Friday, January 30, 2009

Gimme proofs on projects for Putera-Puteri!

So, Paklah has decided to keep Putera and Puteri Umno.

Yes, it was Tun Dr Mahathir's idea to form the two wings but they were doing many good things during his tenure as Umno President.

However, sad to note they became irrelevant under the current regime. They got more individualistic.

I am calling on all Malaysians who got proof about any projects given out to Putera and Puteri Umno, to come forward by leaving comment on this posting or e-mail me. Let us do it together if what you said about Putera and Puteri getting too many government projects, is true.

I heard the same thing while attending to Kuala Terengganu by-election on January 17. Too much rumors...

You, friends out there... gimme all the proofs!

8 comments:

Mr.KETAM said...

yup give him the proff and therefore i can pass it to LHDN to check on them ahaks

mohas said...

bro,

Mcm mana dengan suasana PERAK sekarang. Dapatkan berita dan ulas yang betul.

Jom.. kita kena kat secawan.

si pitak said...

sir,

can we proof it? is it going to be easy to convince the rakyat?

there are many things to unearth about the govt irregularities but as to now nobody dares to come up with evidence.

PUT3 johor said...

bang,
nak buktikan macam mana? diorang ni pandai sembunyikan fakta.

kalau projek kerajaan, mestilah dah dikautim secara elok dan tidak menimbulkan syak mana-mana pihak.

saya sendiri pun bekerja untuk satu projek yang diberikan kepada puteri di johor tetapi macam mana saya nak buktikan ia diberikan oleh kerajaan kepada puteri johor?

silap haribulan, saya yang ke dalam!

HJ LUNCHAI, ipoh said...

inilah kerajaan kita.

kalau boleh, semua projek nak diberikan kepada orang dalam parti, hinggakan kontraktor lain menganga.

saya hairan dengan penyakit sebegini yang makin menjadi-jadi dalam kerajaan pimpinan paklah. tidakkah mereka sedar bahawa kekayaan mereka adalah daripada hasil merampas hak orang lain?

Anonymous said...

bujai,

i am with you. however, i believe nobody will dare to show any proof of such misbehaviour...

u know why laaaa

PENONTON said...

NAK BUKTIKAN APA JAI? KETUA PUTERA YANG TIBA2 JADI KAYA-RAYA TU PUN PANDAI JAGA ORANG KERAJAAN.

SETAHU SAYA, BANYAK PROJEK KERAJAAN DI'PARK' DI BAWAH NAKA PUTERA DAN PUTERI.

DI SELANGOR MISALNYA, ADA PROJEK YANG SUDAH DIATUR UNTUK PUTERI AGAR MENUTUP MULUT MEREKA TERHADAP SESUATU KES PEMIMPIN YANG LAMPAU.

KALAU MACAM NI LAH CARANYA, BOLEH LINGKUP SATU NEGARA!

JomoSama said...

Apa salahnya bagi projek pada Putera dan Puteri...?? Apakah mereka itu bukan rakyat Malaysia?? Apakah mereka itu tidak pandai makan minum atau tidak punya tanggungan untuk dipelihara??
UMNO bagi projek pada siapa lagi kalau bukan pada pengikut-pengikutnya, yang bekerja bertungkus lumus untuk parti. Tiada salah buat begitu..!!

Lainlah cerita kalau projek2 tersebut tidak terlaksana atau below expectation...!! Pada yang merungut tak dapat projek untuk kontrakter tu...apakah sumbangan kamu pada parti yang melayakkan kamu dapat agihan tersebut??

Agihan projek untuk parti hanya berapa persen dari keseluruhan projek yang kerajaan beri pada rakyat...!! Itupun tak cukup lagi ke?? Kontrakter Bumi pula...bila dapat projek kerajaan..jual pula pada non-bumi, bila kedapatan kena blacklist, mulalah tuduh kerajaan tak adil, parti pilih kasih...!!

Apalah salah kontrakter itu dan ini dapat lebih banyak projek dari kerajaan...kerana mereka tahu mengenang budi, pada yang tak dapat-dapat tu... padan muka!! Ingat semua dalam dunia ni percuma ke..??? Hanya kerana awak kontrakter Bumi, awak tak perlu beri muka pada kerajaan atau parti..alamatnya, ko tutup kedai lerr...buat projek kandang babi je!!