Friday, March 6, 2009

Pak Lah to quit on March 19?

Pak Lah quitting on March 19?

Another wild speculation, I guess. However, it came from an official at the Prime Minister's Department!

The rumours are that, the premier and out-going Umno President will take leaves, relinquish all his Cabinet positions to his deputy Datuk Seri Najib Razak and will attend the party's March 24-28 General Assembly as an ordinary member.

Fuuhh!!! It can't be!

I hope it wont turn out to be that way. Pak Lah should stay on until the end of the assembly and handover the Prime Minister post to Najib in a respectable manner. He himself deserves a standing ovation from the floor for his last opening speech for the party.

Nonetheless, Pak Lah deserves respect and appreciation for what he has done to the party and the country.

He did his best... although many feel that his best was not good enough.

15 comments:

inang, istana budaya said...

apa pun, pak lah tetap ada jasanya kepada negara.

janganlah kita menidakkannya.

baba melaka said...

i believe the official is a malay, right?

the malays like to speculate, contemplate and ejaculate too!

Anonymous said...

Besok lagi best. Jadi Najib boleh bertindak cepat untuk memperbaiki ekonomi negara

Lagi lama lagi parah, takut-takut tindakan yang diambil Najib akan di-overule oleh Pak Lelah.

Tengok aje dah nak berhenti pun lagi nak lantik menteri.

AMACAM PAK LAH ESOK BOLEH?

nancy said...

i dont think so, bro. its rumours, must be someone with bad intentions.

he is still our prime minister. what will transpire after umno genral assembly will have some impacts on the economy and politics.

some people are not sincere

kluangman said...

Jika paklah cepat bersara, itulah jasanya yang terbaik.

sarah, manchester said...

assalamualaikum bang,

saya penuntut tahun akhir di sebuah universiti di UK.

saya makin sedih dengan keadaan politik negara hari ini, tak habis dengan perbalahan sesama melayu dan sesama rakyat malaysia berlainan parti.

kami pelajar malaysia di seberang laut amat peka dengan apa yang berlaku dan menaruh harapan agar segala masalah politik dapat diatasi segera.

kita perlu menumpukan perhatian kepada ekonomi negara. jika terlalu banyak berpolitik, kita akan menanggung akibatnya nanti.

seluruh dunia sedang diancam gelombang inflasi, kemelesetan dan kelembapan ekonomi. malaysia tidak terkecuali.

biarlah kita lupakan pergeseran politik buat sementara dan memberi perhatian kepada usaha pemulihan ekonomi. rakyat perlu dibela dari segenap aspek kehidupan. politik semata-mata tidak menjamin apa-apa.

sarah, manchester

McDONO, gurun said...

WHO IS THIS ANON WHO ASKED PAKLAH TO QUIT TOMORROW?

BLOODY HELL!

IF YOU CANT APPRECIATE AND RESPECT YOUR LEADERS, YOU BETTER JUMP INTO THE SEA AND LIVE WITH THE SHARKS!

SICKENING ATTITUDE!

kluangman said...

Siapa McDONO nak bloody hell orang lain..

Lu sapa..

kubunibung said...

Paklah seorang pemimpin yang berhati mulia dan sayang semua rayaat.beliau berhati mulia banyak bersabar.
Kedaan politik semasa kita memerlukan seorang pemimpin yang berkepala batu ,kerashati.serta pintar merancang dan melaksanakan segala rancangan .

donplaypuks® said...

'I did my best, but my best wsn't good enough...' That's how the song by James Ingram goes.

But Scomi, Sil, Bil, jumbo jet, yacht, houses in Perth etc, etc etc. All rode the the rich gravy train exceedingly well, didn't they?

Of course in the private sector, we call these acts by Madhoff, Satyam et al PONZI SCHEMES!!
http://donplaypuks.blogspot.com

KZSO said...

good bye pak lah...the sooner you go the better it is. the country has gone hay wire and chaos...

rizal hashim said...

tuan,
biarlah handing over the mantle ini dilakukan secara terhormat dan dalam perhimpunan agung umno kelak dan saya percaya ini yang bakal berlaku. Pak Lah akan dikenang sebagai PM paling hebat dikritik tetapi beliau tetap seorang pemimpin yang berjasa mengikut acuan tersendiri. The jury is still out when it comes to the PM in waiting....

timah said...

ni semua melayu la ni. tak reti2 nak hargai orang lain.

bukan ke setiap insan tu ada nilainya sendiri?

Anonymous said...

let him take a good rest before the rakyat decide whether to expose what he did

SEPET, melaka said...

kluangman,
kau memang garang la. patut jadi bodyguard obama orang macam ni...