Sunday, March 22, 2009

Writer Yahaya Ismail blackmails KJ

Rembau MP Khairy Jamaluddin today lodged a report at the Brickfields Police Station against the writer of a book 'Tuah & Sial Khairy Jamaluddin', whom he described as trying to defame and distort him.

Writer Yahaya Ismail and publisher Usaha Teguh Sdn Bhd were named as defendants.

The 11am reports, among others questioned the political motive behind the publication of the 194-page book which was distributed to some Umno delegates merely a week before the party's general election on 24-28 March.

"It was slanderous... very slanderous, based on what people said. There was no proof whatsoever to support what he wrote in the book. Almost everything was recycled allegations," KJ told reporters waiting outside the police station about 75 minutes later with his supporters.

It was learnt that Yahaya went to see KJ at his office in Damansara on February 19, asking the Pemuda vice chief to 'pay him RM100,000 or the book would be published'.

"Yes, he came to see me asking money. I didnt give him any. This is political distortion and blackmail," he said.

13 comments:

Anonymous said...

Jamil Ismail @ Jamil Kucing, pemilik blog http://bbcatlover.blogspot.com/ rupanya musang berbulu ayam.. terbaca pendedahannya di http://jamilkucingpondan.blogspot.com ... patutlah blognya dipenuhi artikel dari blog orang lain (ciplak@tanpa rujuk) dengan maki hamun dan sumpah seranahnya, rupanya dia tengah kegersangan... al batangi penjilat al juburi !!!

mama-san said...

yahaya memang manusia yang tak boleh dipecyai. hidupnya hanya untuk memfitnahorang lain

Anonymous said...

another asshole.

yahya has lots his credibility by doing so.

distorting kj was too much and he should face legal actions

CULAI said...

apa faedahnya yahaya mengugut kj sedangkan dia sendiri tahu dia takkan dapat apa-apa.

berikutan laporan polis ini, sudah tentulah siasatan akan dijalankan ke atasnya.

penulis sebegini makin ramai di malaysia. menangguk di air keruh.

Anonymous said...

i dont support kj but i dont like what yahaya did to him///

cheam said...

POLITICAL BLACKMAIL IS GETTING RAMPANT IN OUR COUNTRY.

TO MANY OPPORTUNIST WRITERS AND PUBLISHERS ARE PREYING ON POLITICIANS DURING EELCTIONS AND ON MANY OCCASSION.

THE GOVERNMENT MUST CHECK ON SUCH WRITERS AND PUBLISHERS AS NOT TO LET THEM TAKING ADVANTAGE OF THE POLITICIAL SITUATION NOW.

PEOPLE LLIKE YAHAYA SHOULD BE PUT BEHIND BARS

cikgu lanang said...

hanya manusia durjana saja sanggup memeras ugut orang lain untuk kepentingan diri sendiri.

walaupun kita memerlukan ramai penulis berkaliber, penerbitan buku sedemikian tidak harus dibiarkan,.

adakah dia mendapat permit penerbitan untuk buku seperti ini? adakah kerajaan memantau penerbitan karut seperti ini dari semasa ke semasa.

jika tidak, lambat laun berjuta buku jenis fitnah, seks dan yang tidak bermoral seperti ini akan diterbitkan.

SIPUT BABI said...

INI SORANG LAGI BARUA MELAYU YANG HANYA TAU MENCERCA ORANG.

PERBUATAN DIA NI YANG PATUT DICERCA. DULU TULIS PASAL ANWAR, HARI NI PASAL KJ, ESOK LUSA MUNGKIN PASAL PAKLAH DAN NAJIB PULA

singah, KL said...

yahaya tidak ada kredibliti dengan memeras ugut kj atau siapa saja. kalau macam nilah cara dia cari makan, ia adalah dosa besar.

bertaubatlah yahaya!

kluangman said...

Jumlah yang Yahya minta terlalu sedikit.

mat nor SELAYANG said...

inilah sifat melayu. 100k pun nak peras ugut orang macam ni. ugutlah george bush ke, obama ke... barulah ngam

100 ribu selama mana kau nak mentekedhagah, yahaya? kau tu yang bangang, sapa suruh buat buku tu?

orang tu kau tu kaki fitnah, kuat menipu.

kau dah hilang kredibiliti sebagai penulis.

anak taniy said...

kesian gak kj, tak pasal2 kena fitnah teruk.

yang peliknya, kenapa dia sorang je yang kena teruk sedangkan orang lain tak la sehebat ini.

apa sebenarnya yahaya ni nak? aku rasa bukan setakat duit tapi nak bunuh budak muda ni sema sekali agaknya.

orang mcam yahaya tidak patut dihormati. walaupun kj ada gak buat silap tapi fitnah sebegini tidak harus dibiarkan beleluasa dalam masyakrata melayu.

melayu macam yahaya ni memang cilaka!

Anonymous said...

Hi There I'd love to congratulate you for such a great quality site!
Just thought this would be a perfect way to make my first post!

Sincerely,
Laurence Todd
if you're ever bored check out my site!
[url=http://www.partyopedia.com/articles/madagascar-party-supplies.html]madagascar Party Supplies[/url].