Wednesday, January 27, 2010

A gremlin in Anwar Ibrahim

Malaysians, you should read what Anwar Ibrahim writes in the Wall Street Journal. For me, I dont have any reason to collaborate that notion. What he envisaged in the article Muslims have no monopoly over Allah is nothing more than a desperate political effort to invigorate international hatred towards Malaysia.

Its a sad thing that he only mentioned the attacks on churches and Hindu kovils, blaming it on Najib Razak's government and Umno; while he himself has forgotten similar incidents that took place on a few surau. The latest, as mentioned by Rockybru is the pighead incidents at two mosques in Petaling Jaya.

(Also read Pasquale's piece, rebutting what DSAI wrote).

In my opinion, Anwar did what he got to do as his efforts to distract public attention towards his sodomy case has failed. Similarly, all attemps to reconciliate his Parti Keadilan Rakyat is fizzling out. Even his Pakatan Rakyat is losing more feathers due to bickerings among its leaders in DAP, PAS and PKR.

He has unwittingly left the fact that Malaysians are all against any forms of racial and communal confrontation, let alone seeing their harmonious livinghood being tattered by a few 'gangster'... like what some PR leaders are. He spoke too soon, not knowing that the upshot will be more on reflecting how superficial he is - trying to be a corker but ending up being a bete noire.

It is inconceivable for someone who used to be with the government, a respectful and knowleageable figure like him has lost his godly manner and instead falling for the Western way of degrading his own country, his own people and his own religion. He is now a faux pas.

He overtly went against the truth about the government and the situation of the country, just for the sake of winning some pattings on his back from his Western friends. And I am still searching for what is said to be his interview with one of the Australian dailies sometimes in December 2009 - during which he predicted ''religious problems'' would hit Malaysia in early 2010.

Also, rumours that he was trying to bring in Imelda Marcos money from abroad, said to be around USD20 billion for Imelda to run for the presidential election this year.

What actually are you pursuing, bro?

also read Another Brick in The Wall h e r e ...

15 comments:

gasing melayu said...

sdr bujai,
anwar sebenarnya sudah makin kehilangan hala tuju politiknya. demi mencari sokongan, beliau terpaksa mencari sesuatu yang baru untuk mendapatkan sokongan dan menunjukkan pengaruh.

memandangkan sokongan dari dalam malaysia sendiri sudah bekurangan, maka beliau tiada pilihan kecuali memperluaskan tapak politiknya di operingkat antarabangsa.

memang sudah diketahui bahawa anwar mempunyai ramai kawan berpengaruh di peringkat antarabangsa, terutamanya di amerika, britain, negara arab dan hong kong. merekas inilah yang selama ini amat prihatin dengan nasib politik beliau dan menunjukkan simpati tidak berbelah bahagi kepadanya. apatah lagi kesnya dipecat oleh dr mahathir dahulu berjaya diputarbelitkan sebegitu rupa sehingga ramai yang percaya bahawa beliau adalah mangsa politik umno ketika itu.

wall street journal bukan asing bagi anwar. beliau sudah lama menulis untuknya. malah ketika beliau masih dalam kabinet, anwar sudah mula menulis yang baik-baik mengenai malaysia. hanya selepas dipecat dan menjadi ketua pembangkang, beliau berubah arah.

kita tidak hairan dengan perkara sebegini. sesiapa pun yang tersepit akan mencari dahan untuk berpaut. tidak banyak tidak, beliau masih mempunyai rangkaian sahabat asing yang sedikit-sebanyak masih simpati. kita juga tahu bahawa rakan asingnya ini adalah mereka yang anti-malaysia dan mempunyai niat yang serong terhadap negara kita.

janganlah kita terusik dengan apa yang ditulis oleh anwar. sebagai seorang islam, beliau seharusnya bersama kita untuk mempertahankan kalimah allah daripada dieksploit oleh orang lain. malangnya, beliau mempolitikkan isu allah ini untuk kepentingan peribadinya.

inilah anwar ibrahim yang ada hari ini.

tantintun said...

inilah ciri2 seorang pengkhianat bangsa dan negara!

janice tan, KL said...

anwar is losing his footing in malaysia.

it left him with no choice but to seek solace from among his foreign friends.

as a non-muslim myself, i dont agree with what he wrote in wsj. its all absurd!

we malaysians are peace loving people. the did of a few rascals who attacks house of worships do reflect the true sentiment of malayaisna at large.

anwar is absolutely wrong

Anonymous said...

now, he's trying to sodomise our dignity...

sugu, adelaide said...

bro,
i also heard about his attempt to help imelda marcos.

about that inteview with australian newspapers, i will try to get it and e-mail it to you.

sugumaran,
adelaide university

bujai said...

bro sugu,

would appreciate if you can get the copy of the said interview and e-mail it to me.

i owe u one.

thanks a lot

putat said...

mencerca negara, bangsa dan agama sendiri nampaknya anwar ni.

dia tak sedar ke apa yang dia cakap itu sudah tak mudah lagi dipercayai?

ini macam nak tutup kelemahannya sendiri

Anonymous said...

I PERSONALLY DONT AGREE AT ALL WITH WHAT HE WROTE.

HE IS TURNING INTO THE BIGGEST LIAR EVER!

man bonet said...

bujai,
bagi can la kat anwar cakap apa dia suka.

suatu hari nanti, ludahnya akan terkena muka sendiri.

kita tengok je la nanti

Anonymous said...

you bloggers got nothing better to do ka?

forget about anwar, leave him alone.

sooner or later, he will get tired of himself!

SITORA said...

PAKATAN RAKYAT MAKIN RAPUH

POLITIK ANWAR PUN MAKIN TAK AMPUH

KAT NEGARA LUAR DIA BUAT KEPOH

KITA BUAT JE ACUH TAK ACUH

mondox said...

pergi jahanam sama korang.

korang ingat anwar ni kecik anak ke?

dah lupa ke kepada segala jasanya kepada negara?

Anonymous said...

pakatan rakyat dan nak roboh, sebab tu anwar kena cari sokongan negara asing yang selama ni jadi sekutu dan talibarutnya.

kalisa said...

sooner or later, the whole country will come under diplomatic and political attack, just because of anwar.

he got nothing more to achieve in malaysia and for that reason, he should find another nation to live and die.

timah langat said...

janganlah asyik nak salahkan anwar. kalau aku jadi dia pun, aku akan jadi pembangkang. sebabnya? sebab sokongan untuk aku dan kurang di negara sendiri. aku ramai kawan di amerika. di israel pun mungkin ada gak. so, apa yang korang susahkan!