Tuesday, March 3, 2009

This is not SOWETO, Boo!

This is not Soweto or Sebukeng or Transvaal! Watch your tongue before you lose it, Dr Boo Cheng Hau!

To liken 'Bumiputra' as 'apartheid' is totally out of sanity. Its an unduly act and something of non-venial.

When Pemuda Umno vice chief Khairy Jamaluddin lambasted you for such a remark, he was damn right! Do you have any idea what apartheid is? If not, I can tell you what apartheid means from A to Z.

I was in Soweto and Transvaal merely three months after the demise of apartheid. Who invited me? Mr Thabo Mbeki, who was deputy president of the African Nartional Congress (ANC) then, 18 months after I interviewed him in Kuala Lumpur.

Many parts of the South African blacks were devastated due to communal riots and rampage during apartheid. Could you imagine how destitude the blacks at that time? Or could you stand the agony of watching someone being torched alive inside a pile of burning tyres?

This is Malaysia. The Malays are most tolerable although they are the ones still striving to get at par with the Chinese, Indians and other races.

Being an opposition leader does not warrant you to make such an inadmissible compariment. Are you a Malaysian yourself? If you want to experience what apartheid is all about, go on provocating.

People like you never learnt! After Karpal Singh sparked an unruly protest at the Parliament, maybe you were testing Pemuda to storm the Johor State Legislative Building and confront you. This is not the way to gain publicity, YB. You are aggravating tension among the Malays.

As Khairy said, you should understand why 'Bumiputra' was the main focus of the NEP. They were so poor when the NEP was launched. Other races were doing quite okay then. Unless if you want to see the real apatheid, you may try to put an end to the programme.
During Karpal's outburst, Khairy was the most level-headed politician to advice the 700,000 Pemuda members to refrain from taking any unlawful action, not like members of Pakatan Rakyat who are so fond of taking to the streets to protest against nothing.
Please remember, Pemuda Umno is Bumiputras, too. Dont you think they have enough of such nonsense? What about the rest of the Malays and Bumiputras?

24 comments:

SANG KERIS, kluang said...

bloody hell you, boo. stop testing the patience of the malays. if you want to find good publicity, do good to your country.

dont test out patience, please! you wont like it!

anak watan said...

NAMPAKNYA ORANG MELAYU MAKIN DIPERMAINKAN OLEH PEMBANGKANG BUKAN MELAYU. MULA2 GUAN ENG, KEMUDIAN SPEAKER PERAK, KEMUDIAN KARPAL DAN SEKARANG DR BOO.

APAKAH CARA INI BOLEH MEMBANTU POLITIK MEREKA, TIDAKLAH KITA KETAHUI TETAPI YANG NYATA, IA MAKIN MEMBAKAR SENTIMEN ORANG MELAYU, ISLAM DAN BUMIPUTERA.

APABILA BUMIPUITERA DISAMAKAN DENGAN APARTEID, IA TIDAK UBAH SEPERTI MENGGAMBARKAN ORANG MELAYU SEBAGAI PEMBUNUH BESAR, YANG MENGHAPUSKAN SEMUA HAK ORANG CINA, INDIA DAN BANGSA LAIN DI MALAYSIA.

DR BOO KENA HATI2 DALAM PECAKAPANNYA. ORANG MELAYU TIDAK SELAMANYA BOLEH BERSABAR. SARANG TEBUAN JANGAN DIJ0LOK.

CUBALAH CAKAP LAGI KALAU DIA BERANI. NAK TENGOK MACAM MANA MELAYU NAIK ANGIN, BUATLAH!

AKU CABAR KAU!

Anonymous said...

bro,
dr boo sama la macam karpal.menghina melayu, mempersenda melayu dan mencabar melayu.

siapa sebenarnya paling banyak mencetuskan ketegangan kaum - melayu atau pembangkang?

harap dapat pikir dengan baik sebelum buat kenyataan melulu dan biadap seperti ini

maria, KL said...

for the first time, i am in support of KJ. he was wise, actually. and for the first time, i am beginning to like him for his guts and sharpness in attending to this kind of issue.

