said, if anwar is clean, he will be a free man.

yes,... why takut?

gila babi said...

jai, kau suruh je saiful lakonkan semula semua babak dalam kes ni.

hehehehehe....

ex smsj1977 said...

yes jai tali barut umno

bujai said...

ex smsj1977,

sebenarnya saya lebih rela dipanggil tali barut umno daripada menjadi barua kepada kumpulan yang ingin menjahanamkan masa depan melayu. kalau sdr sendiri orang melayu yang menyokong kumpulan ini, saya hanya dapat berkata bahawa saya kesal dengan sikap sdr.

walaupun sdr menuduh saya di dalam blog ini, saya tetap menyiarkannya. sdr juga seorang yang bersifat pengecut dan takut berdepan yang saya kerana enggan menyebut nama walaupun kita mungkin saling mengenali. saya anggap sdr sebagai melayu dayus yang suka 'baling batu, sembunyi tangan'. pengecut macam ini tidak akan ke mana, malah akan menyimpan konflik dalam diri yang berpanjangan.

maaf, sdr adalah kawan saya. mungkin kita pernah rapat di smsj tetapi cara sdr amatlah dikesalkan.

apa pun, terima kasih kerana sudi melawat blog saya.

Anonymous said...

syabas jai, kerna akuui, hang ni tali barot... dan yg x sokong hang, memang dayus.

john silver said...

jai,
saya menghormati pendirian saudara mengenai sesuatu isu - dan isu yang paling menarik sekarang ialah isu sodomi siri ke2 anwar ibrahim. anwar inipun satu hal, kalau tak buat benda tu, apa yang nak ditakutkan. masa sodomi siri pertama dulupun, orang minta dia junjung quran, dia tak berani juga. kali inipun masih tak berani juga. insaf dan bertaubatlah wahai penasihat pkr!