Tuesday, August 25, 2009

Another defeat, again and again and again...

As expected, Pas retains the Permatang Pasir state seat with a reduced majority of 4551 compared with 5433 in the previous general election.

In a series of defeats, something was not right about BN strategy. Now that they cant boast the reduced majority as had been the case in Manek Urai, nothing seemed to change in the mindset of the voters.

Pas candidate Mohd Salleh Man, whom some BN leaders described 'not the best choice' has proven one thing when he defeated Rohaizat Othman - its not the candidate but the PARTY!

The voters understood very well that Pas has no say in the Federal Government, that the Islamic party was going against all odds during the one-week campaigning period. BN was the loudest in making usual promises to undertake what it could to enhance the peoples' standard of living.

Everywhere they go, that's BN basic strategy - trying to woo voters by telling them that the Opposition were trying to complicate their lifes, and that Pas or PKR or DAP have got no substance to lead a country.

This is just a by-election, some may say. You win some, you lose some but when you tend to lose all the times, what does that imply?

When you flocked the constituent with so many Cabinet ministers and leaders of all sort, you were giving the impression that you have got the power to everything, even to build a golden bridge across the Penang Straits.

And again, you boast too much about winnng without taking into account the sensitivites of the locals. It wasnt the new road, bridge, houses or other facilites that they want. All they care is a government which is accessible for them.

Looking at the ministers and the team today, they are not very friendly. The officers around them are the proud lots. For instance, when Datuk Seri Najib was Deputy Prime Minister, a few of his officials were easy to reach on the mobile. However, when Najib became No.1, they wont entertain you, unless you make an appointment with their PAs.

In other words, the gap between government servants and the rakyat gets wider. Everything has to be on official note. If you cannot get an appointment to see them, dont try to wait at their house.

In Permatang Pasir, the people have been living comfortably under different state governments. They realised that BN or no BN, they can only elevate their living at their own will and accord.

When they were under BN, where were their representatives then? Nothing much was done and their reps only came back once in a while from the island, not to sit down with his voters but to rest at home with his gang.

Do you know what's the different between a Pas and a BN rep? A Pas Adun will always come in his 'kain pelikat' and 'baju Melayu' and will join people from all walks of life at the warongs. As for the BN rep, he would be accompanied by at least 4 or 5 bodyguards, clad in expensive attire and a luxury car. Sorry, no warong, please!

I have seen (also in my constituency, Masjid Tanah, Melaka), a BN Adun for less than two years already have 2 Merc and a BMW 5-serie, a just-completed bungalow and a few foreign maids.

"Rakyat didahulukan" should make the government more rakyat-oriented, not to orientate the rakyat!

19 comments:

Anonymous said...

sadly,
you are very right. Najib is becoming more like Pak Lah. Distancing himself from rakyat.

Anonymous said...

Bujai

Pendapat hangpa kali ini mat betul sekali dan itulah pandangan sebahagian besar rakyat negara ini samada melayu atau bukan melayu terhadap UBN, khususnya UMNO(Baru).

Yang masih percaya bahawa UMNO(baru) adalah pejuang melayu, pembela melayu dan hanya satu-satu wadah untuk kesinambungan masa depan melayu - hanyalah ahli-ahli UMNO(Baru) yang taksub karat dengan roterik2 pemimpin-pemimpin UMNO(Baru).

Saya adalah golongan minoriti yang melihat UMNO(baru) hari ini bukanlah UMNO yang ditubuhkan dalam tahun 1946 dulu. Jika kita benar-benar jujur melihat sejarah pertandingan jawatan presiden UMNO tahun 1987 dulu, rentetan sejarah bagaimana UMNO lama diharamkan, bagaimana UMNO(baru) ditubuhkan berserta peristiwa bagaimana Almarhum Tunku Abdul Rahman cuba mendaftarkan UMNO MAlaysia dulu serta sejarah perjalanan UMNO(Baru) sepanjang TDM menjadi presiden - tidak akan keliru dengan nasib UMNO(Baru) sekarang.

Malah apa yang menimpa UMNO(baru) sekarang ini memang dijangka.

Hakikat yang perlu diterima oleh ahli-ahli UMNO(Baru) sekarang, orang melayu sebahagian besarnya telah menolak UMNO(Baru) dan tidak lagi menganggap parti tersebut mewakili mereka. Mereka melihat UMNO(Baru) adalah parti elitist yang memperjuangkan nasib puak-puak UMNO(Baru) dan kroni-kroni sahaja.

Juga, kita tidak nampak bagaimana UMNO(baru) akan berubah dan kembali kepada perjuangan UMNO 1946. Ini adalah kerana UMNO(Baru) dan UMNO 1946 adalah 2 entiti yang berbeza.

bat8

ajimsan said...

