Tuesday, March 17, 2009

A hidden agenda...

I dont understand it, neither do many others.

The Umno Disciplinary Committee calls for a special session today to announce the verdict of its investigation into graft 'committed' by some of the aspirants for party elections later this month.

Among the big names are Melaka chief minister Datuk Seri Mohd Ali Rustam, Tan Sri Muhammad Muhd Taib (both for deputy president post) and Khairy Jamaluddin Abu Bakar dan Dr Khir Toyo (both for Pemuda chief).

PELIK! The committe usually will conduct investigation after the general assembly and NOT before it starts and concludes. Tan Sri Isa Samad was interrogated and slapped with a 2-year suspension AFTER the 2004 party elections, remember?

Something fishy here, dont you think so?

Unless Najib is already chosing who and who should be in his team, then we can understand it. If not, what is the motive anyway?

12 comments:

Anonymous said...

we can't take 2004 as precedent, as that did not prevent money politics. The case now is to prevent money politics, rather than catch the bugger after corrupting the whole delegations. Money politics has taken place before and during the assembly

kluangman said...

Belum habis....awak dah meluru dengan prasangka dan keputusan..

Jawatankuasa Disiplin akan terus menyiasat dan menerima aduan sebelum dan selepas PAU.

Kena ingat, rasuah mampu berlaku sesaat sebelum pengundian...jadi kenalah siasat selepas PAU.

Apakah KT dan KJ yang dilepaskan dan dibenarkan bertanding hanya 'tunggu dan lihat' selepas ini jika faktor wang mampu menjamin kemenangan mereka.

Apakah MM mampu bertahan jika ditakdirkan dia terpaksa membeli 1 undi untuk menjamin kemenangannya.

Jawatankuasa Disiplin itu sendirinya sebenarnya masih berkompromi dengan rasuah kerana berlembut dan dipengaruhi dalam membuat keputusan.

Najib juga wajar mengimpikan orang orang tertentu untuk menang dan membantunya - itu normal.

Jurublog said...

I don't think that it is fishy.

Imagine if Ali Rustam wins, and suddenly disqualified two weeks after holding the UMNO Deputy President post. UMNO will be a bigger laughing stock.

http://www.jurublog.blogspot.com

JomoSamaTuaran said...

Yang jelas dan nyata.... ada usaha-usaha dari kumpulan Dr.Death untuk mempergunakan Lembaga Disiplin bagi memudahkan `kemenangan' pada kumpulan anaknya(mukhriz) untuk `mengepung' atau menguasai DS Najib dalam melaksanakan tugasnya sebagai PM dan Presiden nanti.

donplaypuks® said...

What's there to understand?

Is it not better to clean the cupboard out before re-stocking?

And, another racist bites the dust. Thank God!!

http://donplaypuks.blogspot.com

si kenit said...

strange la bro. macam ada agenda pihak tertentu.

dulu isa samad kena lepas pemilihan. kenapa tiba2 jawatankuasa disiplin ni adakan sidang khas seminggu sebelum pemilihan?

kenapa tidak diadakan sebelum bahagian umno mencalonkan mereka?

Anonymous said...

this is what umno is all about!

not only the good and potential leaders are being axed, the ones who clearly flouted the law are being set free!

this is a true conspiracy! i am not for ali or kj or anybody but the manner this meeting was called did not reflect democracy in the party!

senghap said...

bujai,

jangan heboh sgt pasal umno ni. kau tak dapat apa punya!

paling koman pun kalau kau cakap banyak, kau boleh ke DALAM!

Anonymous said...

hahahaah!!!!

padan dah muka ali ketam tu!

siluman said...

siapa agaknya yang suruh diadakan mesyauarty khas lembaga disiplin ni?

kalau orang tu nak pilih team sendiri pun, biarlah dari awal.

ni bila semua bahagian umno dah calonkan semua mamat ni, tetiba kena pancung.

mana letaknya kewarasan pemimpin umno sekarang ni?

Anonymous said...

there is no hidden agenda, bujai. all that matters now is to get rid of those who are corrupt.

anyway, i am shocked that khir toyo escaped!

Parpu Kari said...

GEMPAR BERITA TERKINI MENGENAI PIMPINAN PKR!

BACA DI SINI!

http://parpukari.blogspot.com/2009/03/yb-fairus-tkm-1-pp-akan-meninggalakan.html