Saturday, August 23, 2008

First, Saiful... then Najib...next, you can swear on the Bible, Taurat and Zabur...

First, Saiful did it. He set the precedent. Then, it was Najib who swore in Masjid Jamek Guar Perahu in Permatang Pauh, Penang yesterday.

Saiful took the swear on the holy al-Quran at Masjid Jalan Duta to defend his accusation of being sodomised by Anwar Ibrahim.

Najib (minus the al-Quran) did it to defend his statement that he did not know or had any connection with Mongolian woman Altantuya Shaaribuu who was murdered in 2006 in Puncak Alam, Selangor.

The Deputy Prime Minister said he was making the swearing although it was not an offical swearing made on the Quran.

"Wallahi, Wabillahi, Watallahi (With Allah as my witness) I swear I do not know or have any connection with the Mongolian woman," he said at the end of his speech at a ceremony to give aid of RM1.4 million at the mosque.

"I do not know if others want to swear or not but I know I did no wrong. This is between me and God," he said.

Najib also made the same swearing by repeating the same words when he visited the Barisan Nasional (BN) operations room in Guar Perahu.

Also yesterday, Umno deputy youth head Khairy Jamaludin put up a challenge to Anwar Ibrahim to make a similar swear if he dares, as to defend himself from the accusation of sodomising Saiful.

Who’s next to take a swear on the al-Quran? It could be a new way in Malaysia should anybody wants to defend his or her name from any accusation of wrongdoings.

Sooner or later, the Malaysian courts will have to take into consideration such swears, and sooner or later, the non-Muslim will take a swear on the Bible, Taurat, Zabur or any other holy books.

MAIN-MAIN KA…?

33 comments:

donplaypuks® said...

That's right. Let all the rapists, muderers, embezzlers and sodomists all swear on their holy books and then the prison authorities can set them free.

Honest, innocent people would not dare to swear on a holy book if he was guilty, would they? Of course, not!! Lol
http://donplaypuks.blogspot.com

si pitak said...

you are DAMN right, bro. let everybody swear by their respective holy books in defense of themselves. sooner or later, our kids will follow suit. if they do, we cannot punish them if they commit anything wrong!

JEMBALANG, tampoi said...

kah kah kah!

lepas ni ramai la ke masjid untuk bersumpah junjung quran.

aku pun nak buat gak, nak nafi aku dah kawin dua kat bini aku!!!

kah kah kah!

Anonymous said...

bujai,

ni contoh yang baik ditunjukkan oleh pemimpin-pemimpin kita.

bersumpah sana, sumpah sini untuk menidakkan kepincangan diri sendiri.

lama-lama besok, makin ramailah orang ke masjid untuk bersumpah.

inikah yang dinamakan kepimpinan terarah? mempermainkan agama dan al-quran untuk kepentingan diri sendiri?

apa nak jadi dengan malaysia ni?

pankej, IPOH said...

good view la, bro.

since our leaders and the condemned have set the precedent, we better fill up all the mosques, churches, kuils and tokongs to swear on our own holy books.

forget about the courts!

murugiah, KL said...

yessir. let's bring all the convicts to the mosques and churches. make them swear by the quran and bible to clear them of their sins.

then, set them free. if the court rejects, take the judge to task and make him swear on the holy books that they made the right decision.

in the end, nobody will go to jail, no need of the judiciary and the law.

what a beautiful country to live in!!

pak tam said...

bujai,

kau main-main ke sebut injil, zabur dan taurat ni...

tapi btol gak. lepas ni, siapa-siapa yang salah boleh buat sumpah.


tak lama lagi, paklah pun kena angkat sumpah junjung quran gak bahawa dia betul2 nak serah kuasa kepada najib pada tahun 2010... barulah kita percaya, betul tak?

