Sunday, October 11, 2009

It takes Isa Samad to win

Barisan Nasional retains the Bagan Pinang state seat by-election in Negri Sembilan today when its candidate, Tan Sri Isa Samad beats Zulkefly Mohamad Omar by 5,435 votes, an improved majority to the 2,333 in the 2008 general election.

The former Mentri Besar polls 8,013 votes to 2,578 of Zulkefly who is also the state’s Pas commissioner.

Voters turnout is 11,157 or 81.65 per cent of 13,664 registered by the Election Commission. A total of 4,604 soldiers and policemen cast their postal votes on Thursday. There are 435 spoilt votes.

It was a long-awaited victory in BN’s eight outings in a series of by-elections since the general election, which saw the ruling party securing only one win in Batang Ai, Sarawak.

The polling took a slow start due to the morning rain. However, it gained momentum shortly after mid-day as more voters turned up at poll stations.

It was also marred by a few incidents when supporters of both side were involved in small scuffles. However, the police was quick to put things under control.

18 comments:

orang tua umno said...

isa bukan calang2 pemimpin. 3 tahun kena gantung tetapi beliau terus menyokong dan berkhidmat kepada parti tanpa mengambil kira hukuman yang dijatuhkan ke atasnya.

inilah pemimpin sejati yang umno perlukan, yang terus mencurah bakti kepada rakyat berbilang kaum.

pemimpin begini amat disenangi rakyat. buktinya, majoriti untuk umno bertambah.

saya rasa kalau bukan isa yang bertanding, umno juga boleh menang tapi majoritinya mungkin merosot.

syabas isa!

BADERI, PD said...

ISA MEMANG HEBAT.

AKU RASA KALAU LETAK MUHYIDIN PUN, BELUM TENTU DIA DAPAT UNDI SEBESAR NI!

mail simpang said...

bujai,

den gaso kito kono caghik kudo tuo jugak untuk bertanding parlimen masjid tanah pado PRU akan datang.

nampak gayo eh, abu seman lagi la...

dah isa dijadikan kayu pengukur, tepakso la kito teghimo dio.

Anonymous said...

a good sign that a few veterans are still popular. however, i hope we give more space to the young and upcoming leaders.

otherwise, we will have more by-elections after the next general elections because more reps will die...

LOBAI USOP said...

TAHNIAH LA PAK ISO.

JANGAN LUPO KENGKAWAN DAH LA!

golkar BN said...

sesiapa yang sebelum ini menyelar langkah umno untuk menurunkan isa samad, boleh la menggigit lidah mereka.

veteran bukan ukuran untuk menang. apa yang penting ialah sumbangan kepada parti dan rakyat.

jika rakyat tidak senang dengan isa, sudah tentu dia kalah. malah kali ini undi majoritinya meningkat lebih 100 peratus.

menjadi pemimpin bukan setakat memiliki PHD atau ijazah tetapi hubungan rapatnya dengan rakyat berbilang kaum di negara ini.

ciri2 inilah yang ada pada isa. walaupun dihukum kerana disyaki menggunakan wang untuk politik, beliau masih diperlukan oleh rakyat bagan pinang.

sesuatu hukuman bukanlah bermakna berakhirnya masa depan politik seseorang. dihukum macam mana pun, jika rakyat masih memerlukan khidmatnya, rezekinya sebagai wakil rakyat tidak akan ke mana.

TAHNIAH ISA SAMAD! TAHNIAH UMNO! TAHNIAH BN!

Anonymous said...

panjang rupa2nya umur politik si pendek ni.

apa pun, syabas!

Anonymous said...

i hope no more KUDA TUA for any other by-elections after this.

isa is good but not others!

Anonymous said...

pas has lost in the $$$$$$-erection !

Anonymous said...

Anon 8.33

Kuda Tua? How old is Anwar, Karpal, Lim Kit Siang, Nik Aziz? Kuda Tua takpa tapi hati muda macam Anwar, masih mengidam barang muda!

sadikon said...

anon 11.05,

gua sokong la lu punya statement. kelakor! hehehehe!

memang betul apa! kalau kuda, dah lama diorang tu kena tembak!

all-PAS said...

takpa.

tunggu pru13, kami akan rampas!

piah belon said...

saya harap umno tidak akan jadikan kes isa ni sebagai contoh untuk letak calon veteran yang dah 'terkeluar' pada pilihanraya umum akan datang.

kes isa amat berbeza. dia memang dikehendaki oleh rakyat dan ahli umno akar umbi.

bukan semua orang lama ada ciri2 macam dia

Anonymous said...

my concern is the future of bn. if we rely too much on veterans like isa, there will be no inroads for the youth

Anonymous said...

tua jangan dianggap tak berguna,
muda jangan dianggap bagus,
inilah pemimpin yang banyak berjasa
siang malam bertungkus lumus

muniandy said...

TAHNIAH PAK ISA, TUHAN MEMANG MEMBERKATI SEORANG PEMIMPIN MELAYU YANG AMAT SEDERHANA, MERENDAH DIRI DAN DISENANGI SEMUA BANGSA.

SEMOGA UMNO AKAN DIBERI LEBIH RAMAI PEMIMPIN BEGINI, BUKAN YANG JENIS SOMBONG, ANGKUH DAN TAMAKKAN KUASA

Anonymous said...

Tua, muda bukanlah isu.

Rakyat memang mahu memilih calon yang senang didekati, yang buat kerja, yang memang nak tolong rakyat.

Tahniah pada Tan Sri Isa. Pastikan rakyat Bagan Pinang terus berjaya.

ShokorBotak said...

Kito momang bro...
Hidup UMNO...Hidup Melayu