Thursday, August 6, 2009

Set up an inquiry on Bernama TV!

The government should set up an inquiry into Bernama TV losses which led to its decision to 'temporarily suspend' its operation on August 1.

With losses amounting to RM24 million (some put it at between RM14 million and RM25 million), the government should look into how the management failed to recognise factors which may be disasterous to its operations.

Its chairman, Annuar Zaini, general manager Azman Ujang and the company secretary are those responsible in Bernama TV daily operation.

Bernama TV Synergy is a joint venture between Bernama Bhd (33 per cent), Silver Ridge (Multimedia) Bhd (27 per cent), Standard Code Sdn Bhd (20 per cent) and Hallmark Entertainment Sdn Bhd (20 per cent).

However, the 'small' majority held by Bernama was also another issue which prompted many observers, including the people responsible in its establishment, to question the 'discrepancies' behind its collapse.

Some attributed it to AZ wrongdoings in its money management as it was well understood that he and AU had total control over its operation and that they were autonomous in any decision-making.

"The government should set up a special inquiry, beside asking this people to resign with immediate effect," the said.

I totally agree...

12 comments:

news desk bernama said...

jai,
sebagai pekerja bernama, aku sendiri tak berapa setuju dengan cara AZ dan AU menguruskan bernama tv. tapi apa nak buat, nasih dah jadi bubur. kalau dulu kerajaan mengawasi perjalanan bernama tv, tidaklah kita mendapat malu sebegini. staf bernama semuanya malu dengan keputusan menutup bernama tv. aku tak saya operasinya akan dihentikan sementara sepertimana yang diumumkan oleh AZ. ia akan dihentikan terus kerana hutang yang jauh lebih tinggi daripada yang dilaporkan. bernama tv akan berkubur terus!

anti-AZ said...

yes. the govt should set ut an inquiry.

we cannot just let it go without any actions taken against those responsible for 'decaying'it

Anonymous said...

WHAT A SHAME TO SEE BERNAMA TV COMES TO AN END.

I WAS ONCE INVOLVED IT ITS SETTING UP...

kelambu said...

i know anuar zaini misappropriated some of its funds. why dont the Press dig this out?

Anonymous said...

AZ DAN AU MEMANG PATUT LETAK JAWATAN!

dato' H said...

saya nak sarankan kepada kerajaan YAB datuk seri najib.

ambil semula datuk jaafar hussein, bekas KP bernama yang juga salah seorang yang bertanggungjawab mencetuskan idea penubuhan bernama tv ni.

saya rasa dia layak jadi pengerusi baru bernama/bernama tv.

Anonymous said...

rais yatim, too should step in this mess, find the best solution and revive bernama tv.

dont just sit at the ministry doing nothing!

Anonymous said...

bro, btol ke annuar zaini guna duit bernama tv untuk ke luar negara walaupun bukan atas urusan rasmi?

saleem said...

KALAU KUDA, DAH LAMA DAH KENA TEMBAK!

x-bernama said...

inquiry for what? the damage has been so complete!

inquiry will incur money, know that?

kengkawan said...

bro,

kawan kita mat wahab apa jadi? diserap kat mana pulak? aku cal pun dia tak jwb!

Madam Songeh said...

Tak payah ada Bernama TV.
Macam berita RTM je.
Pencen saja depa semua.
Anuar Zaini,Azman Ujang dan semua berkenaan di Bernama TV, pencen jelah.
Jaga keluarga dan anak cucu.
Duit dah banyak. Makan tak abis.
Buat amal ibadat jelah.