Wednesday, August 27, 2008

Anwar is back, Pak Lah!

Congratulations to Anwar Ibrahim. After a decade of being booted out of the Parliament over sodomy and bribery cases, his popularity remains high.

However, my observation is that, Anwar wins the Permatang Pauh parliamentary by-election for some good reasons:

* As his kampung Cherok Tok Kun is in Permatang Pauh itself, Anwar is very much local to the voters as he grew up there.

* During his tenure as Deputy Prime Minister and Finance Minister, Anwar has made tremendous impacts, developing not only his constituency but also many parts of Penang.

* The kind of smearing campaign by the Barisan Nasional over the last 10 days was not easily accepted by the voters, prompting some BN supporters to give away their votes of sympathy to Anwar.

* Anwar's pledge to become a Prime Minister on Sept 16 has somehow doctrined the minds of Permatang Pauh voters to contemplate on such a revolution.

* Along the campaigning period, Anwar was defenseless to the attacks from BN, especially his new sodomy allegation by Saiful, the RM60 million bribe accusation by Nalakarupan and Ariff Shah's boasting of being much better than Anwar in many aspects. This caused a lot of voters to give hearts to him.

So, will Anwar become our new Prime Minister on September 16? Only God knows.

As for Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, a lot need to be done to Umno, especially in Penang. The bigger majority registered by Anwar in the by-election should ring some bells.

The true fact here, again, is --- many Umno and BN votes went to Anwar. WHY?

21 comments:

azlan said...

WHY? Due to matters of confidence and competence.

si pitak said...

bro, its time for paklah to go! the whole government should go!

ahli Umno, ROMPIN said...

bujai,
i agree that the kind of bashings they gave anwar during the 10-day campaign did not work well for BN. as had in the last general elections, personal attack was part of the reasons why umno lost many of its seats. even umno members are fed-up with such dirty tactics. what else to say... paklah has got to conduct a post-mortem... but will he listen to advises?

tok mudim said...

Anwar boleh berangan-angan jadi perdana menteri... paklah pula mesti berhati-hati kali ini.

oleh kerana anwar dah balik semula ke parlimen, kemungkinannya tetap ada. beliau hanya perlu menunggu cukup lompatan katak untuk menyertainya.

walaupun sebelum ini semua ahli parlimen BN dari sabah dan sarawak sudah berikrar untuk tidak melompat ke PR, kita tidak boleh menolak hukum lojik bahawa politik itu sendiri boleh mencetuskan revolusi mental kepada penganutnya.

dalam politik hari ini, mereka lebih memikirkan kepentingan peribadi daripada parti. percayalah akan hakikat ini.

paklah sendiri kena akur bahawa dalam pilihanraya permatang pauh, masiah ramai penyokong barisan nasional memberi undi mereka kepada anwar.

GELEMAN, kepong said...

bujai,

its getting more interesting isnt it?

now that anwar is back to parliament, he will add more colors to malaysian politics.

whether he will be our next prime minister or not, doesnt matter as whoever runs the country willl definitely retain the same economic and other policies.

the only problem if he gets to that position is whether he will break the tradition and go againts the constitution by appointing a non-malay to become his deputy prime minister...

if he does, it will meet much opposition from the malays, especially umno and even pas.

lets see...

Anonymous said...

that's why anwar chose permatang pauh to contest, knowing he still gets the hearts of the voters.

had he contested in other areas i.e bandar tun razak or cheras, i dont think he will win easily.

anyway, welcome back sdr anwar!

Anonymous said...

ANWAR TAK MUNGKIN JADI PM!

KALAU NAK PUN, DIA KENA ATASI DULU SEGALA MASALAH DAN TUDUHAN YANG ADA.

KITA TAK MAHU NEGARA NI JADI KUCAR-KACIR DISEBABKAN POLITIK PERIBADI.

TAKUT NANTI JADI MCM THAILAND!

hisham, SANA'A said...

i would like to congratulate anwar ibrahim, too.

he has been a good friend of the yemenis.

looking forward to meeting him in kuala lumpur soon

hameed, kangar said...

SYABAS ANWAR!

SYABAS! SEMOGA DAPAT MEMBERI KHIDMAT YANG LEBIH BAIK KEPADA NEGARA.

JANGAN LUPA KAWAN-KAWAN LAMA YANG TURUT BERJUANG DARI SISI

Anonymous said...

as shown in PR12, there are many umno members who voted for the oppositions to show their disgust at how umno leaders today manipulate their positions to mass up their wealth. this is a perimeter as how bad the situation in umno is. if paklah doesnt want to take actions against the misconducts of his subordinates, umno members themselves will be more than willing to welcome anwar as the new prime minister

a diplomat said...