CHANG, raub said...

sdr,
janganlah disebabkan nyamuk, kelambu dibakar. apa yang disebut oleh dr boo adalah pendapat peribadinya. janganlah salahkan seluruh bangsa cina atau india di atas keterlanjurannya. saya adalah orang cina yang lahir, membesar, bekerja dan mencari rezeki di bumi malaysia tercinta. saya tahu orang melayu ada sifat tolak ansur yang tinggi, begitu juga bangsa lain. cuma politik ini adakalanya menyusahkan semua rakyat.

chang, raub

cina malaya said...

dr boo should think first before making that remark.

as a non-bumi myself, i dont agree with him totally.

he is not fit to become a malaysian. he should live in south africa or somalia

adik, UM said...

bang bujai,
kj makin menampakkan kematangannya. pertama, kerana menyuruh ahli pemuda agar tidak berbuat sesuatu yang boleh menimbulkan ketegangan berikutan kenyataan karpal, dan kedua kerana menghentam boo yang celupar tu.

dulu saya pun tak berapa gemarkan kj tapi saya mula dapat menerimanya.

semoga dia bertambah maju dalam politik tanahair

sukhi nahir said...

It is obvious that there are "jokers" on either side of the divide making statements that have gone beyond the ridiculous. Right thinking Malaysians have to ignore them and get together to resolve this crazy state of affairs brought about by people "playing to the gallery" in variuos situations idiotic. This is inclusive of KJ who adjusts his words and behaviour according to which groups he is talking to and what they want to hear. Maturity in politics is to be able change people's way of thinking for the good of the country. This was done by the politicians and statesmen of yesteryears, which enabled them to implement The NEP and other policies without creating the ruckus it would have done if our current calibre of poiticians from both sides were around then.

donplaypuks® said...

Bumiputra not only includes Malays, but also the Aborigines and many in Sabah & Sarawak who are not Muslims, but Christians and animists.

And then Dr.M also included descendents of Portuguese as Bumis.

So, who's a Bumi? The answer seems to whoever can get away with it as many Indian Muslims have also got their IC's altered to be classified Bumis.

With such a subjective definition which is being exploited to the maxim by the haves as opposed to the have-nots, it's better we M'sians talk about the Economically Disadvantaged and come up with affirmative action policies that benefit them, across the board.

Anything else is plain racism thinly disguised as economic policy!!
http://donplaypuks.blogspot.com

SANG KANCIL said...

biadap dan kurang ajar. sebagai wakil rakyat, boo boleh ditakrifkan sebagai anti-melayu dan anti-kedamaian.

dia tak sedar bahawa orang melayu, terutama raja-raja melayulah yang amat bersifat bertolak ansur dalam menerima nenek-moyang mereka ke sini ratusan tahun dahulu.

ibarat belanda mendapat tanah, di sebalik diberikan kerakyatan dan hak sama taraf dengan penduduk pribumi, orang macam boo ini cuba menghuruharakan negara dengan mengecam negara tempat lahirnya dan mempersendakan kaum pribumi.

jangan lancang mulut, wahai boo. kalau nak tengok sampai mana melayu boleh bersabar, teruskanlah dengan niat buruk kau tu.

cynthia said...

plse appreciate the harmonious environment of the country, mr boo.

dont go too far just because of politics.

dont cross the line...

tapai pulut said...

kita perlu pemimpin muda macam kj ni untuk meneruskan perjuangan mempertahankan hak bumiputera dalam konteks malaysia majmuk.

selarannya terhadap boo dan nik aziz memang tepat dalam keadaan politik negara yang kurang stabil dan memerlukan kewarasan yang cukup untuk memperbetulkannya.

mungkin ramai yang tidak suka pada kj tetapi ahli parlimen rembau ini memiliki ciri-ciri kepimpinan yang mampu mengukuhkan umno serta barisan nasional pada masa akan datang.

orang seperti boo tidak harus ada dalam dewan undangan negeri johor. dia harus belajar menjadi rakyat malaysia dan berfikir secara orang malaysia, bukan sebagai orang cina.

mungkin dia boleh belajar daripada kj

Anonymous said...

watch you tongue before u lose it.... i like it bro.

you should cut his tongue for saying such things!

balakrishnan said...

so saddening! people like boo never learnt from history.

he should not stay in this country. the govt should take stern action and expel him from malaysia.

he doesnt fit to become our citizen!