SAMPRIT said...

its a good trend to follow.

soon, we need paklah to take the swear on quran to confirm that he will pass on the power to najib in the year 2010.

then, we should call rafidah to do the same as she promised to step down next year and make shahrizat her successor.

next, samy vellu, that he will step down by the year 2012.

next, ong ka ting that he we never involved in the spy scandal in mca.

after that, the rest of the cabinet members that their declaration of assets were true and nothing but the truth.

later on, the wifes of ministers and member of the parliament that they never got screwed by other men in the absent of their hubbies.

next.... you bloggers that what you wrote is based on actual facts and figures!

Anonymous said...

bro, good thing that u raised about other holy books.

we got so many house of god in the country.

so, everybody should make full use of this precedent.

if najib can do it, why not they who kill to live?

Anonymous said...

after this, anybody would feel free to commit any sort of wrongdoings. if you feel like raping and underage, go ahead, then go to the mosque to deny it. if you feel like robbing a bank, go ahead, shoot the guard and the clients before feeling with a few million ringgit, then go the the mosque or church to declare how innocent you are. if you feel like killing you parents, by all mean, go ahead, then find any holy books and take your swear of innocent.

budak rembau said...

yooo... ada orang kata RPK tu orang KJ. elok la kalau mereka berdua ni bersumpah depan quran pulak untuk menafikannya...

Anonymous said...

saya hairan dengan perkembangan terbaru ini, di mana al-quran digunakan untuk mempertahankan kebenaran diri sendiri, seolah-olah kita sudah kesempitan ilmu dan pegangan.

islam sendiri pun tidak menggalakkan penganutnya berbuat demikian walaupun bersumpah itu dibenarkan jika tidak dengan menjunjung kitab suci.

penganut agama lain sudah mula mentertawakan orang islam kerana kebodohan dan kedunguan mereka hari ini.

jika mahkamah itu diwujudkan untuk mengadili seseorang yang disyaki bersalah, al-quran kini digunakan sebagai alat untuk mempengaruhi keputusan mahkamah. tidakkah ini sesuatu yang menjelekkan?

buffalo bill said...

bro... help me... bring me to a church... i need to take a swear on the holy bible... i screwed my buffalo yesterday and my wife saw it... so, i need to deny it....

bujai said...

buffalo bill,

how did it feel like? i mean, who is better? your wife or the buffalo?

bujai said...

donplaybuks,

sooner or later, we need to demolish all prisons and pusat serenti. dont u think so?

bujai said...

anon,

adakalanya bersumpah ni elok gak kalau ia betul-betul untuk menegakkan kebenaran.

kau pernah tengok sumpah-sumpah tak?

bujai said...

pitak,

next time if you wanna play snooker with me, tell your wife that you are going to the mosque!

azlan said...

Bro,

Jgn suka2 nak masuk politik. Mula-mula kena buat PERAKUAN SUMPAH bebas muflis, lepas tu ANGKAT SUMPAH (kalau pegang jawatan), akhir sekali BERSUMPAH kalau org dah fitnah.

Yang paling tak sedap hari2 KENA SUMPAH.

nasionalis said...

Raja Petra, Balasundram dan Dr Osman pun sumpah pada Magistrate. Itu pun tak boleh dipercayai.

Masaalahnya orang suka dengar cerita dan analisa karut dan fitnah dari memahami fakta.

Ini semua pasal orang suratkhabar nak cari makan dan takut tulis yang benar. Akhirnya siapa kita nak percaya.

Jangan marah orang bersumpah nama Allah. Eh ... bukankah Nik Aziz, Hadi, dll pun sumpah ambik jawatan pun pakai Quran hadapan Agong.

Kalau Anwar jadi MP, dia akan sumpah dengan kitab apa?

Saya rasa dia boleh angkat sumpah pakai kitab terbitan Council of Foreign Relation Amerika bernama Journal of Foreign Relation ...

Conspiracy Theorist said...

bro Bujai,

heheh..wat can I say..reading ur comments on othrs comment really make me smile..its really enjoyable reading ur blog..keep it up bro Bujai..

