Wednesday, January 6, 2010

PAS double-vision in Allah issue

This is PAS, the only Islamic party in Malaysia. Claiming to be a perfect political sect, the party says it is okay for non-Muslims to use the word ALLAH. Each time their leaders answer questions from non-Bahasa newspapers, they will say such. Yes, that's what they told The Star, New Straits Times and others - that non-Muslims can freely use the ALLAH 'kalimah' or phrase. Fine!

Bagaimanapun, apabila pemimpin-pemimpin mereka ditemuramah oleh wartawan dari media aliran Bahasa Malaysia, misalnya Utusan Malaysia, Berita Harian dan sebagainya, mereka dengan tegasnya mempertahankan bahawa kalimah ALLAH hanya hak agama Islam dan penganut agama itu. Cantik!


This is what PAS is all about. It gets more absurd. Its leaders are willing to do anything to safeguard their political interest.


While wanting to woo support from the Chinese, Indians and others, PAS is going ashtray. What happens, every Malaysian knows.


Its pact with DAP and Parti Keadilan in Pakatan Rakyat is turning its leaders into liars. They like it, indeed. Its the kind of game Anwar Ibrahim introduced some years ago - just do anything as long as your politics are on strong footing, even though you have to cheat your own Creator!


Since the Allah issue erupted last week, Datuk Seri Anwar Ibrahim didnt comment anything. He was comfortable in leaving it to Nik Aziz and his information chief doing the talking. So, they simply made statements to any member of the Media. Nobody is blaming Anwar should Pas makes contradictory statements.


How about DAP? Almost no statement too.


So, Pakatan Rakyat is leaving it to PAS to answer all questions pertaining to ALLAH. Nik Aziz, who once said ALLAH is only for Muslims, now is having double-vision to keep PR intact. (Double Vision is also the song by Foreigners.... ever listened to it?)

Why not we request PAS leaders to sing it...

12 comments:

lebai said...

Siapa William Shellabear ini?

Di alam Melayu dulu, dia terkenal dengan gelaran `The Reverend' (Paderi Kristian) Shellabear bermazhab kristian Methodist. Dia juga dalah askar Inggeris yang datang ke Singapura dan Malaya sebagai askar dengan tugas tertentu. Biografi Shellabear telah ditulis oleh seorang pengkaji, Robert Hunt menerusi karya William Shellabear: A Biography... read paklebai.blogspot.com

Anonymous said...

PAS is the 21st century Judas. Spinning ulamas like Nik Aziz and demented alim like Hadi would not hesitate to do just anything and everything that their political masters asked them to do. Forget about islam because this is last thing in their mind. They don't care and neither they give a damm. They want to please the christians and selling Allah is the most convenient way of so doing.

malacanang said...

we dont need pas to interfere with this issue. they are not that islamic anymore.

as far as the issue is concerned, let us leave it in the good hands of the government.

KDN already pushed a writ at the same court to review the case and i believe it will be cleared very soon.

malaysians should remain united by not pushing this issue of limit. we have sufficient law and provision to attend to all issues.

wan john said...

inilah yang dikatakan cakap tak serupa bikin. pas asyik melatah sana-sini tetapi cakapnya tak boleh dipercayai lagi.

Anonymous said...

bro, pas in losing its grip on its grassroot since it joined the pakatan rakyat pact with dap and pkr.

nik aziz, once a respected ulama is also making so much mistakes of late, especially when he uttered the word 'celaka' for bloggers and his doa for allah to doom datuk seri najib.

he is already 'nyanyuk', i think.

what pas should do now is to focus on its infightings instead of trying to champion the muslims

dr zabidi, KL said...

bujai,

aku melihat dari sudut politik, pas makin tidak relevan. kalau dulu ia memang gah dan disegani, hari ini ia berdepan bukan saja masalah dalaman malah masalah integritinya sebagai sebuah parti islam di malaysia.

aku dulu pun sukakan pas dan menghormati kebanyakan pemimpinnya seperti datuk asri muda, yusof rawa, hadi awang dan nik aziz. mereka bukan saja disegani sebagai ulama malah kerana fungsi mereka menyatukan ramai orang melayu di bawah satu parti.

malangnya hari ini, pas bukan salah terjebak dalam politik lintang pukang pakatan rakyat, malah tidak lagi berani menegakkan apa yang diperjuangkan selama ini, iaitu perjuangan islam.

aku sendiri, walaupun ahli umno, sedih kerana pas makin tenggelam dalam permainan politik anwar ibrahim. keutuhan pas mula terpalit oleh pelbagai isu yang memudaratkan perjuangannya.

memang ramai orang melayu dalam umno cukup menghormati pas kerana islamnya suatu ketika dahulu tetapi hari ini, islam pas hanya berkiblatkan politik peribadi. tidak lebih dari itu.

ikhwan said...

HATI2 DENGAN APA YANG SDR CUBA KATAKAN MENGENAI PAS. JANGAN NANTI SDR TERPAKSA TELAN LUDAH SENDIRI!

Anonymous said...

pegi jahanam la sama pas, dap dan pkr. ini semua cakap tak serupa bikin

jin mata lapan said...

anwar memang takut nak komen pasal isu allah ni sebab dia sendiri pun macam dah kena laknat dengan allah.

Anonymous said...

we already got so many 'allahs' in pas. few of its leaders simply make their own fatwas which are not found in the quran and hadis

lambretta said...

SI BEDEBAH ANWAR IBRAHIM NI MEMANG PENAKUT, BERSEMBUNYI DI SEBALIK LIDAHNYA YANG LEMBUT.

DIA TAK BERANI KATA APA PUN MENGENAI ISU ALLAH NI, SEBAB TU DIA BIARKAN NIK AZIZ DAN KONCO2NYA BECAKAP APA SAJA BAGI PIHAK PAKATAN RAKYAT,

HARI INI CAKAP LAIN, ESOK CAKAP LAIN. KALAU PAS TUMBANG PUN, DAP YANG AKAN TEPUK TANGAN!

sup lidah said...

memang lidah bercabang nik aziz ni. dia cakap orang bukan islam boleh guna kalimah allah sebab nak jaga rakan-rakannya dalam dap.

dia tak pandai berbohong sebenarnya. patut belajar menipu daripada anwar, kawan baik dia yang pernah dia sendiri kutuk bagai nak rak ketika anwar masih dalam kabinet.