Thursday, July 17, 2008

STOP PAYING ATTENTION TO THOSE DRAMAS!

To all Malaysians, I believe its time to stop paying much attention to Anwar Ibrahim's sodomy case, Altantuya and other sickening political batterings.

As we are all sick and tired of it, lets concentrate on other matters that bring us benefit. Letting our mind to be sucked into these dramas will only grow hatred among us.

While most bloggers give insights on Anwar's 2nd sodomy case, I would rather chose to decline. Whether he is right of wrong, 'long or short' and either Najib was involved in Altantuya's murder issue, DON'T GIVE IT A DAMN ANYMORE.

Most Malaysians are already in difficulty after the hike of fuel and daily goods prices. Let us stay focus on how to make ends meet. Leave these filthy matters to the hands of law and God.

As our Composite Index keeps on declining, we should ponder what is going to happen to the country should our economy takes a slump.

Even the US economy is in bad shit. Its adverse impacts are already eating up to the economies of most countries. Ours is of no exception should our top leaders continue to bicker over personal and political agendas.

Let's look out for new avenues to increase our income and to weather this difficulties. If our politicians want to go on with their dramas, let them and dont vote them again in the next general elections!

18 comments:

si pitak said...

BRO,

I TOTALLY AGREE WITH YOU. LET THEM BUGGER EACH OTHER. IN THE NEXT ELECTIONS, THEY WILL BE HISTORY

hj shaari, merlimau said...

sdr jai,
saya amat bersetuju dengan saranan sdr.

sebagai rakyat biasa, kita tidak harus terlalu memikirkan apa yang berlaku di peringkat atasan. orang atasan pun tidak memikirkan apa masalah rakyat bawahan.

kita perlu sedar bahawa permainan politik ini akan berterusan tanpa hadnya. jika kita menjadi taksub dengan seseorang pemimpin yang kita sokong, kita hanya akan memberi undi tanpa mendapat apa-apa pun pada akhirnya.

nampaknya hampir semua pemimpin kita, baik di pihak kerajaan atau pembangkang, sudah menjadi semakin kotor tangan dan otaknya.

adakah kita mahu menyimpan mereka lagi? kuasa di tangan rakyat, bukan di tangan pemimpin.

bujai said...

hj shaari,
terserahlah kepada pemimpin untuk menjenguk ke bawah atau tidak. mereka ada percaturan sendiri. kita pun tidak mahu malaysia menjadi seperti filipina, bangladesh dan pakistan jika ramai pemimpinnya lupa diri dan korup

justin, sibu said...

yessir. separate the cows from the pigs!

kartini, ohio said...

let our economy takes a beatings. only then will or leaders realise what they had done!

tok ompek, pilah said...

gajah sama gajah bertarung, kancil mati kat tengah-tengah.

biarkanlah mereka dengan karenah mereka!

PETER, CIMB said...

frankly, i dont have any more trust for our leadership. they are more of a LEADERSHIT!

bokeh sojar, mantin said...

bro bujai,
saya cadangkan kita tembak je semua pemimpin karut-marut ni... amacam?

bujai said...

bokeh sojar,

kalau la negaro kito ni macam filipina ko, thailand ko, india ko, pakistan ko, amerika ko... sonang pulak.

kito ado undang-undang. rakyat malaysia ni cintokan keamanan. walaupun dah ado kes bunuh pemimpin ni, tak elok la kito ikut caro mafia ni.

kito pogang undi soghang satu. kito tengok la sapo rayu sapo menjolang pilihanrayo akan datang. bukan lamo laie... dalam tigo tahun jo...

shakirin, senai said...

not paying any attention will leave us out of knowledge. we need to know also what is happening in our country.

bujai said...

sdr shakirin,

as i said, dont pay too much attention. of course we need to keep abreast with such happenings but dont let it get down to our emotions.

johnsilver said...