SAY NO TO NWO!! SAY BYE TO AnWar!!

p.s. Bro, silap2 bro AnWar & bro Ariff tewas kat bro Hanafi Mamat..heheh..nuting is impossible in politics,..rite.. :|

bujai said...

azlan,

aku tak masuk politik tapi suka jumpa orang politik ni. seronok bila tengok dia menang TETAPI lagi seronok bila tengok muka dia bila dia kalah.

sumpah-sumpah ni tak main laaa...

takut nanti ada yang kena sumpah macam si tenggang

bujai said...

nasionalis,

orang suratkhabar ada 3 - yang suka bohong, yang cakap benar dan yang tak tulis apa-apa (makan gaji buta je).

pembohongan dah menjadi fitrah akhbar masakini. kalau tak bohong, tak boleh jual.

pembaca pun suka baca benda bohong, yang karut-marut.

bujai said...

conspiracy,

aku pun nak tengok hanafi tu menang walaupun peluang dia 1:1,000,000.

whatever it is, my posting on sumpah-sumpit ni is not a joke. takut benda ni melarat jadi habit di kalangan pemimpin kita.

tks sir

AJAU, sarikei said...

bro,

i believe in what u wrote... that one day everybody suspected of crime of all sorts will make swears on their holy books.

this is disgusting, actually. in my religion, such actions should not be encouraged as it belittles the holy books.

no respect for the holy books!

Anonymous said...

its funny how this people make fun of 'sumpah'.

jum kita rakyat malaysia SUMPAH diorang ni jadi siput BABI

tak hormat kitab suci langsung!

tarings said...

Holy Shit!!

Is that a swear? Is it holy? Is it legally permissible?

Some people will gladly kill their parents if that can get them what they want. And some of them happened to be politicians.

Anonymous said...

p.ramlee pun banyak kali bersumpah dalam filem Madu Tiga kerana nak kelentong isteri-isterinya. adakah ahli politik melayu pun nak ikut style bersumpah macam watak yang dibawakan p.ramlee sehingga sumpah itu sendiri hilang nilainya. apa yang ditonjolkan oleh p.ramlee sebenarnya ialah orang yang suka bersumpah itu sebenarnya ialah kaki auta...masih nak percaya ke??? fikir-fikirkanlah!!!!

Anonymous said...

Let's watch out for the lightning to strike!

This is not something to be taken lightly.

Anonymous said...

interestingly, RPK produced yet another SD "joke".

Claiming Najib practice hinduism.

Why? just to discredit Najib's sumpah?

Calling him a hindu? Now what? Najib has to swear in a hindu temple too?

Core matters are that Najib dared while the SD against Najib doesn't hold much ground and Anwar still refuse.

Anonymous said...

For those not in the know, Najib already sworn in a closed UMNO session, MONTHS before Saiful's.

Now since everybody is asking him ( and Anwar ) to swear, there goes again.

Otherwise he would have been struck by lightning already

Anonymous said...

Bujai said;
"orang suratkhabar ada 3 - yang suka bohong, yang cakap benar dan yang tak tulis apa-apa (makan gaji buta je).

pembohongan dah menjadi fitrah akhbar masakini. kalau tak bohong, tak boleh jual.

pembaca pun suka baca benda bohong, yang karut-marut. "

Bujai,

Aku rasa bloggers pun ada 3 jenis jugak, betul?

MM

ShokorBotak said...

Bro

First, Saiful, then Najib..then Bala SD, then RPK, then and then and then and then..and then and then...hehehehehe..bila lagi nak habis nie..

Anonymous said...

bawak je semua sundal, penyangak, banduan dan setan korup dalam negara ni ke masjid, kuil, gereja dan tokong untuk mereka bersumpah dengan nama kitab masing-masing.

lepas tu jadikan sumpah tu sebagai bukti ketidaksalahan mereka di mahakamah.

hakim-hakim pun kena angkat sumpah jugak untuk elak daripada menjadi berat sebelah.