Thursday, February 26, 2009

Numbers and tagging...

Do numbers really matter? Some say yes, some say no.

The run-up to Umno general assembly gets more interesting as candidates aspiring for senior party positions are numbered on the ballot papers.

For instance, Tan Sri Muhyiddin Yassin is given number 1 for his 3-cornered fight with Datuk Seri Ali Rustam and Tan Sri Muhammad Muhd Taib for the deputy president seat. Zahid Hamidi also gets no.1 bidding for one of the three vice-president posts.

However, Hishamuddin Hussein who gets the most nominations from Umno divisions, stands last at no.8. In fact, Hisham is most favourite to win one of the posts.

Rafidah, too, is no.1 compared to her opponent Shahrizat. As for Pemuda chief, Mukhriz gets no.1 tag, followed by Khir Toyo and Khairy Jamaluddin.

Many believe those ticked at no.1 will be in Datuk Seri Najib's new team. However, some said no.2 is good. For instance, one of Ali Rustam's aides said as the Melaka Chief Minister is contesting for the party's no.2 position, his no.2 tagging gives a strong indication to party delegates for the general assembly.

Blimme! Looks like the Malays are at feng shui too. This numbering issue is already making them contemplating.

16 comments:

kulup ludin, gopeng said...

bujai,
tak main la nombor dan tagging ni. kita pilih calon yang benar2 layak je.

nombor ni saja je nak bagi calon2 tu gementar sikit.

apa pun, diorang takyah risau. kalau mereka benar2 layak dan ada nasib sikit, menang la.

jangan la nak main feng shui ni. haram!

si pekak said...

KELAKAR LAAAA UMNO NI!

NI YANG BAGI ILHAM PADA RAMAI AHLI DIA UNTUK MAIN NOMBOR NI.

MACAM NI LA...

MUHYIDIN NOMBOR 1, HISHAM NO 8, MUKHRIZ NO 1 DAN SHAHRIZAT NO 2.

AKU CADANGKAN KORANG BELI LA MAGNUM KE, TOTO KE, KUDA KE 1812 SABTU NI. SURE MELETUP!

KAH KAH KAH!

NAK MAIN NOMBOR SANGAT!

donplaypuks® said...

It does not matter to most who is nominated or what the numbers are since they are all tainted and it is is only a difference in degree as to what sort of crooks they are!

Come 2013 and another tsunami will hit us which will hopefully put an end to a regime of thieves and crooks, not to mention the odd murderer or two!!
http://donplaypuks.blogspot.com

don juan said...

i dont understand it. perhaps what they said about it was true - that it reflects najibs team, except for hisham.

this is what it implies, bro.

why must they go for tagging? who's idea was it?

Anonymous said...

umno ni dah mula merapu dah. siap bagi nombor kat calon. ni apa hal plak ni? siapa yang tetapkan orang tertentu dapat no 1, no.2 dan seterusnya.

ni amalan tak sihat sebab ia mendorong kepada ahli umno berfikir bahawa inilah caranya untuk membentuk pasukan bagi datuk najib.

saya sama sekali tak setuju. saya sendiri ahli umno tetapi cara ini dianggap tidak sihat.

mungkin cara terbaik ialah memberi nombor mengikut jumlah pencalonan yang diterima, bukan mengangkat yang bawah ke atas dan menjolok yang atas ke bawah.

Anonymous said...

NAMPAK SANGAT NAJIB NAK PILIH TEAM DIA SENDIRI PADA PERHIMPUNAN AGUNG AKAN DATANG.

ENTAH2 DIA SENDIRI PUN TAK SEMPAT JADI PM...

zam said...

saya rasa cara ini berkesan dalam konteks tidak ada calon yang dapat pencalonan tertinggi atau terendah rasa 'kecil' pada pemilihan parti hujung mac nanti.

ini cara sihat. memberi nombor akan membolehkan perwakilan menentukan sendiri calon yang layak berdasarkan ketokohan pimpinannya, bukan di segi jumlah pencalonan.

banyaknya pencalonan yang diterima tidak semestinya mempengaruhi perwakilan untuk mengundi calon terbabit.

RATUS said...

bagus la ada nombor siri ni. senang depa nak tenyeh pilihan presiden, btoi tak?

lagu ni kalu, toksah ada pemilihan la. bagi can pada najib pilih sapa-sapa dia nak

ULAR LIDI said...

benda ni sama je macam buang undi pilihanraya umum.

siapa kata undi kita rahsia?

bila kita tunjuk mykad kat petugas pilihanraya, dia bagi slip undi yang ada no siri yang 'tally' dengan no siri nama kita dalam daftar pemilih.

cuma kita ni rakyat biasa. kalu orang kuat parti pilih parti pembangkang, diorang boleh tahu punya!

Anonymous said...

main tagging tagging ni, macam pilih pokok balak pulak!

balak siapa yang besar dan kuat, dia menang kot!

MAT BONET said...

bang,

aku pilih muhyidin untuk no.2, hisham, zahid dan shafie untuk naib, kj untuk pemuda dan shahrizat untuk wanita.

ok tak?

bujai said...

mat bonet,
cadangan kau tu macam la nampak elok je tapi tak taulah kalau majoriti perwakilan dan ahli dapat terima.

kau doa-doa je lah.

bujai said...

PEKAK,

cantik nombor kau tu.

nanti aku try...

pekasam said...

i believe some punthers are already preparing their own 'ballot' papers for umno general assembly.

would u like to join bro?



pekasam

Anonymous said...

miley cyrus nude [url=http://crystal-liu.com/forums/index.php?showuser=1113]miley cyrus nude[/url] miley cyrus sex tape [url=http://forum.ondertitel.com/index.php?showuser=74503]miley cyrus sex tape[/url] miley cyrus nude [url=http://stabilo.forumsunlimited.com/index.php?showuser=799]miley cyrus nude[/url] miley cyrus nude [url=http://ragga-jungle.com/user/15036-vebsterd]miley cyrus nude[/url] kim kardashian nude [url=http://forums.quark.com/members/vebsterd.aspx]kim kardashian nude[/url]

Anonymous said...

miley cyrus nude [url=http://www.ipetitions.com/petition/mileycyrus]miley cyrus nude[/url] paris hilton nude [url=http://www.ipetitions.com/petition/parishilt]paris hilton nude[/url] kim kardashian nude [url=http://www.ipetitions.com/petition/kimkardashian45]kim kardashian nude[/url] kim kardashian nude [url=http://www.ipetitions.com/petition/celebst]kim kardashian nude[/url]