Monday, October 13, 2008

Dtk Shah Rukh Khan, Hadi & ISA and KJ-Mukhriz

What a Raya holidays! I didnt post anything since the eve of Aidilfitri. However, I was reading some good and bad blogs... and some interesting news from all over the country. Here are my personal comments:

Datuk Shah Rukh Khan

Congratulations, Shah Rukh Khan for the conferment of the 'Datukship' by Melaka State Government. I dont know what this Hindi movie star has contributed to Malaysia or Melaka (hehehe)... but sooner or later, we should also consider giving the 'Tan Sri' or 'Datuk Seri' or perhaps 'Tun' to other prominent movie stars, world leaders and other popular figures. Perhaps its time to consider giving the 'Tun' to George Bush for his anti-terrorism campaign, 'Tan Sri' to Jackie Chan for chosing Malaysia as his host nation for his movies or 'Datuk Seri' to Tony Blair for coming to Malaysia recently to give talks at University Malaya. We may also consider RPK for a 'datukship' for being the most popular blogger in Malaysia.

Hadi Awang and ISA

PAS president Datuk Seri Hadi Awang made a statement to support the rowdy actions of Hindraf supporters at the Cabinet Hari Raya open house at the PWTC on October 1. He said there was nothing wrong with it as it was an 'American-style' provocative. Well, as he likes 'American style' so much, perhaps he also prefer to see our youths taking the streets with guns in their hands. Maybe it is also nothing wrong (to him) to launch a bloody anti-government campaign in this country.

Umno elections

The run-up to March 2009 Umno elections is giving us more 'kicks'. My attention is drawn at the possible clash between Khairy Jamaluddin and Datuk Mukhriz Mahathir for the Umno Youth head. Some say KJ has got his own individual strength towards victory. Others say that since Paklah is stepping down, may as well KJ go down as well. As for Mukhriz (as at today leads in the number of nominations), many associated him to his father and his blessing for the Najib-Muhyiddin combination after March 2009. Well... what have you gotta say?

7 comments:

anak said...

As we approach the end of 2008, the painful realisation that the March General Election and the P.Pauh By-election may just fizzle away into just a blip in Malaysian history with nothing to cheer about for the future of freedom, fair and equity minded Malaysians, is just too scary. With UMNO getting even more dangerous, with PKR just talking and talking from one promise to another, with PAS going back to its narrow mindedness and internal squables, with racist political parties stubbornly sticking to their narrow ideals; what hope is there for ordinary Malaysians? Dark clouds indeed. Does anybody have a positive spin on what has been going on in this country in the last few months?

Malaysian Tigress said...

Maybe Shah Rukh fulfilled the dark fantasies of some neglected VIP wife?

Worthy of a datukship performance?

Malaysian Tigress said...

I gotta say this...Mukhriz stinks of the exact same family/crony crimes that Tun is babbling about. STINKO!

ShokorBotak said...

Salam Raya Bro. Selamat Kembali selepas bercuti panjanggggggg....

1. Saya tertarik dgn gelaran Datuk Ship pada Shah Rukh tu.
2. Saya telah mengkaji asal usul Si Shah Rukh nie.
3.Dalam kajian saya nie, saya dapati sebenarnya si Shah Rukh nie asal usulnya orang Melaka. Asalnya dari Lubok Cino [sebelah ibunya] dan Tanjung Keling [sebelah ayahnya].
5. Tak heranlah kalau beliau mendapat gelaran itu. Ngapa tidak, sedangkan kalau tak silap saya, pengurus Formula 1 Ferari, laki si Mihchel Yeoh pun dpt gelaran DatukShip juga. Apa nak dibising-bisingkan.
6. Next time Bush, tony blair dan lain lagi leh dpt gelaran sebegini.
7. Hadi pulak, mmmmm...American Style ya...kira bagus juga pikirannya ya...I'm commingggggg....

JIN, kulim said...

apa susah bro? lain kali boleh bagi datuk pada tauke rumah urut yang bagi sumbangan sosial.

eh... betul ke harga datkship ni adalah serendah rm200k?

Anonymous said...

aku nak tanya shokorbotak tu, apa yang dia mengarut sgt pasal asal-usul shah rukh khan ni? dia ni tokmoh ke atau yang sediakan sijil lahir shah rukh?

pistolair said...