THIS IS A REVOLUTION, BRO. NOTHING CAN STOP ANWAR TO TAKE OVER THE GOVT IF HE WANTS TO. HOWEVER, I THINK HE CANNOT BE TOO HASTY. HE GOT TO TALLY WITH THE NEEDS OF ALL RACES IN THE COUNTRY.... OR HE WILL BECOME THE SHORTEST-TERM SERVING PM IN HISTORY!

NOT EASY TO MANAGE A MULTIRACIAL AND MULTI RELIGIOUS COUNTRY LIKE MALAYSIA. WHOEVER BECOMES THE PM MUST BE LEVEL-HEADED ENOUGH TO DISTINGUISH THE QUEST OF OUR ECONOMY, STABILITY AND PROSPERITY

datuk Y, KL said...

saya tidak setuju jika anwar jadi PM dalam keadaan sekarang, di mana imej beliau sendiri tidak berapa bersih.

adalah lebih baik beliau membersihkan diri di mahkamah terlebih dahulu sebelum melangkah kaki ke JPM.

kita memang menyokong beliau tetapi kita perlukan seorang pemimpin yang bertanggungjawab terhadap segala yang dilakukannya.

Anonymous said...

go anwar, GO.

but this time, dont come from behind!

syed, TMN MD AMIN said...

bang, padan muka orang2 umno dan barisan yang berkempen siang-malam untuk jamin kemenangan arif shah.

saya pun pengundi pmtg pauh dan juga ahli umno tapi saya tak suka cara depa buruk-burukkan anwar, anak jati pmtg pauh sendiri.

anwar tak salah apa pada penduduk pmtg pauh. malah dia banyak bawak kemajuan kepada kami.

arif shah tak tau apa pun pasal pmtg pauh sebab asyik dok jaga bisnes dia.

sebab itulah saya yang ahli umno ni pun pangkah pkr. sama la jugak dengan beribu lagi ahli umno di pmtg pauh!

padan muka paklah, najib, kj dan lain-lain!

Anonymous said...

sdr bujai,
kita tak boleh benarkan anwar jadi pm kalau dia nak hapuskan hak orang melayu, pinda perlembagaan dan lantik bukan melayu sebagai timbalan perdana menteri. mana-mana melayu pun takkan benarkan hasrat ini.

untuk menjadi pm, dia mestilah menghormati segala hak yang ada, bukan menambah atau mengurangkannya.

kalau dia bercadang berbuat demikian, kami akan tentang dia dari dalam pkr sendiri!

Anonymous said...

good laaaaa!!! after this, anwar jadi PM maaa.... he will pass a new act in the dewan rakyat, to legalise buggers!

suresh, brickfields said...

i hope anwar's victory in permatang pauh will be a good eye-opener for umno that whatever they do to kill him with badmouth tactic, didnt work at all.

anwar carries his own credibility ever since the 1998 incident that put him behind bars. he won a lot of sympathy. maybe dr mahathir himself didnt realise this but if anwar is fated to be the next pm of malaysia, god will allow him.

tengku, SEREMBAN said...

dalam keadaan politik sekarang, anwar belum layak menjadi perdana menteri. dia kena perbetulkan keadaan dalam pakatan rakyat yang nampaknya masih longgar dan tidak sekata.

apa yang lebih penting, rancangannya untuk menghapuskan dasar ekonomi baru adalah rancangan yang boleh dianggap bebahaya kepada kestabilan kaum di negara ini.

beliau kena mencari ilham lain yang dapat memupuk kerjasama dan persefahaman kaum, meningkatkan per kapita rakyat dan memelihara hak semua bangsa di malaysia.

mungkin mudah menjadi pemimpin tetapi tidak mudah untuk mencari satu formula yang dapat merapatkan semua kaum dalam satu forum terbuka.

kita perlu ingat sejarah 13 mei 1969. jika anwar masih ingin meneruskan hasratnya meregut hak melayu dan gagal mengawal tuntutan bangsa lain, nescaya agak bergolaklah malaysia di bawah teraju beliau.

kita boleh menerima sesiapa saja menjadi pemimpin tetapi pemimpin ini mestilah menggunakan akal dan budi bicara yang baik untuk mentadbir sebuah negara majmuk seperti malaysia.

POTPOT, kulim said...

why? because umno members are losing faith in their own leaders. this trend will be more imminent in the next general elections. mark my words!

Anonymous said...

who cares if anwar will be the next pm? we still live in jungles!

cancan said...

A thank you message

Link: http://www.kingsmary.blogspot.com/