Anonymous said...

patut brainwash je orang macam ni bro. takda gunanya betolak ansur. otak dia dah jadi bodo sebab bnyk makan babi. babi tak boleh pikir!

tina, pontian said...

to compare malaysia with apartheid is beyond comprehension. being the head of opposition does not warrant him to come out with such a remark.

politicians like boo are the ones who will ruin the dignity, harmony dan peaceful of the country.

the government should formulate another set of law to banish this kind of people. they must be taught good lessons. otherwise, the whole country will be marred with communal tension and clashes.

its time to act. as a malaysian and a chinese, i dont mind seeing people like boo, karpal, nik aziz and anwar to be put behind bars on a long term.

as national integration is the thrust of our government, severe punishment is vital to tackle this kind of problems.

otherwise, it will eventually explode before our faces!

amran, GADEK said...

satu lagi contoh keterlanjuran pembangkang.

makin banyak kita beri ruang dan makin lama kita berdiam diri, makin lantang pula mereka cuba melaga-lagakan kaum dan memecahbelah perpaduan rakyat.

ini tidak boleh dibiarkan. sesuatu perlu dibuat mulai sekarang jika kita inginkan kemajuan di semua bidang.

tidak ada gunanya kemajuan jika rakyat saling bermusuhan dan berkelahi.

orang seperti boo perlu diheret ke mahkamah dan dituduh di bawah akta hasutan. jika tidak, dia akan mengulanginya pada masa depan. jika dia buat lagi, saya khuatir melayu akan hilang sabarnya

anak bukit said...

JANGANLAH ORANG MELAYU BERDIAM DIRI SELEPAS DIBELASAH SATU DEMI SATU OLEH PEMIMPIN ANTI-MELAYU SEPERTI KARPAL DAN BOO.

BANGKITLAH DAN PERTAHANKAN MARUAH KAMU!

BENARKAH KAMU BANGSA YANG HINA DAN PENAKUT?

Anonymous said...

ni tiba2 je selitkan nama kj ni.

ada apa-apa ke?

tapi kan bang, dia memang pantas bertindak.

juicy ling said...

this boo the mothefucker must be banished from johor.

the state government, the federal government or the sultan of johore must act against him.

banish him to pulau bidong!

Anonymous said...

CINA LAHANAT NI ADALAH PENDERHAKA, PENGHASUT DAN PENYANGAK YANG CUBA MENIMBULKAN KEMARAHAN ORANG MELAYU.

JANGAN SIMPAN ORANG MACAM NI. KALAU DIA DI FILIPINA ATAU THAILAND, DAH LAMA KENA TEMBAK DAHI DIA!

angguk_shahpaleh said...

BRO,

Apo pasa, banyak bondo yang sensasi sojak kebelakangan ni. Naik poning di buek nyo. Lopeh satu..ke...satu hal pekaro timbo. Raso-raso nyo, kito semuo banyak kan ingat balik tontang natijah semuo yang jadi nijam.

Meh la samo-samo kito majukan negaro. Yang cino ko...india ko...melayu ko, apo pasa nijam ni macam ado yang tak kono. Cubo memasing buek elok..elok.

Pemimpin-pemimpim semuo, fiki' kan lah..pada anda semuo yang bole bondo ni buek elok.

Dudok bincang elok-elok. Kalu dah jadi h_ _ _ - h _ _ _ semuo yang gugi. Kesian khek generasi yang nak gaso sonang.

Sodeh bebona.

Anonymous said...

Govt should take immediate really stern action for this ingrate, troublemaker and LIAR. Kick him out of Msia. Malays are just too kind. His datuks may have left his homeland generations back but his tongkang mindset is still alive! 1000 SWEI to you Boo!

Anonymous said...

humban je apek ni dalam sungai seget, biar dia tau dalam ke tak.

tak guna jadi rakyat malaysia kalau hina negara sendiri