Monday, April 6, 2009

Najib should consider...

I believe Datuk Seri Najib is wise enough not to be anamalous when naming his Cabinet line-up this week. He cant be a meek to sycophant and political gremlins who try to put Umno into a rickerty.

When I proposed Pemuda chief Khairy Jamaluddin and Jerlun MP Mukhriz Mahathir to be included in the line-up, I was met with nasty criticism. However, I hope Malaysians, especially Pemuda members can understand and see for themselves how the wing is now has been torn apart over an unnecessary cauldron.

KJ and Mukhriz MUST be there to avoid party dissension. They need to invigorate the party or it will end up as spina bifida and stagnate.

Najib must not be irresolute in making such decisions or the upshots may be devastating for the party.

KJ needs help to rally Pemuda members behind him, that's for sure but as a legitimately-elected chief under a democratic election, everybody has to admit the fact that he is the wing's chief now.

Give him a chance to proof himself. Mukhriz may as well work together with KJ for the sake of party unity. Should KJ is at faults, it is Najib and members of the Supreme Council who should advise and guide him.

Its time for the Malays in Umno to correct themselves rather than bashing up others over something they could not even substantiate. Umno's joist is already shaken up by their incorrigible attitude.

Its time to see things from a positive heart and mind.

11 comments:

Anonymous said...

You are mad to suggest KJ. By all means he should be out .

pendekar bukit said...

Mesej perpaduan dan pembangunan Mahathir di Bukit Selambau

http://selamba-u.blogspot.com/2009/04/mesej-pembangunan-dan-perpaduan-oleh.html

Omong said...

"something they could not even substantiate"

he was found guilty of money politics - what more substantiation do you need

his victory was to "debik dada dan angkat tangan dengan angkuh"

JomoSamaTuaran said...

SETUJU....

JomoSama memang amat bersetuju dengan cadangan meletakkan YB.KJ & YB.Mukhriz bergandingan dalam barisan kabinet baru Dato Seri Mohd Najib.

Pertandingan telah berakhir, keputusan telah dibuat oleh perwakilan... now, it's deliver time!! Jangan syok masa kempen berebut jawatan jah..habis pertandingan, berlarutan pula hingga bapa dan bapa mertua pun ikut campur..!! Please be more gentlemen guys... don't be like some of our `past'leaders who still busy making noises around.. buzzzingg around making people's confused on who's the boss.. LIKE WHAT TUN MAHATHIR DOING RIGHT NOW.!!

HADAPKAN TUN.MAHATHIR KE LEMBAGA DISIPLIN PARTI ATAS PERBUATANNYA SEJAK PEMBUBARAN KABINET,PIRU Ke-12 HINGGA KE HARI PERSIDANGAN UMNO YANG LEPAS. KERANA TINDAKAN BELIAU lah keputusan PIRU ke-12 BN merosot, begitu juga kekalahan-kekalahan BN dalam beberapa PRK selepas PIRU ke-12 tempoh hari. TINDAKAN BALING BATU SEMBUNYI TANGAN TUN.M PATUT DI SIASAT.

Kalau sayangkan parti, kita tidak patut `merosakkannya' kerana nak `kenakan'seseorang yang kita tidak suka dalam barisan pemimpin parti yang ada. PEMIMPIN itu tidak penting, PARTI seharusnya diletakkan dihadapan segala-galanya.

Salammualaikum.

bujai said...

jomo,

kau memang hebat!

pekak bisu said...

ok la . i give up. pemuda has chosen kj, i agree to that. i dont like him but like u said, give him a try.

jelitawan tua said...

saya setuju dengan pendapat sdr bahawa sudah masanya pemuda umno menerima hakikat bahawa kj sudah menang dan dipilih menerajui pemuda.

kalau hendak ikutkan rasa tidak puas hati, ramai masih tak puashati tetapi kepentingan parti mestilah diletakkan di atas segalanya.

kj masih muda dan mempunyai banyak masa untuk digilap dan memperbaiki diri.

sekurang-kurangnya kita tidak tahu apa sebenarnya yang diputuskan oleh lembaga disiplin umno, salah yang bagaimana?

mungkin yang nampak buat salah tu dia sorang je tapi ramai lagi main sorok-sorok.

adik, UM said...

kj and mukhriz


hmmm.... good combination la bang!

Anonymous said...

gandingan yang awak sarankan ini memang baik/

buat apa nak bersengketa lagi pasal kj layak atau tak layak.

dah dia dipilih, hormatilah keputusan.

yang tak puas hati ni patut selam diri sendiri dulu...

Anonymous said...

BOLEH BLAH LA SAMA KJ

BOLEH BLAH LA SAMA MUKHRIZ

GUA NAK LANTIK ADIK GUA SENDIRI JADI KETUA PEMUDA... kat kampung je

TIRAM said...

pemuda memang tak akal pun. yang menang patut dihormati, yang kalah pun mesti terus disokong.

ni tak. dah semua selesai, masih nak bersungut lagi.

melayu bodoh!