Rosmah Bakal Perdana Menteri Malaysia? (Bahagian 3): Sanggup Bunuh Untuk Lepaskan Diri

Dalam bahagian ini, kami mengupas isu hangat pembunuhan gadis Mongolia Altantuya Sharibuu dan pengbabitan terus Najib Tun Razak dan isteri durjananya Rosmah. Pendedahan ini semata-mata mendidik ahli UMNO dan rakyat Malaysia tentang betapa kotornya pasangan suami isteri yang barangkali bakal mengambil alih tampuk pemerintahan negara tidak beberapa lama lagi. Moga-moga ia akan menginsafkan kita semua supaya berwaspada terhadapa gandingan Najib-Rosmah ini dan memantau gerak-geri mereka selepas jawatan Perdana Menteri disandang hasil taktik tikam belakangnya terhadap Abdullah Badawi, yang walau banyak cacat-celanya sebagai pemimpin, tidak langsung menampakkan perangai rakus ala-Najib.

Bagi yang mendapat info dari SB dan mereka-mereka yang dekat dengan individu-individu berkaitan, tidak syak lagi bahawa Najib-Rosmah memang mengenali Altantuya dan memang terlibat dalam pembunuhan wanita itu. Ceritanya cukup dramatis dan layak dijadikan skrip untuk sebuah filem Oscar.

Segala-galanya bermula sekali lagi dengan amalan korupsi Najib. Skandal kapal selam buatan Perancis SSK Scorpene wujud semata-mata kerana sebuah klien Perancis untuk firma guaman Rosmah. (Pelik bin ajaib, firma guaman Rosmah ini hanya mempunyai satu klien Perancis itu sahaja!) Dalam rundingan kontrak ini, Razak Bagindalah yang menjadi broker Najib, sepertimana yang lama dia lakukan selama bertahun-tahun sebelum ini. Untuk menggelapkan duit rakyat, komisen perjanjian Kementerian Pertahanan-SSK Scorpene ini serta wang haram Najib-Rosmah diberi terus kepada Razak Baginda yang 'menyimpan' wang itu untuk Najib-Rosmah, agar salahlaku Najib ini lebih sukar dikesan Kerajaan atau BPR.

Tapi dalam proses perundingan untuk kontrak SSK Scorpene ini muncul seorang wanita Mongolia bernama Altantuya yang dikenalkan oleh Najib kepada Razak untuk membantunya kerana fasih berbahasa Perancis. Tapi Altantuya tidaklah sebodoh mana yang disangka Najib: dia sedar bahawa rundingan untuk SSK Scorpene ini sebenarnya berbau rasuah, dan dia juga tahu bahawa jika dibongkarkan kepada umum, nescaya hancurlah karier politik Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Apa tidaknya, rahsia kelamin Najib pun mampu dibongkarkan Altantuya yang beberapa kali meniduri Najib, lelaki yang terkenal gila seks dan skandal.

Maka berbekalkan keyakinan, Altantuya pun mula meminta semacam 'wang perlindungan' dari Najib, melalui Razak Baginda, untuk menyimpan rahsia-rahsia Najib. Razak yang sudah sekian lama tidak tahan dengan Altantuya pun memohon Najib melakukan 'sesuatu'. Dengan rangkaian kenalan polis dan tenteranya itu, Najib pun mengizinkan Razak Baginda melakukan apa yang perlu untuk 'menutup mulut' Altantuya sekaligus! Walaupun kami tidak mengatakan bahawa Najib sendiri yang membunuh Altantuya, tetapi hakikatnya Najib benar-benar mahukan masalah Altantuya ini diselesaikan segera dengan apa cara sekalipun, dan pembunuhan ngeri Altantuya ini dilakukan atas restu Najib sendiri.

Tapi Najib mana mampu bergerak tanpa isteri durjananya. Tiada suatu kisah pun yang lengkap tanpa pendedahan pengbabitan si durjana Rosmah itu. Tentunya anda ingat kes kenyataan bersumpah penyiasat persendirian P. Balasubramaniam yang juga bekas anggota SB di khalayak ramai didampingi Anwar Ibrahim, bahawa Najib memang mengenali Altantuya cukup rapat sekali. Tapi keesokannya Bala menarik balik kenyataannya dan terus melarikan diri dari negara ini dan kini bersembunyi di Kolkata.

Hai, takkan lah tarik balik terus lari jika tiada 'arahan' yang dikeluarkan atau takut nyawanya diancam. Dan mana mampu Anwar Ibrahim itu mengancam nyawa Bala pun! Yang sebenar-benarnya, Rosmah sendiri yang memberi wang RM500 ribu kepada Bala pada hari itu untuk dia menarik balik kenyataan bersumpahnya itu dan cabut keluar negara; jika dia sekali-kali pulang tanpa izin Rosmah nescaya akan ada peluru menantinya.

Begitulah kisah Altantuya dan penglibatan Najib-Rosmah ini. Gandingan inikah yang akan memimpin Melayu dan Malaysia? Sedih aku dibuatnya!