Friday, February 19, 2010

Caning: Non-Muslims should not interfere

Malaysia is facing another international condemnation over the caning of three women at the Kajang Prison on Feb 9 for having 'illicit and out of wedlock sex'. Even local NGOs, the Bar Council and Women's groups were furious about it.

Pix by Sin Chew

Here are some excerpts about what they said:

"They pleaded guilty to a charge under section 23 of the Sharia criminal offences act which prohibits sex out of wedlock and they were given whipping punishment of either four or six strokes together with imprisonment. Both the bar council and quite a number of the civil society organisations are quite shocked and disappointed that the home affairs minister has allowed this to happen when there was still an ongoing debate over the Khatika whipping punishment and whether that should take place. So we were all taken by surprise that this had happened. It appears rather surreptitious". - Lim Chee Wee, vice-president, Malaysia Bar Council.

"We are shocked and very very angry with this action that the government has taken in going ahead and caning three woman for adultery. Who gives the government the right to do moral policing and why should a personal sin be turned into a crime against the state... Malaysia's reputation and Malaysia's claim to be a modern Muslim country, a democracy, definitely this is a big blow to Malaysia's positioning. And for me, I am currently attending the Human Rights Summit in Washington, certainly it's a very embarrassing moment.'' - Dr Hamidah Marican, executive director, Sisters of Islam.

(Both made the statement during an interview with Radio Australia h e r e).

"Malaysia is a lawless state..." - Zaid Ibrahim, ex-Law Minister in his Facebook.

"The authority may claim this as the law of Malaysia, just like anal sex is illegal in the country. But it should be able to integrate with the international law. It must be reasonable and consistent with human rights." - a comment in Sin Chew ... (h e r e)

"These thousands of cases point to an epidemic of caning in Malaysia... the Malaysian government needs to abolish this cruel and degrading punishment, no matter what the offense." - Donna Guest, Amnesty... (h e r e)

Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein said the caning was done according to the law, and that it did not result in any wound on their bodies. The only issue raised then was why did the government take more than a week to announce it, and why was it announced?

Some said the announcement was made to make it clear that there is no rooms for beer-drinking model Kartika Sari Dewi Shukarno to evade similar punishment, as what was decided by a court last year.

However, the three women said they deserved their punishment and that it would help stem sex outside marriage. "I deeply regret my actions as I should have married before having sex," the New Straits Times newspaper quoted one of the women who it said was aged 17, as saying in its Friday edition. She claimed that she had become pregnant and gone into labor while at school, losing the baby, and then had turned herself in to the authorities last December.

A second woman said she had to support her family after her father left home and had a three-year-old daughter out of wedlock. She said that she too turned herself in due to feelings of guilt.

Hishammuddin said they were carried out perfectly. The caning was done while the women were fully clothed and seated. The person administering the punishment was not allowed to raise their arm above shoulder level.

Nevertheless, the caning has received widespread support from Muslim groups in the country, where about 55 per cent of its 27 million people is Malay and Muslim. "The guilty have also repented and there is no proof of injuries at all. What is the problem now?" - Fadhalina Sidek, vice president of the Islamic Youth Movement.

President ofThe Malaysian Muslim Lawyers Association (PPMM) Zainul Rijal Abu Bakar said that the statements by several parties questioning the syariah caning on three women syariah offenders recently demonstrates as though they did not understand the dual legal system practiced in the country.

"It must be stressed again that the syariah caning is different from the civil caning. The syariah caning does not cause injury to the offender compared with the civil caning which leaves a scar," he said, adding that describing the syariah caning as cruel was extreme and lacked legal basis and Syarak Law.

Well... to those who don't know about the Islamic punishment, they better dont open up their mouth. I have read somewhere that such a punishment is acceptable in Islam since a thousand years before, and I think Muslims had accepted it.

The only issue here is those who try to lucre out the issue. Like Sisters of Islam, I bet Islam is secondary to them. What's more important is to align themselves with the Western-style of law (among others in accepting illicit sex, adultery and anal sex as legal).

As for the Bar Council, its their nature of getting attention.... it goes without saying. And for those who urge Malaysia to set up an Islamic rules that comply to international standard, I got this to tell them - comply yourself to the rules of common sense first (although common sense is not so common anymore)

Muslims usually dont interfere with other religions (lakum di nukum wali-yaddin), especially here in Malaysia. What our scholars and ulamaks do are for the well-being of the Muslims. Islam is not extreme.


