Thursday, April 16, 2009

Thumbs up for Proton Exora

Another pride of the nation.

Proton Exora, priced at RM69,998 was the result of a few years research conducted by our local automotive engineers (read here for details).


When Najib launched the MPV yesterday, my friends and some who used to criticised Proton for its 'complacency', put their thumbs up for the new model.

Yeap, its a new dimension for the national car project.

Its founder, Tun Dr Mahathir Mohamad was there after 'so many years of absence'. He is also the pride of the nation.

17 comments:

donplaypuks® said...

Syabas! Good move by Proton.

All Malaysian's should support it!

intan selatan said...

memang cantik dan menawan.

macam ni lah yang kita hendakkan.

orang lain asyik buat MPV, kita ketinggalan.

saya yakin model ini akan laris di pasaran.

syabas proton!

lone said...

looks exotic. proton should have come up with it many years ago...

si pitak said...

at almost rm70,000, it is worth buying as compared to other makes of its class.

i am going to get one, bro

samoa said...

saya bangga dengan hasil kajian anak tempatan ini.

masanya sudah sampai bagi kita meningkatkan kajian dan penyeldiidikan automotif agar proton mampu bersaing dengan pembuat kereta jepun, korea dan amerika.

Anonymous said...

nampak macam ada unsur tiruan je....


tapi aku sanggup kata syabas pada proton

SEEN said...

CLASSY AND STYLISH!


PROTON SHOULD SPEND MORE ON ITS R & D AS NOT TO BE LEFT BEHIND.

ANYWAY, WELL DONE

Anonymous said...

baru la chun macam ni.

kereta mpv dah jadi tren dunia sekarang ni. kalau proton tak ikut tren ni, alamat ketinggalan laaa...

adik, UM said...

bang,

dah lama tak tengok tun hadir majlis [proton. semalam saya lihat dia dan saya terharu.

jika tidak kerana TDM dulu, kita takkan ada industri kereta nasional pun, asyik import je.

syabas

ilham said...

BRO.

TANYA PROTON, BERAPA LAMA PULAK KENA TUNGGU BILA KITA BOOKING NI?

DULU SAMPAI BERBULAN-BULAN BARU DAPAT BELI MODEL BARU.

NI PUN KENA ATASI JUGAK NI

Anonymous said...

apsal bagi nama exora?

bagi la nama tempatan... ros ke, meranti ke... tanjung ke...

Anonymous said...

SYABAS PROTON!

AT LAST, U JOIN THE MASSES

sam, ipoh said...

bro,
mahal sikit la harganya walaupun dibandingkan dengan jenis import yang sama kelas dengannya.

kalau bawah 60 ribu lagi cantik!

Anonymous said...

Kalau tak ada orang derailkan program asal, agaknya dah keluar setahun dulu!

Tahniah Warga Proton!

Sayangmalaysia

Omong said...

Syabas

agar industri tempatan berterusan ...

pocheit said...

Yes.. mmg teruja aku melihatnya. Cuma belum ada peluang nak test drive je. Congrats Proton!

Anonymous said...

Tetapi kenapa mesti hampir sama rupa dengan Toyota Wish...

Harga jualan yang di tawar memang berpatutan...dan jangan nanti jadi bahan kritikan kerana tidak tahan lasak nya.Harap2 tidak begitu...