jai,
aku setuju dengan pandangan kamu tu. memang betul, rakyat malaysia setiap hari didendangkan dengan pelbagai drama politik yang bertujuan untuk melalaikan rakyat dengan masalah kenaikan semua harga barangan. amalan 'escapism' ini nampaknya berjaya mengaburi mata dan minda rakyat untuk membuatkan mereka lupa sebentar masalah sebenar yang mereka hadapi. apa tidaknya, golongan pemimpin yang berdrama ini tidak kisah dengan kenaikan harga minyak ataupun lain-lain barangan keperluan, tidak seperti golongan marhain di negara ini. aku dah jelak dan bosan dengan drama dan bangsawan yang saban hari dipertontonkan kepada rakyat. tak ada usahapun dibuat bagaimana untuk meringankan beban rakyat. bagi warga lembah kelang, setiap hari kena bayar tol untuk pergi dan balik kerja. kalau semua jalanraya clear dari traffic jam, oklah juga, tetapi setiap hari mereka dah immune dengan kesesakan lalulintas ini. penyokong pkr minat dengan demonstrasi jalanan dan penyokong bn pula asyik mempertahankan para pemimpin atasan mereka. mereka bukan fikir bagaimana nasib peladang, penternak, nelayan, penoreh getah yang marhain. betul-betul bosan aku dan kamu tanya bro kamu tu, jeff, dia tak bosan ke?

Kikuri-hime said...

Dear Mr. Bujai,
I AM SOOOOO WITH YOU! I also agree with Kartini, Ohio. I am so bored. When all these dramas will ever end!

Kikuri-hime said...

Dear Mr. Bujai,
I AM SOOOOO WITH YOU! I also agree with Kartini, Ohio. I am so bored. When all these dramas will ever end!

Letting the time pass me by said...

Jika keadaan politik begini berterusan, masa depan ekonomi negara pasti akan bertambah sukar.

Kerajaan sekarang sudah tidak mempedulikan lagi pembangunan negara, tetapi sibuk untuk terus memegang kuasa pemerintahan...

Mungkin nak tunggu negara betul-betul bangkrap baru nak tukar kerajaan...

Me... Only Better said...

Bro,

Thing is, we all realise that these buggers are just interested in buggering each other while we inadvertently are being buggered as well, because no one seems to be managing the country, and steering us out of the disaster that we are going to face head-on. All of them are busy trying to outbugger each other instead of focussing on stimulating the economy, upgrading our transportation system, cushioning the poor (and increasingly the middle class too), protecting our environment,improving our education system, our food production etc2.

The focus on these buggers I think is also because of our intense anger and disbelief at the stupidity and the incompetence of these leaders, who seem to be totally oblivious to the realities that the people are experiencing and fearful of.

We want to strangle the buggers. So that the country can function fully.

bujai said...

bro johnsilver,

kau sebut je pasal jeff, aku tunjuk blog ni. dia ckp macam kenal je cara tulisan ni....


anyway, memang btol apa yang kau cakap. hari2 pasal liwat, hari2 pasal altantuya, hari2 pasal 'barua', 'katak' dan 'bodoh' di dewan rakyat.

meloyakan. kalaulah kita ada pemimpin yang benar2 ambil berat mengenai orang kampung, masalah rakyat yang kais pagi makan pagi, kais ptg makan ptg, takkan ada kemiskinan tegar lagi dah kat malaya ni.

kalaulah ada pemimpin yang benar-benar sayangkan rakyat, sekali-sekala lawat luar bandar tanpa diundang, aduhaii... syoknya!

tapi... eh... betul ke menteri dan wakil rakyat tak boleh duduk kedai kopi atau gerai kalau dia benar2 nak berkhidmat? haruskah dia duduk di coffee house je?

entah laaaaa... HAWAU!

bujai said...

letting the time pass me by,

kalau nak tunggu negara bankrap baru nak berubah, dah terlambat la. takut jadi macam negara koboi, yang kuat akan tindas yang lemah untuk cari makan.

tapi heran gak, ahli ekonomi kita pun sama-sama main politik!