26 comments:

pro-syariah said...

saya setuju bahawa undan2 syariah islam bertujuan membentuk satu ummah yang bermaruah, berakhlak dan beradaban tinggi. ia satu kanun yang melarang perbuatan terkutuk seperti zina, khalwat, liwat, dadah dan sebagainya. penderhakaan terhadap ibu bapa, sultan dan pemimpin yang adil dan baik juga dianggap satu dosa.

penganut agama lain di malaysia tidak perlu bimbang dengan peaturan ini kerana ia hanya untuk orang islam.

islam bukanlah agama yang ekstrim dan melampau. hukuman rotan ke atas 3 pesalah wanita itu tidak memudaratkan tubuh mereka, tetapi meninggalkan kesan mendalam pada jiwa dan rohani masing2 untuk bertaubat dan kembali ke pangkal jalan.

islam melarang zina kerana ia sesuatu yang haram dan hina. begitu juga bersekedudukan secara haram sehingga melahirkan anak luar nikah. khalwat juga boleh mendorong berlakunya zina. apalagi perbuatan terkutuk liwat yang sememangnya dikecam oleh agama.

sisters of islam bukanlah menegakkan islam tetapi memelihara hak wanita islam. bagaimanapun jika kiblatnya ingin menafikan perundangan islam dan sebaliknya ingin menerap peraturan barat, maka mereka ini harus ditentang habis-habisan. jika mereka ingin berbuat demikian, jangan gunakah nama islam pada persatuan mereka!

ana muslim said...

as a muslim, i would like to suggest to sisters of islam to strip its 'islam' from the body.

you cant use the word islam if you are against the ruling of islam.

i wonder how islam is the people running it

sheldon said...

bujai,

as a non-muslim, i dont have problem with the islamic law. in some contexts, it condemn adultery and sex before marriage.

i am not worried

Anonymous said...

apasal nak rotan-merotan pulak ni! meh sini aku rotan korang semua blogger yang tak sokong hukuman rotan ni.

USTAZ KULOP said...

TENGOK LA JENIS ROTANNYA. ROTAN APA?

ROTAN KAYU KE

ROTAN BULOH KE

ROTAN EKOR IKAN PARI KE

ROTAN TALI PINGGANG KE

ROTAN CEMETI KE

ROTAN TALI KAPAL KE

AKU SUKA SATU ROTAN JE - CINCIN BELAH ROTAN UNTUK BERTUNANG

fatin said...

this is another foreign interference. and the local NGOs are inciting it.

sisters of islam is not islam actually.

they are pro-america and pro-jews for going against the syariah law

Anonymous said...

BOLEH BLAH LA ORANG ASING, MAJLIS PEGUAM DAN SISTERS OF ISLAM NI.

DIORANG NI BUKANNYA ISLAM NAK KOMEN PASAL UNDANG2 ISLAM!

kerusi rotan said...

elleeeehhhh... setakat kena rotan ni, dah biasa dah,.

aku masa kat skolah dulu tiap2 minggu kena rotan. mula2 je sakit sikit, pastu dah macam kena geletek je. tangan guru disiplin tu yang sakit asyik2 kena hayun rotan pada kami.

tiga wanita yang kena rotan tu pun bukannya kena hayun kuat pun. buat syarat je laksanakan hukum islam. tak mudarat. aku yang beratus kali kena pun langsung takda parut. cikgu yang rotan aku dulu pun dah mati.... innalillah...

jangan nak samakan rotan cara islam dengan rotan banduan undang2 sivil. rotan undang2 sivil ni berparut, sampai mati pun tak hilang. dalam kubur pun ada tanda lagi...wa cakap lu!

jadi, apa nak jadikan isu besar kes rotan ni.

mak bapak pun ramai yang rotan anak, ada yang sampai berdarah. anak2 tak kisah pun. yang buat laporan teledera tu pun sebab tak cukup kena rotan... hehehehe

guru mengaji pun merotan jugak. zaaaaappppp kat atas belakang. lagi sakit sebab rotan dia halus je, siot!

aku pun merotan jugak... rotan bini.... tapi dia suka rotan aku!

jadi, aku galakkan la rakyat malaysia ni menerima rotan sebagai satu hukuman untuk sedarkan kita semua... dan untuk menyedarkan sapa2 yang perangai dia macam setan!

last sekali, meh la kita beramai-ramai merotan setan!

Anonymous said...

Someone deleted a variety of links from kewlfile and hotfile servers.

From now, we will use www.tinyurlalternative.com as our main [url=http://www.tinyurlalternative.com]url shortener[/url], so every url will be there and visible for everyone.

You can pick out from many great [url=http://kfc.ms]short url[/url] names like:

kfc.ms easysharelink.info jumpme.info megauploadlink.info megavideolink.info mygamelink.info myrapidsharelink.info mytorrentlink.info myurlshortener.com mywarezlink.info urlredirect.info urlshrinker.info weblinkshortener.com youtubelink.info and many others.

They include above 60 other ready domains and the [url=http://myurlshortener.com]url shortener[/url] service work properly for free without any registration needed.

So we think it is good notion and suggest you to use [url=http://urlredirect.info]url redirect[/url] service too!

Thank you.