Your observations on BN leaders is spot on. What intrigues me is that you still support these bozos.

Anonymous said...

Fools never learn, bro....

Rakyat Marhaen

abu zaman said...

bro, having so much changes are only meant for political enhancement, not to really improve the peoples' standard of living.

having too much regional development corridor will not mean anything if the beneficiaries are of non-malays.

the liberalisation of the financial and services sectors will leave the malays lagging behind and the possibility is that, they wont be able to compete in the open market.

the malays are quite sensitive about this issues. many would agree if i say that the malays (and bumiputras) are only concern about their place in the openess of the govt policies, and not who rules the cabinet.

anak PP said...

kekalahan ni memang dah diduga, apatah lagi permatang pasir terletak di bawah parlimen permatang pauh yang dikuasai anwar ibrahim.

begitupun, umno perlu belajar dari kekalahan ini. permatang pasir pernah menjadi kubu kuatnya pada zaman anwar dalam umno dan ketika paklah masih timbalan perdana menteri.

kenapa agaknya melayu di situ bertukar selera?

Anonymous said...

bujai,

kalau letak tan sri muhyidin bertanding kat sana pun, belum gerenti dia boleh menang. silap2 majoriti pas akan lebih besar!

KALIMANTAN said...

SAYA SETUJU DENGAN PENDAPAT SDR BHAWA PERBEZAAN ANTARA ADUN PAS DAN UMNO MEMANG JAUH SEKALI.

SAYA TAK PERNAH MELIHAT ADUN UMNO YANG SANGGUP BERPAKAIAN SEDERHANA DAN BERJUMPA ORANG KAMPUNG DI GERAI ATAU WARUNG. KALAU TAKDA HOTEL ATAU TEMPAT YANG EKSKLUSIF, MEREKA SUSAH NAK DIAJAK BERUNDING

cilin said...

waghih,

sapo yang kau sobut sebagai adun dalam masjid tanah yang hidup mewah ni?

edan gaso macam buleh agak yo...

tapi elok lah. dio nak takut apo. adun umno yang lain pun macam dio gak, jadi dio ikut ajo.

Anonymous said...

yes, one defeat after another (except batang ai in sarawak).

in the necxt general election, it wont be a surprise if bn becomes the opposition

mat gembo said...

bujai,
siapa nak dipersalahkan? dah memang tabiat orang melayu, bila ada kedudukan sikit, mulalah lupa cawat!

peter dias said...

bro, see u in london

vel, kuching said...

BAD... BAD... BAD!

but GOOD... GOOD... GOOD!

bad for bn but good for pr. after a losing streak in by-elections, looks like the people up there got lots to think about

Anonymous said...

apa nak buat, taik kambing bulat-bulat!

durian sebatang said...

saya cuma nak sokong pendapat bat8. apa yang dia cakap memang betul. umno dah jadi lain sejak paklah dan najib ambil alih

pengundi miskin said...

saya salah seorang pengundi permatang pasir. saya tidak akan sebut siapa saya undi tetapi saya nak cakap saya undi untuk apa -

saya undi untuk masa depan anak cucu bangsa melayu, untuk keadilan, untuk melihat hak melayu terus dipelihara, ingin melihat kekuatan melayu di sektor kewangan, perkhidmatan dan yang lain2 dipertingkatkan, mahukan satu bangsa melayu yang lebih bersifat keislaman iaitu tidak bertuhankan politik serta kekayaan daripadanya, ingin melihat satu bangsa melayu yang bersatu padu, inginkan kerajaan yang senang didekati dan wakil rakyatnya bukan di kalangan mereka yang sombong serta dahagakan projek semata-mata, serta mahukan keamanan berkekalan di kalangan semua kaum.

small cat said...

bujai,
i agree that the gap between our administration and the layman gets wider and wider since paklah dan najib became our PM.

sad to say that amid changes being introduced to win the peoples' heart, the govt failed to recognise the fact that the people they chosed as administrators of the cabinet are actually those who are more corrupt than those the accused of being corrupt!

watanabe said...

nanti aku suruh najib atau muhyidin lantik hang sebagai pegawai khas politik. hehehehe!!!

tapi bro, kau memang betul. walaupun jadi ahli umno dan menyokong kerajaan, kau berani menegur.

cuma yang sedihnya, najib, muhyidin dan pemimpin umno takkan dengar dan terima saranan atau teguran orang macam kita.

sebab tu la diorang akan kalah lagi dan lagi dan lagi...

lee rubber said...

bro. actually our leaders dont listen to grassroot. the people around them always give wrong inputs about the happenings but they, too didnt go down as they are too busy attending to their politics!