SYAMSUL, ukm said...

inilah padahnya bila terikut dengan nafsu dan gaya hidup barat.

yang perjuangkan nasib dan hak asasi wanita ni - sisters of islam - pun berfahaman barat jugak, sebab tu nak samakan undang2 islam dengan undang2 barat.

yang memimpin pertubuhan ini pun berpendidikan barat. jadi tak hairanlah mereka amat menyanjung perundangan barat yang menghalalkan apa yang haram bagi islam iaitu zina, khalwat dan liwat.

mereka ni sepatutnya membela golongan gay dan lesbian, bukannya wanita islam!

penangan said...

siapa nak kena rotan, datang la umah aku kat kajang.

aku memang suka rotan orang ni. sebabnya, aku sendiri dah puas kena rotan

muhammed taha, khartoum said...

انني كرئيس للاتحاد العربي للمستهلك ورئيس للجمعية الوطنية لحماية المستهلك سعدت بهذه المبادرة الطيبة لتنظيم وعقد اول مؤتمر لحماية المستهلك على هذا المستوى الراقي والمتميز بحضور نخبة من الخبراء والمختصين من القطاعين العام والخاص ,ذلك باعتبار ان حركة حماية ال
المصدر: اضغط لقراءة التفاصيل

muhammed taha, khartoum

imam kecik said...

islam adalah agama yang lengkap, termasuklah undang2nya. tidak ada cacat celanya undang2 islam ni. ia digubal sebegitu rupa untuk menginsafkan penganutnya agar kembali ke pangkal jalan.

jika diamati, ketika-tiga wanita yang dirotan itu sudah bertaubat dan mengakui kesilapan masing2. inilah indahnya perundangan islam.

clemence said...

i dont want to comment about islamic law but why did hisham take 8 days to come up with the announcement?

if its nothing to do with non-muslims, why took so long?

al-hussaini said...

ada negara arab yang melaksanakan hukum hudud, antaranya potong tangan kalau mencuri.

itu pun bukan senang kerana untuk menjatuhkan hukuman, tiga saksi diperlukan. tiga saksi ini pula mestilah orang yang boleh dipercayai, tidak pernah meninggalkan ibadat dan tidak pernah bercakap bohong.

untuk mendapatkan saksi begini pun susah, sebab tu amat jarang kita dengar pencuri dipotong tangannya di negara yang mengamalkan hudud!

Anonymous said...

bujai,

apa agaknya hukuman bagi anwar ibrahim di sisi undang2 islam jika dia didapati bersalah meliwat?

Anonymous said...

masih ramai lagi yang buta dan tidak dapat membezakan di antara hukuman rotan mengikut undang2 islam dan undang2 sivil.

apa la bangang sangat puak2 ni?

TUKANG PICIT said...

NASIB BAIK KENA ROTAN JE.


KALAU KENA HUKUM SULA, MACAM MANA?

bujai said...

anon 7.18,

pasal anwar ni, kalau tanya la yang empunya diri. hukuman macam mana dia nak...

sohon said...

kita perkenalkan undang2 bsru ni:

pencuri - kita curi semua hartanya

perogol - kita rogol dia beramai-ramai

penzina - suruh dia berzina dengan gajah

peliwat - masukkan dalam kandang kuda, biar diliwat oleh kuda

pencopet - suruh dia copet telor singa jantan sampai dapat

penyamun - tenggelamkan dia laut, suruh samun ikan jerung yang tengah makan ikan

pengkhianat - ikat kat tiang bendera dataran merdeka, setiap orang yang lalu kat situ boleh tempeleng dia kiri-kanan

sumbang mahram - setiap musim haji, letak kat orang baling jamrah, biar dia kena berjuta batu yang orang baling

suka mencarut - suruh jelir lidah kat pejabat pos dari pagi sampai petang, sedang orang lekat setem

lawan mak bapak - suruh makan telur ayam mentah 300 biji

suka lawan bos - jahit telingan kiri sampai ke telinga kanan

makan riba - suruh dia riba badak sumbu kat zoo negara sebulan

makan rasuah - suruh pakai spender atas kepala, duduk kat puduraya seminggu

ok tak? ada banyak lagi. nanti aku pikir

Anonymous said...

SISTERS OF ISLAM IS FULL OF SHIT... AND SO IS THE BAR COUNCIL

Anonymous said...

Saya setuju ketiga-tiga wanita yang melakukan perbuatan terkutuk itu dirotan mengikut hukum syarak. Tetapi, saya juga ingin tahu tentang pasangan mereka.. Adakah mereka juga tertakluk kepada hukum syarak? Ataupun hukum ini hanya dilaksanakan terhadap kaum wanita sahaja???

-mencari keadilan

Anonymous said...

sisters of islam, u call it?

they are not being islamic at all for protesting the syariah law.

Anonymous said...

A good question was raised by 'mencari keadilan", what did happen to the men that were adulterous in these cases?
I hope someone can factually provide the answer.
Regards

Ms Eu Mei Fatt

TabuanMas said...

Elok rasanya gambar kangaroo tengah mating tu dipadamkan saja. Tak elok sakitkan hati orang. Rasullullah pun bagi makan orang perempuan yahudi yang buta. Itulah contoh tauladan yang baik. Salam

Anonymous said...

Genial dispatch and this enter helped me alot in my college assignement. Thank you for your information.